• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-23 14:59:40 följande:
    Ska tänka till och det ordentligt för orkar inte ha det så här! Behöver svara er när jag är på toa eller när hon somnat för att få vara ifred.
    Men säger det inte dig något att hon är så kontrollerande att du måste gå in på toan för att få vara ifred och skriva eller ringa?
    Det borde ringa många varningsklockor där,tycker jag!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-22 23:30:13 följande:
    Hur vet du att hon inte vill ha mej?

Hon har varit sjuk men är det inte längre.
    Har man haft en hjärtinfarkt så har man inte ett friskt hjärta.
    Så nej,hon är inte frisk.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-23 22:12:02 följande:
    Ärligt vet jag inte hur lång tid det tar vill vrida och vända så det blir så bra som möjligt.
    Det tar i alla fall inte lika lång tid som att bara sitta och vänta på att allt ska lösa sig av sig självt.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-23 22:16:51 följande:
    Jo det säger en del men är ganska van för exet skulle under en tid också hålla på att kolla mej men å andra sidan ville hon kolla mej efter att jag hade ljugit om lite saker som att jag hade haft ett annat boende under en tid och varför jag hade det var för att jag ville vara själv när jag satt och chattade o så vet att det var nått så otroligt egoistiskt gjort av mej då.
    Ja,det var verkligen egoistiskt av dig! Men du har ju visat tråden igenom att du är egoistisk.
    Ditt ex hade ju anledning att vara vaksam på dig då du hade ljugit för henne.
    Så det har jag faktiskt full förståelse för.
    Men din nya har absolut ingen som helst anledning.
    Utom möjligen det att hon själv har varit otrogen och kanske fortfarande är.
    Genom sig själv känner man andra,så att säga.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 13:49:05 följande:
    Eftersom hon blev utskriven så är hon enligt min mening frisk.
    Enligt din mening,ja. Men inte ur medicinsk synpunkt.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 13:56:42 följande:
    Tror inte att allt löser sig av sig själv.
    Jo visst hon kanske behövde få kolla upp mej och det kanske den nya behöver också Phuuu.
    Känner att mycket håller på att äta upp mej men har börjat skriva lite o gillar inlägg på sociala medier ja till vänner och gudskelov verkar dom inte sura på mej och den nya godtar att jag gör det.
    Fick höra att exet och den hon träffat att dom inte träffas längre så det var allt en kortvarig affär eller vad det nu var.
    Det verkar då så med tanke på hur du velar fram och tillbaka.

Nej,din nya har ingen anledning att kolla upp dig om hon inte är rädd att du gör samma sak som hon gör själv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 21:32:13 följande:
    Jag kan inget om sjukvård så det kanske var onödigt av mej att skriva så.

Ja vem vet men iallafall vill den nya att jag absolut inte ska träffa exet eller som hon sa till mej Du får inte träffa ditt ex på några vilkor och det kvittar om den som bjudit in är en väldigt nära släkting som fyller jämt för jag får inte åka och jag har inga krafter att säga emot nu, pratade med släktingen och den blev inte glad men jag lovade att komma vid ett annat tillfälle, om jag fick välja skulle jag vilja träffa släktingen, barnen ja även exet och få känna mej som en del av familjen men får som sagt inte och detta beror på det som inträffat tidigare.
    Ja,det är dumt att uttala sig om saker man inte vet något om.

Beror på det som inträffat tidigare? Skyller du på anmälan igen?
    Din nya förbjöd dig ju att träffa ditt ex redan innan den där anmälan!
    Det handlar om att hon är sjukligt svartsjuk och hatar ditt ex utan anledning!
    Och du,du är väl en vuxen människa. Hon kan inte förbjuda dig någonting alls! Hon äger inte dig! Och det borde du tala om för henne och sedan dumpa!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 22:55:09 följande:
    Ja det beror på den saken.

Och ja den nya var svartsjuk redan innan detta skedde och det kanske för att jag sa fel namn o så då men innan det skedde så hade jag och exet kontakt och vi kunde prata om allt och det saknar jag visst jag kan prata med den nya men måste välja mina ord.
    Men varför kan du/ni inte bara släppa den där anmälan och glömma och gå vidare?
    Det var ju inte ens exet som låg bakom den.
    Men din nya väljer att lägga all skuld på ditt ex bara för att hon VILL det.
    Hade hon inte varit ditt ex så är jag övertygad om att hon hade struntat i den där anmälan när den blev nedlagd.

Men då kan du ju inte prata med din nya. I så fall hade du inte behövt tänka på vad du säger.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 23:30:07 följande:
    Visst men om inte exet hade pratat med den som gjorde anmälan hade ingen anmälan gjorts.
    Men hon ville ju veta vem människan var som skickade elaka och hotfulla sms och kallade henne för en massa vidriga saker!
    Är det konstigt,tycker du?
    Hade du inte velat veta vem som skickade sådana sms till dig,om du hade råkat ut för det?
    Dessutom hade väl den andra kvinnan ett eget val.
    Ditt ex bär ingen skuld för att den kvinnan valde att anmäla din nya!
    Jag tycker dessutom att anmälan verkar ha varit befogad med tanke på att din nya inte är en bra mamma.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 23:32:56 följande:
    Är vuxen men bara för att jag är det vill jag inte leva ensam vill vakna och somna bredvid någon. Nu behöver jag sova så jag orkar med morgondagen.
    Jag var också som du och ville inte leva ensam.
    Men vilket underverk det gjorde för mig att leva ensam i några år!
    Jag är idag lyckligt gift och har två underbara barn.
    Och det hade jag kanske aldrig haft om jag inte hade levt ensam ett tag och fokuserat på att hitta tillbaka till mig själv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-25 11:38:59 följande:
    Sant egentligen.
    Ja,så varför fortsätter du då att skuldbelägga ditt ex för något som hon inte har gjort?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-25 11:40:14 följande:
    Grattis till att det gick så bra för dej.
    Tack! Men jag försöker bara berätta för dig att det kan göra en riktigt gott att leva ensam ett tag, Även om man inte tror att man klarar av det.
    Jag tyckte t om att det blev skönt efter ett tag,att vara helt fri och leva som jag ville.
    Jag blev också bedragen av mitt ex och behövde komma över det sveket innan jag var redo för att inleda något nytt.
    Det hade inte varit juste emot min man om jag inte hade kommit över mitt ex och hans svek mot mig.
    Jag tror faktiskt att det skulle vara bra för dig med att leva ensam ett tag.
    Jag lovar, det är inte farligt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-25 11:42:25 följande:

Kommer att skriva mer i kväll för nu är jag riktigt förbannad men väntar o lugnar mej till i kväll o skriver då.

Vad är det nu som har hänt då?
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.