• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-03 21:44:21 följande:
    Jo kanske allt kommit ikapp mej men fattar inte varför jag är så bitter på allt och alla det är skrämmande för egentligen är jag inte sån som starar bråk men nu kan jag slänga ur mej både det ena och andra och det till familj ja den gamla då, till fd arbetskamrater och även nya så populär är jag icke plus att det ska processas om saker på förra arbetsplatsen för att det blev fel kan inte gå in i detalj mer än att skriva att det rör sig om pengar.
    Du mår väl dåligt över allt du har ställt till med.
    Och det borde du också tala om för din familj så att de förstår varför du beter dig som du gör.
    Det är nu du borde ta chansen att be om ursäkt för allt och tala om att du vill ha en ny chans om de vill ge dig en.

Nu kanske du kan förstå hur din fru mådde också,innan du stack.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-04 22:27:30 följande:
    O ja jag förstår nu hur exet mådde och ja jag mår dåligt. Är jävligt feg det vet jag o vet inte hur man lägger fram en ursäkt för att ha ljugit i flera år det räcker liksom inte bara att säga förlåt käns det som och i detta nu vet jag inte om jag vågar träffa den tidigare familjen även om jag vill göra det. Var utanför exets och barnens hus för några dagar sen men vågade inte gå in hopades nästan på att nån av dom kommit ut men dom såg säkert inte mej. Tror nog att tids nog så löser det sig.
    Jo,men du kan ju inte bara vänta och hoppas på att det ska lösa sig av sig självt.
    För det kommer det inte att göra.
    Speciellt inte om du tar ut dina frustrationer på familjen nu.
    Skriv ett mail och berätta precis hur du känner. Och berätta att du nu förstår hur ditt ex har känt sig.
    (Det känns kanske lättare att skriva av dig allt än att ta det mellan 4 ögon,s.a.s.)
    Om de vill så lär de ge dig en ny chans.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-05 18:38:32 följande:
    Ett mail kan man knåpa ihop och jo det känns bättre att skriva än att se dom i ögonen för tillfället.
    Men gör då det och berätta precis hur du känner och be om ursäkt av hela ditt hjärta.
    Och visa att du menar det också!
    Och lägg ingen skuld på dem utan skriv att det är du och ingen annan som har felat.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-07 00:07:51 följande:
    För det första vad har det med tråden att göra? Och för det andra är jag ingen våldtäksman.
    Och alla ryskor är inte horor heller,bara för att din nya och din farbrors fru är det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 19:44:17 följande:
    Lever men vissa saker är svåra har tex inte råd just nu att betala mitt och exets gemensamma lån så i detta riskerar jag o även exet att hamna hos fogden, exet betalar sin del men jag får inte fram pengar till min del. Men har hoppet om att det löser sig.
    Och det har du nog dels dig själv men även din nya att tacka för.
    Men mest dig själv då du har betalat din nya för allt hon bett dig om.
    Det är ju synd om exet får lida för det bara.

Men hur går det med bostad då?
    Och har du dumpat din nya nu?
    Tror hon att du menar allvar med att du tänker flytta och lämna henne?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 21:38:10 följande:
    Har flyttat en del så hon tror mej inte riktig än, håller på att dumpa mer och mer. Vet att det är mitt fel och jo inte bra att exet kommer i kläm men jag får inga mer lån så vet inte hur jag ska lösa detta är rädd för att exet kommer anmäla mej men hon har varit vänlig förut så tror inte hon gör det.
    Men du måste ju visa att du verkligen menar allvar.
    Hur dumpar man någon "mer och mer"?
    Har du fått tag på en ny bostad så flytta dit med en gång och tala om för din nya att det är slut. Att hon har gått över gränsen en gång för mycket.
    Svårare än så behöver det inte vara.
    Klart hon inte tar dig på allvar om du inte visar att du menar det!

Jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.
    Om du sätter henne på pottkanten utan att säga något så är risken stor att du förlorar henne och din familj en gång för alla.
    Du kan ju be din nya betala tillbaka allt hon lyckats lura av dig.
    Det blir säkert en hel del. Kanske rentav så du kan betala av lånet.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 22:44:02 följande:
    Är och har altid varit sån att jag tar det lugnt med olika saker iallafall för det mesta. Ny bostad har jag men inte flyttat dit helt o hållet men det kommer.

Skäms över att prata m exet om detta men har nog inget val sen att den nya skulle betala tillbaka det är bara att glömma tyvärr och det är mer pengar än vad mitt och exets gemensamma lån är på men som sagt bara att glömma att få tillbaka en krona av den nya
    Men varför då? Du börjar väl inte tveka och funderar på att förlåta henne igen?

Ja,jag tror att du måste prata med ditt ex om det här.
    Kanske kan hon göra något.
    Speciellt om din nya vägrar betala tillbaka pengarna.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-09 23:35:26 följande:
    Nej då tvekar inte men vill försöka få med mej så mycket jag kan av mina saker så det blir då och då jag kör över sakerna, har sagt att jag inreder om barnen kommer så dom kan vara där med mej än så länge är säkert fel för det blir ytterligare en lögn, vet inte vad exet skulle kunna göra för att hjälpa mej om det var det du menade? Trött nu så nu orkar jag inte tänka eller skriva mer idag.
    Har du ingen som kan hjälpa dig att köra över alla dina saker på en gång?
    Så länge du drar ut på det så lär hon inte ta dig på allvar heller.

Jag menade att ditt ex kanske kan hjälpa dig med betalningen.
    Men hur som helst så måste du ju prata med henne om det här.

Bra att du inreder åt barnen också. Men visa att du verkligen vill ha dem i ditt liv sen också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-10 16:37:21 följande:
    Nix har ingen som kan köra.
    Vet att jag drar ut på saker.
    Nej tror nog inte hon kan hjälpa mej med någon mera betalning hon betalar redan hälften och ibland mer.
    Ok.

Ja,men det kanske är dags att ändra på den saken nu då.

Ja,men hur som helst så måste du prata med henne om det här så hon slipper få en chock.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.