Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-08-09 22:07:29 följande:

Men du måste ju visa att du verkligen menar allvar.

Hur dumpar man någon "mer och mer"?

Har du fått tag på en ny bostad så flytta dit med en gång och tala om för din nya att det är slut. Att hon har gått över gränsen en gång för mycket.

Svårare än så behöver det inte vara.

Klart hon inte tar dig på allvar om du inte visar att du menar det!

Jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.

Om du sätter henne på pottkanten utan att säga något så är risken stor att du förlorar henne och din familj en gång för alla.

Du kan ju be din nya betala tillbaka allt hon lyckats lura av dig.

Det blir säkert en hel del. Kanske rentav så du kan betala av lånet.

Är och har altid varit sån att jag tar det lugnt med olika saker iallafall för det mesta. Ny bostad har jag men inte flyttat dit helt o hållet men det kommer.

Skäms över att prata m exet om detta men har nog inget val sen att den nya skulle betala tillbaka det är bara att glömma tyvärr och det är mer pengar än vad mitt och exets gemensamma lån är på men som sagt bara att glömma att få tillbaka en krona av den nya
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 22:56:45 följande:

Men varför då? Du börjar väl inte tveka och funderar på att förlåta henne igen?

Ja,jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.

Kanske kan hon göra något.

Speciellt om din nya vägrar betala tillbaka pengarna.

Nej då tvekar inte men vill försöka få med mej så mycket jag kan av mina saker så det blir då och då jag kör över sakerna, har sagt att jag inreder om barnen kommer så dom kan vara där med mej än så länge är säkert fel för det blir ytterligare en lögn, vet inte vad exet skulle kunna göra för att hjälpa mej om det var det du menade? Trött nu så nu orkar jag inte tänka eller skriva mer idag.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-10 12:21:01 följande:
    Har du ingen som kan hjälpa dig att köra över alla dina saker på en gång?
    Så länge du drar ut på det så lär hon inte ta dig på allvar heller.

Jag menade att ditt ex kanske kan hjälpa dig med betalningen.
    Men hur som helst så måste du ju prata med henne om det här.

Bra att du inreder åt barnen också. Men visa att du verkligen vill ha dem i ditt liv sen också.
    Nix har ingen som kan köra.
    Vet att jag drar ut på saker.
    Nej tror nog inte hon kan hjälpa mej med någon mera betalning hon betalar redan hälften och ibland mer.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-10 20:48:36 följande:

Ok.

Ja,men det kanske är dags att ändra på den saken nu då.

Ja,men hur som helst så måste du prata med henne om det här så hon slipper få en chock.

Sant men jag är nog trög.

Jo prata m henne behöver jag för vill inte hon ska råka mer illa ut.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-08-10 22:51:11 följande:

Oj, låter som att det var en extremt dyr hora. Hoppas det var värt det.

Jo du mycket pengar är det när man räknar ihop, värt NEJ inte med tanke på hur det blivit men trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle bli såhär trodde det var kärlek från hennes håll och visst hon säger att hon älskar mej och vill leva med mej och att vi ska vara och är en familj men nej.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-11 11:58:37 följande:

Det är inte kärlek. Hade hon älskat dig så hade hon inte behandlat dig så som hon har gjort,med otrohet och lögner om att hon är prostituerad.

Och inte heller hade hon krävt att du skulle lämna din familj eller gjort av med dina pengar.

Så nej,hon älskar dig inte! Det vågar jag påstå.

Hon älskar bara den hon ser i spegeln. Dvs sig själv.

Har inte orkat svara hamnade i en svacka närapå att jag gjorde nått dumt eller vissa kanske skulle tycka det skulle vara bra.

Det har varit för många lögner både från mej och min nya. Vet att hon vill ha och ha men av mej kan hon inte få några pengar för dom är slut nu hon påstår att hon älskar mej ändå och att det som hon gjort är passé men idagsläget litar jag inte på henne inte på mej heller förästen. Om jag hade valt annorlunda så skulle jag, barnen, exet, föräldrar och vänner kunna göra saker tillsammans men det kanske kommer. Man blir inte för gammal för att inse att man gjort fel.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-14 23:17:57 följande:

Vad tänkte du göra då?

Stå bara fast vid att du tänker lämna henne och håll det.

Du kan ju inte lita på henne alls nu när hon har ljugit så mycket för dig.

Och hade hon älskat dig så hade hon inte ljugit,varit otrogen eller gjort av med dina pengar.

Och ännu mindre hade hon tvingat dig att lämna din familj.

Nej,än är det inte försent.

Skicka det där mailet och be om ursäkt och visa att du verkligen menar det.

Sen är det upp till dem hur de vill göra.

Hade tanken på att ta piller och sprit och bara somna.

Har lägenheten nu o det är inte lätt tror det är lättare att dra av silvertejp än att bli av med henne kanske jag får fixa någon ny lägenhet längre fram längre bort.

Jodå ska skicka ett mejl snart så får vi se hur det blir men jag har inte höga förväntningar.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-15 20:30:25 följande:

Ok. Ja,det var ju dumt förstås. Men du är väl inte heller van att hantera kriser,kan jag tänka mig.

Ok. Vad gör hon då? Kommer dit?

I så fall så är det väl bara att låta bli att öppna dörren när hon kommer.

Har hon förstått nu att du har lämnat henne?

Hur har hon reagerat på det?

Ja,jag tycker du ska skicka det där mailet nu.

Jo och jag har altid tyckt att människor som har såna tankar inte fattar vad dom ställer till det för efterlevande men nu kan jag förstå varför personer väljer den vägen men jag vill inte uppmana någon till att göra något sånt.

Hon kommer ja och bönar och ber och vill ha hjälp, bjuda på mat m.m. Har följt med henne till hennes bostad men inte varje gång hon vill.

Hon blev ledsen och förbannad och tyckte jag lurat henne att skilja sig från sitt ex och påstod att det var pga mej som hon skilde sig.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-15 21:21:19 följande:

Ja,och nu kan du kanske bättre sätta dig in i hur ditt ex kände sig när hon befann sig i sorg också.

Men sluta följ med henne hem då. Stäng igen dörren eller låt bli att öppna.

Annars har du väl snart fallit tillbaka för hennes smicker igen.

Sätt ner foten och tala om att du har fått nog av hennes lögner och skitsnack en gång för alla.

Annars lär hon aldrig fatta.

Vaddå att du har lurat henne att skilja sig från sitt ex?

Vad gjorde då hon som tvingade dig att skilja dig från ditt ex??

Hon är inte ett dugg bättre själv!

Ska sluta hänga med henne och jag hoppas att hon hittar någon annan.

Hon påstår att för att jag ville ha henne så var det därför hon skiljde sig och tycker att jag inte varit ärlig visst jag älskade henne och väntade länge på henne men jag tvingade henne inte att gå ifrån sin man och jag skickade inget sms till hennes man heller som hon skickade till min fru.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-15 23:14:12 följande:

Ja,det tycker jag att du ska göra.

Ja,men det var väl,som sagt,hennes eget val att lämna sin man. Det var väl inte så att du tvingade henne under pistolhot.

Du kanske borde skicka ett sms till hennes ex och berätta hur hon beter sig så han kan ta hand om barnet.

Det kan inte vara bra för hennes barn att bo med henne med tanke på hur hon beter sig.

Har aldrig tvingat henne sa till henne att jag ville och förstod om hon var osäker då och att hon skulle ta eget beslut.

Nja vill inte blanda in hennes ex men vem vet hon kanske tar tillbaka honom han vill tydligen ha henne har jag hört av en ytlig bekant och barnet skulle säkerligen få det bra då.
Svar på tråden Barnen eller den nya.