Barnen eller den nya.
Hur kan man vara en bra mamma om man vill hålla den andre föräldern borta från det gemensamma barnet?
Hur kan man vara en bra mamma om man vill hålla den andre föräldern borta från det gemensamma barnet?
Du behöver bryta problemet. Även om du älskar den nya kvinnan så uppvisar hon ett beteende som inte verkar friskt. Hon behöver terapi och reda ut sina problem. Visst kommer vinden ha hårda kalla vindar när du sätter ner foten men vad är bäst i längden? Hur skulle ditt liv med henne vara om du kunde slappna av utan att vara rädd för osunda reaktioner? Lycka till
Varför drar du in exet?
Ni har separerat och behöver inte alls någon dialog. Är det så att du vill ha tillbaks exet i ditt liv, så agera därefter och gör slut med den nya och försök sen att kontakta henne.
Så länge barnen, föräldrarna och exet kommer som ett paket, så kommer din nya aldrig att acceptera dem.
Det är svårt att se på en människa om h*n är farlig.
Men av det du har berättat att döma så tror inte jag heller att han är farlig utan din nya vill bara hålla honom borta från sitt barn för att hon är rädd att barnet ska tycka mer om honom osv.
Så jag tror att det handlar mer om att hon är en dålig mamma än att han är en dålig pappa.
Jag kan hålla med dig om att barnet behöver sin pappa också.
Och det borde du tala om för din nya.
Säg att du inte vill att barnet ska se dig som pappa då barnet redan har en pappa.
Jo,men jag tror inte att du bara ska vänta och hoppas på att allt kommer att ordna sig ändå.
För det lär det inte göra.
För att det ska hända något så måste du ta tag i saken och det nu.