• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-16 20:41:29 följande:
    Trodde man såg väldigt trött ut.
    Inte nödvändigtvis.
    Det finns så många bra mediciner idag som kan hålla det i schack,
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:42:50 följande:
    Visst det finns det ju men tyckte hon såg väldigt pigg ut men hade inte sett henne på länge och trodde inte jag skulle möta henne den dagen heller tror vi blev ställda bägge två.
    Jo,men man behöver ju inte se dödssjuk ut bara för att man har hjärtsvikt.
    Som sagt,det finns bra mediciner.
    Du borde kanske läsa på litegrann så att du kan lära dig hur det fungerar.
    Då kanske du kan hjälpa henne bättre.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:51:13 följande:
    Ok inte bra att du mått dåligt så länge. Varför nu efter 10 år kan du inte förlåta din pappa för det är väl inte han som anmält utan din pappas nya tjej visst förstår att han gjorde bort sig precis som jag när han valde den nyas sida men när man är nykär fattar man inte och jo man blir en egoist.

Jag älskar fortfarande mina barn men pga händelser har dom fortfarande inte tagit mej tillbaka, har din pappa visat att han älskar dej? Om inte vad skulle han ha gjort för att visa? Jag vill gärna bli vän med mina barn igen.
    Även om det inte är pappan som har anmält och snackat skit och betett sig illa så har han ju medverkat till det i och med att han har valt sida.
    En normal pappa hade sagt ifrån och tagit sina barns och deras mammas parti i det läget.
    Har man barn så kan man inte vara egoistisk.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 09:47:12 följande:
    Tycker att alla ska få andra chanser och visst jag var ett svin som gick bakom hennes rygg men fattar bättre idag. Egentligen slutade jag inte älska henne utan jag tänkte ska resten av livet vara såhär? Därför reggade jag mej på sidor trodde inte jag skulle få napp på någon sida utan det var ett test till att börja med!
    I det läget är det bättre att försöka kommunicera och prata om saken och kanske komma fram till en lösning.
    Att försöka lösa sina problem med otrohet brukar sällan eller aldrig sluta på ett bra sätt.
    Men i den situationen du befann dig i med ditt ex så borde du ha visat betydligt större empati och förståelse än vad du gjorde.
    Hon hade verkligen behövt ditt stöd där och då.
    Inte att du stack iväg med en annan kvinna som dessutom visade sig vara en stor idiot som också behandlade henne illa.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 09:47:12 följande:
    Tycker att alla ska få andra chanser och visst jag var ett svin som gick bakom hennes rygg men fattar bättre idag. Egentligen slutade jag inte älska henne utan jag tänkte ska resten av livet vara såhär? Därför reggade jag mej på sidor trodde inte jag skulle få napp på någon sida utan det var ett test till att börja med!
    Jag ska tillägga att om du vill ha en andra chans så bör du visa ditt ex att du är beredd att stå vid hennes sida i alla väder och vind.
    Ska man leva tillsammans med någon annan så måste man vara beredd att finnas där även i jobbiga stunder.
    Om du inte är beredd att visa ditt ex att du älskar henne och vill stå vid hennes sida i vått och torrt så bör du kanske fundera på om du verkligen ska ha ett förhållande med någon överhuvudtaget.
    Man kan inte vara egoistisk när man lever i ett förhållande heller.
    Man har inte längre bara sig själv att tänka på då.
    Carpe Diem
  • molly50
    Sofia skrev 2016-11-17 21:20:06 följande:
    Det handlar inte bara om barnen här. De är tillräkligt stora för att acceptera att det finns en ny. Men däremot ska man inte välja, och du kan absolut inte tollerera att din nya tvingar dig till att inte ha kontakt. Det är kanske det som dina barn vänder sig emot. Det är viktigt att du visar att du inte har valt henne istället för dem. Ge dem tid, gör saker med dem. Visa att du finns där. Var tydlig mot din nya och att dina barn får veta att du har tagit ställning, ställning är inte samma som att välja bort. 
    Du måste kunna få gå vidare med en ny. Men jobba på relationen med dina barn. Och kan hon inte acceptera det så är det kanske så att hon inte är den rätta. För då visar hon sidor som du ändå inte vill ha hos en framtida partner.
    Han har redan lämnat sin nya.
    Men fortfarande inte haft så mycket kontakt med sina barn.
    Carpe Diem
  • molly50
    Hamodi skrev 2016-11-18 00:39:05 följande:
    För det först din ny kvinna har inte rätt att förbjuda dig att inte ha kontakt med din exfru. Hon och du måste kunna tro på varandra. Du ska ju inte på dejt eller ut på middag.Du behöver vara kompis med mamman till dina barn för dina barn skull. 
    Älskar hon dig så måste hon kunna älska dina barn och välja att det ska gå bra för er alla även din exfru. 
    Jag är gift med två barn nu funkar det inte så bra mellan oss mina tänker där framme du är just nu. 

Säga till din ny kvinna att du inte känner nåt för din exfru och du behöver bara se till att barnen mår bra. Och att du önskar din exfru all lycka, 

Lycka till med 
    Han har redan lämnat sin nya kvinna men fortfarande inte haft så mycket kontakt med barnen.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-18 12:25:36 följande:

Svarar er alla.

Vet att jag varit ett svin och jo jag förtjänar ingen kärlek i detta nu har legat och tänkt på detta i natt.

Ska posta ett nytt brev till exet och barnen där jag ber alla om ursäkt.

Det tycker jag absolut att du ska göra.
    Det verkar som att hon behöver dig nu.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-18 16:46:05 följande:
    Jo och jag ska sluta att vara en egoist, ska börja tänka på andra mycket mera har som jag skrev legat vaken och tänkt mycket i natt.
    Bra!  Det låter som att du har tänkt rätt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-18 20:13:00 följande:
    Tack. Vissa som skrivit här om sina egna erfarenheter har varit en riktig ögonöppnare.

Tillslut faller poletten ner men hur allt kommer sluta det vet ingen idag men jag ger inte upp nu och jag ska verkligen bli en bättre man, pappa osv.
    Ja.hoppas bara att det inte är försent nu då.
    Carpe Diem
Svar på tråden Barnen eller den nya.