EnAnonumius skrev 2016-05-31 13:02:06 följande:
Så var DU där igen. Vägra att fatta.
Det handlar fortfarande INTE om "hur " någon dog och "varför" någon dör.
När skall det sjunka in i din skallen för dig att det har aldrig handlat om det fast folk skriver till dig i KLARTEXT?
För den som har vässade knivar i lådan, begriper och fattar att sorg i sig handlar inte om döden isig utan att personen är borta från ens liv, att sörja någon hårt handlar om att den personen betydde mycket för en själv.
Det är denna biten DU vägrar att ta till dig och förstå.
I stället så väljer du att göra något annat.
Du väljer att återigen överbevisa att du skiter i andras känslor bara för att DU inte delar en persons synsätt, och du sitter och överbevisar att att DITT synsätt är det enda riktiga man kan ha och SÅ skall andra se saken med.
Men du skall ha ett litet litet mikroskopiskt beröm över att du erkänner i klartext att du är empatilös och medvetet skiter helt i andras känslor, bara för att de inte delar "ditt sätt att se på saken".
Du sitter ju och säger i klartext att du skiter helt och hållet hur din ex fru kände bara för att hon tog det hårt när släktingen dog och försvann från hennes liv.
Du sitter och säger i klartext att bara för att DU anser att döden är en befrielse, i släktingens fall, för att släktingen varit sjuk en lång tid så skall inte frun sörja alls för DU anser att det är FEL av henne att göra det bara för att DU tycker detta, och anser att frugan skall skita i hur hon känner det för att du anser att vara knulldocka åt dig är det viktigaste man kan vara.
Helt jäkla kärlekslöst och helt empatilös är du.
Hur fan kan man vara så total empatilös och emotionellt efterbliven som människa som du i klartext visar prov på att du är? Jag hoppas att du kan berätta det för det till och med kör över mina logikkretsar helt. Ja notera att att jag skrev logik, för jag får inte ens i hop det logiskt heller, och då är jag är en människa som har total balans mellan IQ och EQ, som människa i min sanna natur.
Som sagt jag ställde frågan om du blev tappad på huvudet från hög höjd på ett hårt golvet som liten. Den frågan kvarstår. Man kan använda den som analogi också i stället för "bokstavligt". Skall vi se om du har lyckats att behålla EN indian kvar i kanoten för att kunna knäcka analogin i det utlåtandet. D.v.s om du nu fattar analogin med indianen i kanoten.Öh nu sitter du och bevisar mitt utlåtande om att du ÄR totalt "pussy whiped" av din nya.
Men DIN nya och DITT EX har INGEN skuld eller har INGET med din otrohet att göra.
Otroheten stod du för, och du kan INTE i detta läget skylla på din ex enbart som du gör. Det är skamligt att du ens dra upp din fru i det läget och hennes sorg över att du kilade i väg till en BIMBO och knullad denne bara för att du vägrar att acceptera att folk reagera olika när de förlorar någon de älskar och håller kär om hjärtat.
Ditt ex sorg och ditt ex emotionella tillstånd är INGEN förklaring och INGEN ursäkt till att du stack i väg och knullade en bimbo.
Det som är den enda logiska och adekvata förklaring till att du knullade en bimbo är ENBART för du är trångsynt,empatilös och kärlekslös som person, som saknar medmänsklighet, för att andra människor kan reagera olika och har olika reaktioner på jobbiga händelser (som död/missfall/etc) i livet som är grunden till din otrohet enbart.
Om du vill begripa hur kärlek och empati funkar så skall du ha din exfru som rå modell på det området. För det är av medmänsklighet och att man har empati för andra människor som gör att man råder andra människor att söka hjälp om man är ihop med en hustyrann och en person (man/kvinna) som har sjuklig kontrollbehov som din nya har(baseras på det du har skrivit om den nya).
Jag ville ha kärlek men det kan jag inse att det var fel att vara otrogen hade varit bättre att avsluta innan jag gick in i nytt. Vet inte om det nya kommer att hålla faktiskt.
Och jo min exfru har ett stort hjärta och hjälper allt och alla och det ska hon ha en eloge för, det har inte den nya.
Vet inte hur jag ska vara eller nått om jag träffar mitt ex någon stans.