Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

LFF skrev 2016-04-13 09:23:51 följande:

Hoppas hon stämmer dig för felaktigt avskedande om orsaken är din galna nya. Det är inte ett legitimt skäl för avskedande.

Hon har inget att stämma mej för hon skrev inget motbrev när hon blev uppsagd.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (syster) skrev 2016-04-13 09:42:31 följande:

Faktum är att min syster var med om något liknande, så det här kan mycket väl vara sant. 

Men TS, jag vet inte ens vad jag ska säga, det är så smaklöst att lämna sin fru och sina barn i sticket att jag inte ens har ord för det. 

Hur du kan ta din nyas parti så till den milda grad att du till och med säger upp ditt ex - det är obegripligt. Det framstår som att du är rädd för din nya och hennes humör. 

Klart att din nya tycker det är trist att dina barns mamma jobbar på ditt jobb, men det får hon hacka i sig. Du borde inte vika dig för det, och nej man klarar sig inte något vidare på a-kassa. 

Jag hoppas verkligen att karma biter dig i r*ven. Man väljer inte bort sina barn sådär. Vilka spår tror du att det sätter i dem? Vad tror du att de tänker om dig och ditt agerande? 

Jag tycker faktiskt att du borde skämmas, du borde ligga sömnlös på natten. du försätter så många oskyldiga i jättejobbiga situationer bara för att du har lust och för att du är feg. Det är inga godtagbara anledningar. 

Det är som så jag är kär i min nya. Exet har a-kassa så hon och barnen klarar sig. Barnen i nuläget vill ej träffa den nya vilket jag kan förstå. Sover gör jag fast det är stressigt på jobbet och på tal om jobbet måste jag jobba nu.
  • Anonym (Vet ej)

Kan återigen skriva att om min fru hade visat mej kärlek så hade inget av detta hänt.
    Nu kunde hon inte det pga omständigheter så jag valde en annan väg.

• Anonym (Vet ej)
    sooss skrev 2016-04-13 16:57:40 följande:
    Vänta lite, du kan inte skuldbelägga alla dina kassa val på din fru?! Är det hennes fel att du inte har kontakt med barnen? Är det hennes fel att din nya verkar vara tokig? Är det hennes egna fel att du avskedade henne?! Knappast.
    Det är fruns fel att det blev skilsmässa för att hon inte visade kärlek för mej, hon sa att hon var kär i mej men kunde inte visa det då för att det var dödsfall i familjen och med det kom allt annat på köpet.
  • Anonym (Vet ej)
    elmadumle skrev 2016-04-13 17:16:58 följande:
    Fullfjädrad skitstövel är vad du är! en kris reder man ut tillsammans och inte genom att knulla! Vi har fyra barn, yngsta är 15, vi har haft det jättetufft och vi har inte haft sex på säkert fyra månader, jag kan inte förmå mig då jag inte mår bra av olika orsaker, det är en jäkla tur att jag har en man som inte försöker pressa mig till att ligga, jag vet att han tycker det är skitjobbigt. 
    Hoppas din nya lilla älskling kör skiten ur dig och kastar ut dig när hon tröttnar på dig, det kommer hon göra när hon fått dig att göra precis som hon vill.
    Försökte till en början att finnas där för henne men hon var bara irriterad på allt och alla och till slut tröttade jag tycker det är mänskligt att få närhet och ömhet inte bråk.
  • Anonym (Vet ej)
    smulpaj01 skrev 2016-04-13 17:17:30 följande:

Ingen fara ts. Dina föräldrar är sjuka så de dör säkert snart och barnen är stora och har egna familjer snart. Lev livet med den yngre häxan i isolering, det blir säkert toppen!

Det stämmer att mina föräldrar är gamla men för min del är döden en del av livet.
    Lever i isolering gör jag definitivt inte nu ska jag exempelvis iväg till gymmet. 
  • Anonym (Vet ej)
    elmadumle skrev 2016-04-13 18:12:27 följande:

Hur länge då, en vecka eller? nej försök inte skylla ifrån dig, det var ditt val och nu kan du ha det. 

Ca 1/2 år stod jag allt ut, o detta med sex ja det hade vi 1 gång i veckan under denna tid men jag tycker det ska vara ca 3 gånger och det kändes som hon inte ville alls många utav gångerna.
  • Anonym (Vet ej)
    sextiotalist skrev 2016-04-13 18:06:17 följande:

Äkta kärlek kände inte du för henne, det kan man konstatera. Älskar man någon så stöttar man den andra kravlöst när den andra har det tufft. Äkta kärlek, då ser man längre än sexet.

Att du inte var nöjd med sexlivet är en annan femma och visst, det var DITT val att lämna. Men det beror inte på att hon inte visade dig kärlek (dvs hade sex med dig) utan för att du inte älskade henne.

Väljer man att lämna så kan man göra det på olika sätt. Man kan göra ett snyggt avslut, därmed chansen att man kan bibehålla en värdig relation. Du har valt att inte göra det (för att den nya ska hålla sig lugn).

Skyll inte dina val på andra, var en man och stå för dina beslut, det är att vara vuxen. Små barn skyller på andra, vuxna står för sina beslut.

Jo jag älskade henne och det under många många år.
  • Anonym (Vet ej)

Nej nej nej det är ärligt och helt ärligt är att hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-13 19:33:18 följande:

Dina ungar ska det stå.

Älskar dom också men i dagsläget kan jag inte göra så mycket åt det.
Svar på tråden Barnen eller den nya.