Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Anonym (Peter) skrev 2016-07-17 22:25:37 följande:

Det var väl ett år sen du lämnade henne, och då hade du ju redan varit otrogen, så hon har väntat bra mycket längre än du var värd.

Det blir ett år i augusti men efter det bodde vi under samma tak fram till strax efter jul det pga att det skulle fixas o så så egentligen är det bara 7 månader och det är inte så lång tid.

Sen varför jag var/är med en annan det har jag förklarat förut o varför det blev så det vill jag inte ta upp igen.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (korkat) skrev 2016-07-18 02:38:20 följande:

Fast varför anser du att hon ska vänta på dig öht?

Du är med någon annan, du har gjort ditt val, hon är väl fri att göra som hon vill?

Just för att hon sa att hon skulle det.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-07-18 04:44:30 följande:

Har du ofta svårt att sätta dig in i hur andra människor kan må och uppleva saker och ting?

Att dina barn nu tar avstånd från dig borde vara en väckarklocka för dig! Har du verkligen funnits där för barnen under deras uppväxt? En enkel faktafråga; hur mycket föräldraledig var de med barnen när de var små?

Jag var ledig dom två veckorna man är ledig sen försökte jag vara med om vi skulle baka pepparkakor vid jul, jag o barnen var dom som var ute i skogen o fixade med julgran o klädde den under tiden exet fixade med skinka o så så jag har funnits där fast jobbet har tagit en massa tid. Jag kommer att försöka få bättre kontakt m barnen och då menar jag inte bara på mess.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-07-18 05:08:54 följande:

Så du rår inte över någonting i ditt liv?

Hur gammal är du? Har du några diagnoser eller något förståndshandicap som gör att du inte kan ta ansvar för dina handlingar.

Jag är 55+ och nej har inga diagnoser om inte stress är ett handikapp. Jag vill inte ha konflikter och bråk bara och det är därför jag gör som den nya säger.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-07-18 05:47:53 följande:

Har din nya ett förflutet som hora.

Inte vad jag vet men tror nog inte det, dock dansar hon magdans.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-07-18 05:49:54 följande:

Vad jobbar du med nu, eller funkar A-kassan bra för dig?

Jag jobbar så ingen A-kassa för mej inte.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-18 08:47:40 följande:

Jag är inte ett enda dugg förvånad att din nya har ballat ur riktigt. Det är du själv som driver henne till det.

Jag hade inte heller gillat att min man skulle åka och hälsa på några som fortfarande såg dem som en familj som hörde ihop, inte om maken vacklat fram och tillbaks mellan oss. Skillnaden är bara att jag valt dumpa honom i så fall, din nya har valt att hålla kvar och styra dig.

Har den nya ballat ur??? Fattar inte vad du menar.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-18 09:18:58 följande:

YES! Det finns en gud! Ditt ex har träffat en annan mn. Förhoppningsvis en riktig man som har vett nog att ta hand om henne, hjälpa henne när hon mår dåligt och ha förståelse för det jobbiga hon gått igenom.

Åter igen! DU skyller ALLT på alla andra. Det är exets fel att du var otrogen, det är exets fel att din nya förbjuder dig att gå på träffen (hur var det nu, du fick väl inte gå på saker där ditt ex var redan INNAN anmälan eftersom din nya hagga inte ville ha dig i närheten av ditt ex), allt är av någon konstig anledning ditt ex's fel. Väldigt konstigt när det är DU som gjort fel:

Det är DU som ställde orimliga krav på din sörjande fru

Det är DU som valde att vara otrogen

Det var DU som, efter ett ultimatum från din älskarinna, valde att vända ryggen till när det kom till dina barn och dina föräldrar

Det är DU som förlorade jobbet när det uppdagades att du gett exet sparken och anställt din nya

Det är DU som satt dig i skuld för att kunna köpa allt din nya vill ha

Det är DU som inte vågat säga något till din nya hagga om att du förlorat jobbet.

Det är DU som lägger all vikt vid yta och sex och sen bortser från allt annat så länge hon är snygg och särar på benen när du vill.

Så, HUR kan allt som nu gått snett i ditt liv vara ditt ex's fel? 

Vad skönt att hon nu har chansen till äkta kärlek istället för den falska du gett henne.

Jo hon har träffat någon men vet inte om dom bara är vänner. Det kanske var fel att lämna henne i hennes sorg men jag visste väl inte bättre.

Jag har jobb idag, jag har skulder men gjort en plan på hur jag ska kunna bli av med dom, den nya har träffat mina föräldrar nu och föräldrarna tyckte hon var fin och trevlig det är barnen som inte vill träffa henne.

Och detta till exet hon hade alla taggar ut mot mej och tyckte jag var en gammal gubbe och klagade på allt om hon inte gjort det hade vi varit ett par nu men det kan hända att det var för att hon hade sorg men hade önskat att hon ville ha närhet istället för att klaga på mej.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-18 09:27:16 följande:

Allstå, det är din NYA som bestämt att NI ska lägga skulden på ditt ex, inget ni kommit fram till gemensamt. Din NYA vill inte att du pratar med den som faktiskt gjort anmälan för att hon är rädd för vad denna människa skulle säga. 

Du har ju inga egna åsikter alls. Allt du säger är ju bara upprepningar av vad din nya tycker och tänker. Allt är bara "Den nya säger att" eller "Den nya tycker att" eller "Jag får inte göra ditten eller datten för den nya har förbjudit mig".

Grow a pair of balls för faan! Mina 3-åringar har mer stake och egna åsikter än dig.

Den nya känner kvinnan som står i anmälan sen tidigare och hon den nya alltså vill inte att vi pratar med henne för att hon tydligen är en lögnerska. Och ja den nya vill inte att jag ska vara på samma plats som exet pga anmälan eftersom exet hade pratat med kvinnan. Gör lite ont i att inte åka på släktträffar men va fasen göra när exet är bjuden och inte den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-07-18 05:02:38 följande:

Jag tror inte exet vill ha dig.

Man ska aldrig säga aldrig.
Svar på tråden Barnen eller den nya.