• EnAnonumius

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 08:28:41 följande:
    Jag har älskat henne i många många år och hjärtat klappar fortfarande till en del för henne.
    Nej hade du älskat din exfru som DU hävdar så hade du fan ALDRIG krävt att hon skulle lägga sin sorg åt sidan och agera knulldocka åt dig.

Hade du älskat din exfru som du hävdat så hade du låtit henne sörja färdigt och du hade stöttat henne i hennes sorg.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 10:14:55 följande:
    Det var inte bara sex jag ville ha utan närhet, kärlek i största allmänhet.
    Kan mycket väl vara så som du skriver om detta med sorg, har själv ingen erfarenhet.
    Den nya ställde ultimatum att om jag ville ha henne skulle jag bryta totalt med familjen, nu när skolavslutning närmar sig saknar jag faktiskt familjen men det känns inte som att jag bara kan dyka upp som gubben i lådan plus att min nya skulle bli vansinnig om jag åkte.
    Jag trodde att allt skulle bli bra bara jag lämnade familjen och var med min nya men hon är inte riktigt som hon var i början, visst vi har roligt men ja ibland saknar jag ord.
    När skall DU fatta att du betet dig som en empatilös skitstövel och är en jävla EGOIST?

Bara för att DU "inte har erfarenhet" av sorg så ger dit dig inte rätten att köra över andras känslor, och trycka ned en människa i skoskaften och skita i hennes känslor bara du anser att DU skall gå i första rummet alltid, barn och bete dig som en första klassens empatilös egoist.

Ju mer jag löser dina svar ju i din tråd mer anser jag att du förtjänar att du blir nedtryckt i skoskaften av din nya och blir hårt "pussy whiped".
    Du förtjänar att bli behandlad som skit. 

Du behandlade din fru som skit nu och du hittade en ny kvinna som du får knulla och behandlar dig som skit.

KARMA när den är som bäst, du får vad du förtjänar.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 20:14:09 följande:
    Det är även så att barnen, föräldrarna och exet inte heller vet att jag inte har mitt jobb kvar och det vet jag inte hur jag ska förklara för dom, exet har visserligen sagt att det spelar ingen roll om jag är chef eller städare och även att det inte spelar någon roll om vi bor i hus eller i en grotta utan att huvudsaken är att vi är tillsammans och är en familj.
    Lyssna på ditt EX hon hon har fattat var äkta kärlek är för något..

Läs inlägg alla från Anonym (Vet ej), hur Anonym (Vet ej) behandlade sin exfru när hon hade sorg, så ser du ett lysande exempel på vad empatilöshet och egoism är för något.

• EnAnonumius
    Furienna skrev 2016-06-01 21:41:08 följande:
    Ja, faktiskt. Men jag skulle ändå inte förvänta mig att hon tar dig tillbaka efter allt vad du har gjort. 
    Det är synd att hans EXfru inte är i denna tråden så hon får se vilken empatilös egoistisk skitstövel hennes exman egentligen är.
  • EnAnonumius
    Furienna skrev 2016-06-01 22:11:19 följande:
    Jag tror faktiskt att hon redan vet det.
    Får alltid hoppas.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 18:55:34 följande:
    Ja kanske.
    Hade ingen lust att skriva något idag för har en enorm ångest.
    Det har visat sig att exet pratat med en kvinna som känner den nya, exet ville höra vad det var för någon jag är tillsammans med för att den nya skickat inte så snälla sms till henne. Kvinnan som exet pratade med har barn tillsammans med den nyas exman sen tidigare och hade tydligen varit på G att anmäla nån gång tidigare.
    Iallafall efter att exet hade pratat med den kvinnan så gjorde den kvinnan en orosanmälan till soc om min nya och nu tror den nya att det är exet som ligger bakom anmälan och verkligen hatar exet.
    Det snackas också på den nyas arbetsplats om anmälan vilket inte är roligt och detta var det den nya som sa till mej.
    Igår kväll fick jag meddela barnen att jag inte kan närvara vid studenten nästa vecka pga att deras mamma (exet) kommer att vara där, det var inte ett dugg roligt nu vet jag vet inte vem jag ska tro på känns som jag står mellan två hötappar och inte vet vem jag ska tro på.
    F. F... Vilken soppa.
    Stackares ungar som har en fader som INTE klara av att kan uppföra sig som en mogen vuxen man på 50+ och närvara vid studenten p.g.a ett ex.

Det är dina BARN som bjöd dig till studenten för att de vill ha sin pappa där. Varför skall DU STRAFFA BARNEN för EVENTUELLA problem mellan EX och din nuvarande bimbo?

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:54:36 följande:
    Jag straffar inte barnen det är så att just i detta nu kan jag inte vara där mitt ex är. Jag kommer att gottgöra barnet som tar studenten vid ett senare tillfälle.
    Nej med tanke på att du vägra ju komma till insikt över vilken egoist du var, och även extremt empatilös du var mot ditt ex när hon hade sorg, så förstår jag att du även inte kan se "hur du straffar barnen" genom att strunta i att komma på dennes student.

Du verkar ju vara totalt oförmögen att sätta barnen i främsta rummet, också, och sätta dina egna behov åt sidan för en stund.

Vad skall du kompensera barnen med senare?

Lära dig inse att du är en egoistisk och emotionell svin, och våga erkänna det för barnen och även ditt ex?

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:51:14 följande:
    Vet inte om det är exet som ligger bakom soc anmälan, vet inte vad jag ska tro men tror ingen mår bra nu.
    Du får inga sympatier från mig om ditt mående.

Mina sympatier går till barnen som har en sådan far som dig som har även emotionellt misshandlat mamman och kommit med egoistiska krav på deras mamma när hon hade sorg och mådde emotionell dåligt. Och sedan kommer med det ultimata emotionella mordet (obs analogi "mordet), som att vara otrogen och lägga skulden på sin EX fru bara för att DU är totalt oförmögen att kunna förstå att man kan sörja och sakna sina släktingar när de dör. Kommer med en efterbliven förklaring som "men jag har ju inte upplevt hur det är att någon dör".

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:56:37 följande:
    Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.
    Det är bara ett jävla skitsnack att hävda att du inte har något val. Du sitter och VÄLJER att strunta i ditt barns student och  kommer med en otroligt korkad förklaring som "jag vill inte träffa exet". 

Ditt ex har inget med studenten att göra det är ditt barn du skall träffa inte ditt ex. Men i stället så väljer du att straffa ditt barn som tar studenten.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-06 10:44:23 följande:
    Det är rätt jag vet inte om exet gjort anmälan hon säger att hon inte gjort det men om hon inte gjort den så varför står då hennes namn i texten dvs att hon har uppgifter? 
    Nu är ändå anmälan nerlagd men det snackas på min nyas arbetsplats om denna anmälan
    Det är den nya som hatar exet och som är svartsjuk på exet varför vet jag inte men det kanske brukar vara så?
    Mitt ex var helt okontaktbar efter dödsfallen eller okontaktbar är fel ord, hon gick in i jobb, barnen osv och jag kände mej osynlig.
    Och nej jag straffar inte barnet som tar studenten den nyas barn går ut ur skolan samma dag som den som tar studenten och jag kan inte klona mej plus att jag i nuläget inte kan träffa exet, vi hade bra kontakt fram till att min nya fick anmälan.
    Men SUCK. Har du mer smaklösa självrättfärdigande att göra för att försöka inbilla dig själv att du inte straffar barnen för dina privata problem mellan ditt EX och dina nya?

Jo där kom den ja den fanns med en smaklös självrättfärdigande.
    Din nya sambos son går ut i skolan, och då är det ju givetvis viktigare att gå på HANS student.

Jag vet att du saknar förmågan att syssla med självreflektion det har du bevisat en gång efter annan i denna tråden. Så jag förväntar mig inte att du skall självreflektion denna gången heller men jag ställer frågorna ändå.

1 Varför anser du att det är viktigare för dig att skita i ditt biologiska barns önskan att nävrar på dennes student?

2) Varför anser du att det är ett legitimt skäl att skylla på "vill inte träffa ditt ex", i stället för att inse att man kan faktiskt närvara på studenten utan att behöva umgås med EX även om de befinner sig i närheten"?

3)  På vilket sätt är din nya sambos son viktigare för dig än dina biologiska barn?

4) Varför väljer du att behandla dina barn som skärp som skall slängas i papperskorgen (obs en analogi med skräp och papperskorgen) bara för att din nya sambo hatar ditt EX, och snackar skit om ditt EX.

5) Varför skall du behandla dina barn som skräp som skall slängas i papperskorgen (obs fortfarande en analogi med skräp och papperskorgen) bara för att bara för att du inte fick lov att använda din fru som knulldocka när hon hamnade i djup depression av sorg när hennes släktingar dog och ansåg att du skulle ha rätten att kräva att hon vara en knulldocka? 

6) Anser du att du är en bra pappa som behandlar dina biologiska barn som skärp som man skall slänga i papperskorgen (ja det är fortfarande en analogi med skräp och papperskorgen och prioriterar din sambos son fast dina barn vill träffa dig och du ställer upp på din nya sambos "förbud" att träffa barnen?

Svar på tråden Barnen eller den nya.