Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

EnAnonumius skrev 2016-06-03 16:15:33 följande:

Nej med tanke på att du vägra ju komma till insikt över vilken egoist du var, och även extremt empatilös du var mot ditt ex när hon hade sorg, så förstår jag att du även inte kan se "hur du straffar barnen" genom att strunta i att komma på dennes student.

Du verkar ju vara totalt oförmögen att sätta barnen i främsta rummet, också, och sätta dina egna behov åt sidan för en stund.

Vad skall du kompensera barnen med senare?

Lära dig inse att du är en egoistisk och emotionell svin, och våga erkänna det för barnen och även ditt ex?

Kompensera med att bjuda dom dit jag bor, laga god mat och umgås med dom.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-05 16:57:36 följande:
    Tänk så här: OM det är hon som anmält, varför tror du hon gjort det? Du känner ju exet, gör hon det för att hämnas eller för att hon faktiskt är orolig för barnet?

Tänk nu på vad din nya gjort, med hotelser och smädelse, mot sitt eget ex och hans ex, mot ditt ex och dina barn.

Varför har hon gjort det?

Tycker du båda är lika illa förtjänar du verkligen att sitta fast med nån som sabbar allt och bara utnyttjar dig så länge du betalar utan att säga emot.
    Om det är exet som har med anmälan att göra vet jag inte helt och hållet vet bara att hon pratat med den som gjorde anmälan, exet säger att dom pratade om annat o vet inte vad jag ska tro för exets namn står i anmälan, exet säger naturligtvis att hon inte är skyldig till denna anmälan.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-05 18:11:42 följande:
    Men det är ju just det du gör när du låter din nyas och ditt ex hat gentemot varandra få komma ivägen för ditt barns studentexamen.
    Förstår du verkligen inte det?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:54:51 följande:
    Nr 1 det är jag som skrivit tråden inte barnens mamma.

Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.

Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.
    Varför är ditt ex ett psyko? För att hon sörjde sina släktingar som gick bort?
    Men du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort en anmälan.
    Så varför straffa dina barn då,utan att ens veta säkert?
    Och oavsett vem som har gjort anmälan mot din nya så finns det säkert en bra anledning till det.
    Med tanke på vad du har berättat om henne och hennes beteende så är nog en anmälan på sin plats.

Det är rätt jag vet inte om exet gjort anmälan hon säger att hon inte gjort det men om hon inte gjort den så varför står då hennes namn i texten dvs att hon har uppgifter? 
    Nu är ändå anmälan nerlagd men det snackas på min nyas arbetsplats om denna anmälan
    Det är den nya som hatar exet och som är svartsjuk på exet varför vet jag inte men det kanske brukar vara så?
    Mitt ex var helt okontaktbar efter dödsfallen eller okontaktbar är fel ord, hon gick in i jobb, barnen osv och jag kände mej osynlig.
    Och nej jag straffar inte barnet som tar studenten den nyas barn går ut ur skolan samma dag som den som tar studenten och jag kan inte klona mej plus att jag i nuläget inte kan träffa exet, vi hade bra kontakt fram till att min nya fick anmälan.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-06 18:06:59 följande:

Men SUCK. Har du mer smaklösa självrättfärdigande att göra för att försöka inbilla dig själv att du inte straffar barnen för dina privata problem mellan ditt EX och dina nya?

Jo där kom den ja den fanns med en smaklös självrättfärdigande.

Din nya sambos son går ut i skolan, och då är det ju givetvis viktigare att gå på HANS student.

Jag vet att du saknar förmågan att syssla med självreflektion det har du bevisat en gång efter annan i denna tråden. Så jag förväntar mig inte att du skall självreflektion denna gången heller men jag ställer frågorna ändå.

1 Varför anser du att det är viktigare för dig att skita i ditt biologiska barns önskan att nävrar på dennes student?

2) Varför anser du att det är ett legitimt skäl att skylla på "vill inte träffa ditt ex", i stället för att inse att man kan faktiskt närvara på studenten utan att behöva umgås med EX även om de befinner sig i närheten"?

3)  På vilket sätt är din nya sambos son viktigare för dig än dina biologiska barn?

4) Varför väljer du att behandla dina barn som skärp som skall slängas i papperskorgen (obs en analogi med skräp och papperskorgen) bara för att din nya sambo hatar ditt EX, och snackar skit om ditt EX.

5) Varför skall du behandla dina barn som skräp som skall slängas i papperskorgen (obs fortfarande en analogi med skräp och papperskorgen) bara för att bara för att du inte fick lov att använda din fru som knulldocka när hon hamnade i djup depression av sorg när hennes släktingar dog och ansåg att du skulle ha rätten att kräva att hon vara en knulldocka? 

6) Anser du att du är en bra pappa som behandlar dina biologiska barn som skärp som man skall slänga i papperskorgen (ja det är fortfarande en analogi med skräp och papperskorgen och prioriterar din sambos son fast dina barn vill träffa dig och du ställer upp på din nya sambos "förbud" att träffa barnen?

1 - Jag vet inte.

2 - Just det jag vill inte träffa exet pga anmälan, känner även oro om jag nu har fel i att inte hon var inblandad i anmälan som hon hävdat att hon inte var och det har barnen också sagt dvs att deras mamma inte anmält.

3 - För att vi försöker bygga en ny familj jag och den nya.

4 - 5 - Blir samma svar på båda frågorna, jag behandlar dom inte som skräp jag ska kompensera dom senare. Och nej det var inte bara knulla jag ville utan ville ha all form av närhet för utan det fungerar inte ett förhållande.

6 - Det känns lite fel att den nya inte vill att jag ska träffa dom men förstår henne också med tanke på anmälan men återigen jag ska kompensera barnen och jag tror nog att studenten får en bra student för mamman brukade/brukar fixa allt.
  • Anonym (Vet ej)

Fick reda på i kväll att den nya kvinnan fortfarande ligger med sitt ex.

Hon som har har skaffat egen vårdnad för sitt barn för att hon inte gillade sitt ex och så visar det sig att dom har sex och det regelbundet.

Hon lovade att jag var den enda och jag har visat henne allt i mobilen och datorn ja allt och jag har även skaffat det hon ville ha och hjälpt henne men så har hon haft sin Exman vid sidan om.

Varför Varför Varför???

• Anonym (Vet ej)
    MajaMaria79 skrev 2016-06-07 22:37:01 följande:

Jag har för mig att jag skrev något om karma långt bak i tråden..

Moahaha

Men nu tror du väl att det bara är att pinna hem till exet igen och att allt är som förr där.

Som sagt karma is a bitch!

Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra :'( Vaf är karma egentligen?
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-07 22:52:38 följande:

Människor som själva uppvisar extrem svartsjuka har ju väldigt ofta den böjelsen själva, att inte kunna hålla sig till en partner. Av den anledningen tror de att andra fungerar likadant som de själva och får ett stort behov av att kontrollera sin partner. Kanske det som hänt här.

Kanske du också är en bricka i ett spel där kvinnan använt dig i relation till sitt ex, exempelvis skapa svartssjuka hos sitt ex.

Hur fick du reda på hur det förhöll sig?

En vän berättade, nu snurrar tankarna åter igen ska försöka sova ändå och fundera på vad jag ska göra i morgon.

Men du kan ha rätt i att hon spelat med mej om jag tolkar dej rätt men varför då inte spela med någon yngre snyggare än mej som sagt tankarna snurrar.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (B) skrev 2016-06-07 22:53:41 följande:

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

Du får alltså vad du förtjänar! :D

Ok
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-07 23:41:11 följande:

En yngre snyggare kille hade väl inte ställt upp på alla hennes krav. Du har ju utan större pardon ställt upp på att skälla ut och vara elak mot ditt ex, att prioritera hennes barn före dina egna (tid och pengar), inte verkat ha några större problem med att kvinnan trakasserat ditt ex., att fått dig att strunta i dina gamla föräldrar. Allt är du beredd på att offra bara du får umgås med en snygg kvinna.

Observera att jag nu inte tycker synd om dig alls. Allt har varit dina egna val. En empatisk person hade slagit bakut så fort personen börjat ställa dessa krav. Du har hela tiden valt den absolut mest fega vägen. l alla situationer. Hellre valt att vara med henne än att bo själv ett tag. Upplever att du är en extremt osjälvständig person, trots din ålder. Beklämmande.

Så kan det vara men hennes ex är äldre än mej.

Och Ja hon är snygg, och sant men hon har vid något tillfälle att hon vill träffa barnen och även mina föräldrar men vet att barnen inte velat träffa henne.

Jag var självständig men vad jag är nu vet jag inte.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-07 23:41:59 följande:

Det är väl ofta de som är mest svartsjuka som också är otrogna.

Genom sig själv känner man andra,så att säga.

Nu kan du kanske förstå hur ditt ex känfr sig när du gjord samma sak mot henne?

Karma,som sagt. Du har förtjänat att få smaka på samma medicin som du gav ditt ex.Jag tror du vet vad du ska göra nu. Kasta ut bitchen ur ditt liv och ta kontakt med dina barn igen

Men förvänta dig inte att de ska ta emo dig med öppna armar. Åtminstone inte till en början.

Du får nog kämpa och visa att du förtjänar det först,efter hur du har behandlat dem.

Hon valde kanske dig för att hon märkte att du var lättlurad och lätt att köra med?

Visste inte att dom mest svartsjuka är dom som är mest otrogna.

Jag förväntar mej inte något alls.
Svar på tråden Barnen eller den nya.