Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

[quote=76464286][quote-nick]LFF skrev 2016-03-22 10:03:17 följande:[/quote-nick]Som sagt, välj din nya men kom inte och klaga sen över att du inte får träffa dina framtida barnbarn, att du inte är bjuden på stora händelser i barnens liv eller att du kommer att dö ensam. 

Var en toffel för din nya, tyck att det enda sättet att visa kärlek på är via sex (och för den delen, vad gjorde du för att få din exfrus lust att öka (och då menar jag inte sånt som att röra vid henne sexuellt)? Min gissning är inget...). 

Min pappa bor på en helt annan kontinent, han flyttade utomlands första gången när jag var 10. Jag saknar honom fortfarande enormt och jag fyller 40. Nej, jag BEHÖVER honom inte, men jag saknar att kunna ringa upp och bara prata, jag saknar att kunna bjuda in honom till stora tillfällen, jag saknar att han inte är mer än "gubben i datorn" för mina barn, att han inte kommer att vara en verklig del av deras liv så som mina morföräldrar varit. Så kom inte med ditt jävla dravel om att man inte behöver sina föräldrar bara för att man är över 18.[/

Försökte väcka henne men just då gick det inte.

• Anonym (Vet ej)

Under tiden min exfru var i sorg kändes det som att hon bara ställde upp på sex.

Jag vill ha kontakt med barnen men kvinnan vill inte att jag ska ha så mycket kontakt och att hennes barn behöver mej mera för dom är lite mindre.

• Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-22 10:14:10 följande:

Försökte väcka henne? För vad, lite tummel i sänghalmen? Eller stöttade du henne, hjälpte henne, drog ditt strå till stacken där hemma? 

Du vet att det för väldigt många kvinnor är sexigare med en man som drar sitt strå till stacken med hushållssysslorna (utan att man behöver påminna, tjata etc) än någon som kommer och "tafsar" på en?

Jag lagade lite mat till oss och försökte få henne att tex ligga kvar i sängen på helger men hon ville inte då.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-22 10:18:46 följande:

Har inte hennes barn en egen pappa?

Jo då hennes barn har en pappa
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Sara) skrev 2016-03-22 10:23:55 följande:

Nej det här kan inte vara på riktigt. I så fall är ts en riktigt lågbeåvad toffel.

Allt är sant och toffel tycker jag inte jag är.

Jag ska ta mej en funderare på om jag vågar lämna den nya och återgå till familjen.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-03-22 10:26:46 följande:

Nämen tulle liten... var du så dutti att du lagade lite mat? 

Och de KÄNSLOMÄSSIGA bitarna då? Som att respektera att hon sörjde sin släkting? Som att visa förståelse? Som att avlasta rent generellt? Som att visa förståelse för att lust går upp och ner? Som att ha förståelse för att lusten inte kommer som ett brev på posten bara för att du är lite extra gullig när hon mår skit?

Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv
  • Anonym (Vet ej)
    sextiotalist skrev 2016-03-22 10:29:11 följande:

OK, du är en man som uppenbarligen inte kan hantera relationer.

Min undran är nog, varför stannade hon kvar hos en så oempatisk man som dig?

Skulle nog tippa på att när du träffade den nya, det var den berömda droppen, nu kunde hon kicka ut dig utan att behöva förklara varför, det räckte med det du gjorde.

Du inser nog inte det själv, du gjorde henne en stor tjänst. Än en gång, ett stort grattis till ditt ex som slipper dig.

Ett litet tips, innan du bränner alla broar. Du bör nog behöva prata med någon, lite terapi skulle inte skada, om inte annat för att du kan få en möjlighet att få insikt i vad ditt sätt att resonera och hantera relationer kan leda till.

Det var jag som valde att gå inte exet hon ville jobba på vårat förhållande med familjerådgivning och sånt men då hade den nya redan klorna i mej. Om jag säger så här - Trodde den nya var äkta kärlek men hon har visat en annan inte attraktiv sida och hon bestämmer allt men det kanske är så i hennes kultur.
  • Anonym (Vet ej)

Jag lovar att allt är sant.

Och min exfru är en väldigt förlåtande kvinna. Att den nya kvinnan skickat smsen till henne har jag beklagat för exet men det vet inte den nya.

• Anonym (Vet ej)

Hur lämnar man en kvinna som är som hon är?

• Anonym (Vet ej)

[quote=76464441][quote-nick]Anonym (fy) skrev 2016-03-22 10:52:52 följande:[/quote-nick]Så för att hon är en snäll och förlåtande kvinna så ger det dig rätt att behandla henne hur som helst?[/

Nej man ska inte behandla nån hursomhelst.

Vi kan säga så att vi felat båda två.

Får ta en rejäl funderare på vad som blir det bästa.

Svar på tråden Barnen eller den nya.