• EnAnonumius

Barnen eller den nya.

Anonym (Didi) skrev 2016-06-06 14:44:30 följande:
    Svara bara på EN fråga ts. VARFÖR prioriterar du bonusbarnets student framför ditt biologiska barns student???
    Det som är det mest lustiga i kråksången är att man har bara vanlig "skolavslutning" när man är under 18år. 
    Bonussonen tar inte studenten han har bara en vanlig "skolavslutning", då bonussonen är 16år gammal.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 22:48:14 följande:
    Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra :'( Vaf är karma egentligen?
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 08:05:13 följande:
    Vet ej om dom vill ha kontakt med mej? Har knappt sovit något natten som var skriver inte det för att nån ska tycka synd om mej.
    Men är det vanligt att en kvinna begär och verkar lycklig bara hon får presenter, att man betslar, ordnar resor, mat, presenter ja allt tills ens pengar är slut?
    DEN kvinna du valde att knulla och hade otrohetsaffär med när du var gift gör det. Det får stå för henne.

Men innan DU gnäller på DEN kvinnan du valde före din fru och hennes beteende. Så skall du knappast gnälla på henne att hon inte vill ha dig nu när det är kris (penga kris).

Du klara ju inte av att leva i "nöd" du heller du övergav ju din fru när hon genomgick en emotionell kris och var otrogen. 

Det är knappast kvinnornas fel, egentligen, att du sitter och gräver din egna grav.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 09:21:33 följande:
    Va då avstängd?
    Vi får se vilka som följer med på en resa, håller på att sälja saker så pengar till resa får jag allt ihop.
    Alla gör fel någon gång jag liksom min nya, exet, barnen.
    Vet du, jag hoppas att INGET av dina barn följer med på resan om du skall släpa med din nya.
    Det är ju din NYA som har hjälpt till med att avskärmat DIG från barnen och du har snällt lydigt hennes order.
    Helt jäkla oseriöst förslag från din sida.

Hade du vilat visa att du vill ta upp kontakten med barnen så hade du lämnat din nya utanför och du hade förstått att det enda rätta skulle vara att förslå att det är ENSAMT du tillsammans med barnen. Med eller utan resa. Har du läst din barns tråd så hade du förstått att de saknar helt intresse av att träffa din "nya kvinna".

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:38:27 följande:
    Vi får se hur det blir med någon resa jag håller inte med om att det är min nya som avskärmat mej från barnen utan det är exets inflytande på barnen som fått dom avskärmade.
    Har inte läst den tråden och vill inte göra det i nuläget heller men om barnen inte vill att hon följer med då får dom stå för det.
    Okey? På vilket sätt anser du att det är trovärdigt, att du hävdar att det är exet som har  inflytandet efter vad du själv skrivit i tråden om hur din nya har betet sig och sagt mot b.la dig och ditt ex? 

Du verkar ju inte begripa att det är DU själv som har försatt dig i den sitsen du har gjort. Barn är fan inte blinda eller döva om du trodde nu detta. Du tar en gång efter den andre bevisat att du vägra att ta aktivt ansvar för dina grisiga idiothandlingar.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:38:27 följande:
    Vi får se hur det blir med någon resa jag håller inte med om att det är min nya som avskärmat mej från barnen utan det är exets inflytande på barnen som fått dom avskärmade.
    Har inte läst den tråden och vill inte göra det i nuläget heller men om barnen inte vill att hon följer med då får dom stå för det.
    Ställ dig frågan. Varför skall barnen umgås med en kvinna (din nya) som skrivit och sagt elaka saker om deras mamma (ditt ex) utan någon som helst anledning?Ja du har sagt detta själv att det har gjorts så så i tråden.

Använd huvudet som sitter på dina axlar och tänk efter.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 19:42:39 följande:
    Ja så är det. Ibland känns det som att jag inte kan sluta ljuga för när barnen frågar tänker jag på vilket svar dom vill ha och ger dom det tex som nu senats med resan.
    Kanske är jag bara rädd för att bli totalt ensam.
    Tycker i efterhand också att det var fel av mej att säga till exet att du ljuger och att min nya fick kalla henne för "jävla hora, lögnare, ingen vill knulla med dej osv det var över gränsen" men det var i stundens hetta sen att ett av barnen fick höra allt detta också o varför han hörde dessa ord var för att han hade tagit telefonen från sin mamma men det märkte inte vi eller tillslut märkte vi det när han höjde rösten och sa ge er mamma ljuger inte m.m.
    Detta skall sägas och det skall sägas tydligt.

Fortsätter du så som du gör nu, ljuger runt om kring och "tänker på vilket svar de vill ha", så kommer det att sluta med just det du är mest rädd för, d.v.s bli helt ensam.

Sedan så tycker jag det är smaklöst av dig att både direkt och indirekt att försvara din nya sjukliga beteende som hon har till kvinna som födde dina barn.

Så du kan ju fråga dig själv. Varför är du så otroligt arrogant och anser att barnen skall resa ihop med en kvinna som har gjort en grov nedvärdering av deras mor?
    Det är inte ett mentalt friskhetstecken från din sida att göra en sådan sak att föreslå barn att de skall resa ihop med din nya som har behandlat dit ex som ren skit utan någon som helst grund att göra det. Gränslöst osmakligt är det från dig.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:07:54 följande:
    Jo det kanske är märkligt att jag förlåtigt den nya men det har jag och visst det kanske är den nya som fått mej att bli sur på exet.
    Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt.
    Får se hur allt slutar känns som vi alla borde komma till någon lösning nu snart och jo den nya gillar inte mitt ex, barnen gillar inte den nya, mina föräldrar är oroliga och har sagt att dom önskar att jag kommer ifrån den nya, och efter vad exet fått höra och fått i meddeladeväg gillar inte hon heller den nya och en kompis jag har han sa att det kommer aldrig att hålla mellan mej och den nya och att hon tillslut kommer att dumpa mej kompisen tyckte att jag och den nya varit helt otroligt känslolösa mot exet, barnen föräldrarna och så och visst den nya kan vara väldigt otrevlig men också väldigt trevlig. Hon har tagit bort mej som vän på fb och sen lagt till mej igen och det flera gånger och det fattar jag inte varför hon gjort.
    Ursäkta men du skall nog inte yttra dig så tvärsäkert om stress. Läs på om vad stress kan göra för kroppen i stället.

Stress och leva  med stress under en längre tid kan visst vara farligt för kroppen i synnerhet för hjärtat. Jag känner flera som har fått hjärtinfarkt p.g.a stress. Den yngsta var bara 23 år gammal när han fick sin första hjärtinfarkt och det var p.g.a just stress.

Stress kan också leda till att man kan "gå in i väggen". Vi har nu den moderna sjukdomen "utmattad", det har just med att göra att det ställer onaturliga krav på människan som att människan skall vara "stresstålig" och "kunna ha många bollar i luften". Man lever också i dagens moderna samhälle under s.k "små stressad" också hela tiden med alla "krav och måsten", och att man skall vara "anträffbar" nästan hela tiden vilket gör att det ökar på stressen i kroppen.

Detta kan i sin tur göra att att man psykiskt går in i väggen och kroppen "stänger av" man blir fysiskt utmattad så man inte "orkar" göra något och är konstant trätt och har sömnsvårigheter vilket i sin tur kan leda till att immunförsvaret försätts ur spel och man har lättare att bli sjuk.
    Och lever man under stress och så kan det resultera i att man kan få hjärtproblem. Så man skall inte var så ignorant och avfärda det med "stress är inte så farligt". Utan det kan upprepas att det blir återkommande och till slut så kan hjärtat fara riktigt illa och det kan leda som sagt till en infarkt om man har otur.

Så att säga; "...så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt..",  visar på direkt okunskap om vad stress kan göra för människokroppen rent medicinskt (fysiskt och psykiskt).

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-27 22:11:44 följande:
    Ok men hon har pratat om detta förut ungefär som tyck synd om mej, hon blev undersökt och läkarna sa att det inte var någon fara visst överhoppade slag och det var för dom hon sökte tror hon var inne några gånger när dom utredde
    Må hända att hon KANSKE har pratat om det så förut.

Dock så ser jag samma mönster från din sida upprepat.
    Du kommer hela tiden med efterhands information upprepat och anpassar din efterhands information på sådan sätt så att det mer eller mindre demonisera din exfru på ett eller annat sätt.  Vilket är anmärkningsvärt i sig faktiskt. Tur för dig att folk inte är så lätta att lura.

Det var knappast något du nämnde i det svaret jag citerade av dig heller. Dock här det inte hit. Utan du kom med denna totalt verklighetsfrånvända kommentar:

Du skrev detta som är totalt verklighetsfrånvänt om stress:
    "Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt."
    (slut citat)

Mitt svar en reaktion på den direkta verklighetsfrämmande utlåtandet du hade om just stress i sig. 

• EnAnonumius
    molly50 skrev 2016-06-28 13:16:52 följande:
    Det låter som att hon har samma fel som jag. Och det kommer ofta till följd av stress.
    Men,det ska ALDRIG nonchaleras och man kan få mediciner mot det.
    I synnerhet om man har uppehåll i slagen.
    Att tro att det är en "tyck synd om mig-grej" visar bara hur känslokall du är.

• EnAnonumius
    Ess skrev 2016-06-29 18:45:12 följande:
    Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
    Tja min exman har en speciell plats för kvinna som födde hans son, det visste jag redan när vi blev ihop.
    Jag ser det inte som konstigt alls. Tvärt om helt normalt och förståeligt att man alltid kommer att ha en viss plats hjärtat för personen som gav upphovet till ens barn.

Det handlar ju om barnen egentligen och att man har barn ihop, inte något personligt mellan föräldrarna i egenskap av man och kvinna.
  • EnAnonumius
    Ess skrev 2016-06-30 16:23:59 följande:
    Jag resonerar helt tvärtom, jag har ingen plats för mitt/mina ex, de är borta ur mitt liv. Makens ex har heller ingen speciell plats, snarare så att om han kunnat backa tiden så skulle han aldrig skaffat barn med henne.
    Vi som inte tycker samma som dig sitter ju inte heller och förväxlar "jag" med "barn".

Det är ju inte på "personligt plan" vi har ett speciellt plats i hjärtat utan det är just som sagt för BARNETS räkning inte "vad jag (NN) personligt" tycker om exen.

Som jag skrev; "Det handlar ju om barnen egentligen och att man har barn ihop, inte något personligt mellan föräldrarna i egenskap av man och kvinna."

Du sitter ju hela tiden och utgår från DIG och DITT ego i svaren. 

Vi andra som inte delar din åsikt lägger det ur barnet perspektiv i svaren och för barnets  räkning, INTE ur något ego perspektiv. 

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:18:37 följande:
    För mej betyder sex mycket och ett förhållande utan sex är inget helt förhållande, vi får se hur allt blir med pengar och sånna saker för pengar betyder också mycket i livet det är pga lönen som gör att man jobbar. Hon säljer också lite prylar så det är inte bara mina som ligger ute.
    Jo vi har fattat att sex betyder mycket i ett förhållande för dig.

Det betyder ju otroligt mycket så att du anser dig hade rätten att misshandla din EXfru emotionell, och var otrogen mot henne bara för att hon inte kunde agera KNULLDOCKA åt dig när det passade dig när hon hade djup sorg och depression.

Du struntade helt i att hon var i djup sorg, och hade utvecklat depression  och betedde dig som en egoistiskt tjurig barnrumpa, som ansåg att ditt behov av att KNULLA var viktigare än att stötta din exfru i som hade en emotionell kris.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 14:58:23 följande:
    Det är sant ska försöka hålla kontakten med dom är lite orolig bara hur den nya tar det för enligt henne är det vi som är en familj nu (hur länge det nu varar) och att det liv jag hade förut ska raderas ut.
    Hon har ingen moralisk eller juridisk rätt att neka dig kontakt med dina barn. Dina barn har rätten att ha kontakt med deras pappa också oavsett vad den nya säger och tycker.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 22:51:05 följande:
    Visst det är sjukt men nya ville verkligen ha ursäkter så det var därför jag bad ett av barnen om detta och den kvinnan som gjorde anmälan den vill den nya inte kontakta.
    Mina föräldrar vet säkert lite för som jag förstått har dom barnen och exet nära kontakt och mina föräldrar tycker om exet, dom kanske bara vill kolla in henne även om dom är gamla och så.
    Jo jag ska nog åka på det för barnen kommer också vara där men jag kan tänka mej att den nya inte kommer att bli glad över detta, det är en familjesamling och det utan henne.
    Det spelar väl in gen roll om "den nya verkligen ville ha ursäkten".

Ditt EX gjorde ingen anmälan då har inte din nya någon rätt att kräva en ursäkt av din ex för den anmälan.

Det är bara sjukt befängt och att du sitter och förmedlar detta vidare till ett av barnen, säger ju ett och annat om dig, det är väldigt sinnessvagt gjort av dig att blanda in dina barn i någon personlig vendetta suggan du är ihop med nu har emot ditt EX.
    Du borde skämmas och det är rejält..

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-03 09:26:11 följande:
    En till!
    Detta kanske är vanligare med ryskor än vad man trott/tror.
    Din fördomsfulla jävel.
    Man bygger inga generella fakta om ett helt folk på TVÅ anekdotiska exempel.

Fast med tanke på hur du skriver i tråden, så kan man ju inte förvänta sig att DU inte har några vassa knivar alls i lådan.

Observera.
    "inte har några vassa knivar alls i lådan"; är en analogi.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-04 22:17:18 följande:
    Svarade så eftersom hennes farbror och även jag ät drabbad. Har allt knivar i lådan och hissen går ända upp.
    Nej en person sm har att hissen går ända upp och har alla knivar i lådan sitter inte och kommer med så otroligt fördomsfulla uttryck som du gör.

Hade din hiss gått ända upp och du hade haft alla dina knivar i lådan så hade du begripit att "anekdotisk bevisföring" kan aldrig användas att skapa generell fakta om ett folk och din förklaring är bara en direkt bortförklaring, utan substans och innehåll, för att få behålla dina direkta fördomar.

• EnAnonumius
    Anonym (ryskan) skrev 2016-08-05 19:49:27 följande:

Knappast, med tanke på sitsen du satt dig själv i.
    Du kanske ska fråga dig vad för sorts människor du drar till dig.

Lämnar tråden.

Förstår dig efter de fördomsfulla idiotutlåtanden TS kom med som bevisar att han knappast har sina knivar vässade eller en hiss som går hela vägen upp.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-05 18:42:09 följande:
    Alla har rätt till sin uppfattning.
    Ja du har rätt, då skall jag kalla dig för våldtäktsman. Min uppfattning är att du är en våldtäktsman.
    Jag känner två kvinnor som blivit våldtagna alltså är du också en våldtäktsman.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-07 00:07:51 följande:
    För det första vad har det med tråden att göra? Och för det andra är jag ingen våldtäksman.
    Jo du är en våldtäktsman. Kort och koncist, sagt.

Om nu det är generellt att ryskor är horor bara för att din nya kvinna är det, din farbrors fru är det och en deltagares ryska kvinna var det i tråden, och du basera ditt generella antagande på TRE anekdotiska bevisföringar.
    Så kan man gott kalla dig för våldtäktsman också.

Jag använder mig av exakt samma bevisföringsmetod som DU valde att göra: anekdotisk bevisföring.

Då är det lika legitimt att kalla dig för våldtäkts man bastet just på anekdotiska bevisföringar, då jag känner till två kvinnor som blivit utsatt för våldtäkt.
    Då du ansåg ju att det var legitimt att generalisera om ryska kvinnor baserat på TRE anekdoter. Och avrundar det hela med en mest icke intellektuella förklaringen  du kunde uppbringa: "alla har rätt till sin uppfattning". 
Svar på tråden Barnen eller den nya.