• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 21:42:30 följande:
    Bara att försöka få till det men det är inte det lättaste för den nya ska med överallt.
    Men det är väl bara att sätta ner foten och säga ifrån!
    Dina barn är väl viktigare än henne,får jag hoppas!?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 22:55:51 följande:
    Det blir ett år i augusti men efter det bodde vi under samma tak fram till strax efter jul det pga att det skulle fixas o så så egentligen är det bara 7 månader och det är inte så lång tid.

Sen varför jag var/är med en annan det har jag förklarat förut o varför det blev så det vill jag inte ta upp igen.
    Men att du var otrogen mot henne och träffade en y direkt var väl förstås helt ok?
    Det är bara hon som ska vänta å dig så du har ett alternativ ifall det skulle spricka med häxan?
    Du lär ju aldrig  få stake nog att våga lämna din nya i alla fall,så du kan ju inte begära att din nya ska vänta på dig då.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:14:59 följande:
    Just för att hon sa att hon skulle det.
    Som du själv skrev,allt är inte hugget i sten.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-18 08:47:40 följande:
    Jag är inte ett enda dugg förvånad att din nya har ballat ur riktigt. Det är du själv som driver henne till det.
    Jag hade inte heller gillat att min man skulle åka och hälsa på några som fortfarande såg dem som en familj som hörde ihop, inte om maken vacklat fram och tillbaks mellan oss. Skillnaden är bara att jag valt dumpa honom i så fall, din nya har valt att hålla kvar och styra dig.
    Jag kan till viss del hålla med dig om att TS har drivit sin nya till det här.
    Men det var väl knappast han som tvingade henne att hota honom till att lämna sitt ex?
    Och oavsett vad han har gjort så finns det inga ursäkter för att hon kräver att han ska klippa alla band med sina barn och sina föräldrar och istället se henne och hennes barn som sin familj.
    Det är bara sjukt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:39:24 följande:
    Jo hon har träffat någon men vet inte om dom bara är vänner. Det kanske var fel att lämna henne i hennes sorg men jag visste väl inte bättre.

Jag har jobb idag, jag har skulder men gjort en plan på hur jag ska kunna bli av med dom, den nya har träffat mina föräldrar nu och föräldrarna tyckte hon var fin och trevlig det är barnen som inte vill träffa henne.

Och detta till exet hon hade alla taggar ut mot mej och tyckte jag var en gammal gubbe och klagade på allt om hon inte gjort det hade vi varit ett par nu men det kan hända att det var för att hon hade sorg men hade önskat att hon ville ha närhet istället för att klaga på mej.
    Återigen,läs på om sorg så kanske du kan få lite insikt i hur den kan te sig.
    Att hon inte orkade ha sex och närhet då hade med största sannolikhet att göra med hennes sorg.
    Och då har du mage att lämna henne för att din nya kom och särade på benen för dig.
    Det är så lågt man bara kan sjunka!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:44:35 följande:
    Den nya känner kvinnan som står i anmälan sen tidigare och hon den nya alltså vill inte att vi pratar med henne för att hon tydligen är en lögnerska. Och ja den nya vill inte att jag ska vara på samma plats som exet pga anmälan eftersom exet hade pratat med kvinnan. Gör lite ont i att inte åka på släktträffar men va fasen göra när exet är bjuden och inte den nya.
    Men du vet ju varför din nya inte blir bjuden. Eller hur.
    Om hon hade kunnat bete sig som folk så hade hon kanske också blivit det.
    Men nu kan hon inte det och då får du helt enkelt finna dig i det och gå själv.
    Och skit i vad din nya tycker om det! Hon har inte med det att göra!
    De är din familj! Inte hennes!
    Och hon äger inte dig och kan inte bestämma över dig! Du är väl vuxen!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:46:14 följande:
    Man ska aldrig säga aldrig.
    Om du tror att hon fortfarande vill ha dig,varför är du då kvar med din nya?
    Sen kan man ju träffa den stora kärleken när man minst anar det också. Tänk på det.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 10:26:04 följande:
    Då har jag väl fått en ny snygg kvinna men som inte alltid är så värst trevlig, jo hon är trevlig när det gäller men inte alltid när dörrarna stängs.
    Psykopattendenser,som sagt.

Du vill ha kärlek,skriver du. Men på vilket sätt tycker du att din nya visar dig kärlek när hon inte ens tillåter dig att ha kontakt med dina barn?
    Eller när hon kräver at du ska ge henne allt hon pekar på så du får skulder?
    Att hon ger dig sex är väl för att få alla saker hon vill ha.
    Det är ju mer eller mindre horeri.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 19:36:51 följande:

Jag har läst iallafall det mesta som ni skrivit idag orkar inte svara på allt för har haft så ont i magen under dagen.

Tror att jag kanske har känslor kvar för exet men kommer ej loss från den nya.

Det är mina föräldrar som bjudit in till träffen och dom har träffat den nya och tyckte hon var trevlig men vill inte att den nya kommer utan att mitt ex kommer JA den ursprungliga familjen.

Har funderat i eftermiddag på om någon skulle kunna kontakta ev ringa den nya "ungefär som att den kvinnan som ringer henne är min älskarinna" tror att det är det enda sättet jag kan komma ifrån henne, visst jag älskar henne och vill henne inget ont men detta har pågått för länge på bekostnad av hela familjen.

Sen har jag lust att skicka ett mail till mitt ex och be om en ny chans så jag, hon, barnen och mina föräldrar slipper detta vet inte om exet skulle vara intresserad.

Skulle skriva nått i typ med. Jag är ledsen för allt och jag har fortfarande känslor för dej, trodde inte det men har det. Jag är ledsen för att jag försvann från familjen att jag tog bort jobbet att jag tvingade dej att sälja huset och ledsen för att jag lät dej ta hand om barnen helt själv jag vet att jag varit en egoistisk jävel. Jag är villig att göra allt bra igen om du fortfarande vill ha mej. Jag vill inte att vi springer på för fort utan att vi tar den tid som behövs. Älskar dej.

Vad tror ni?

Klart du har känslor kvar! Annars hade du inte reagerat på att hon har träffat en annan man.

Varför inte bara skicka det där mailet och se vad du får för svar,istället för att be någon annan spela älskarinna åt dig?
    Det är ju bara fegt!
    Din nya borde få veta att du inte tänker acceptera hennes beteende längre och att som man sår får man skörda.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 19:58:52 följande:
    Hon jobbade några timmar på ett lokalt företag och hon ville ha mitt exs jobb och jo jag vet det var dumt o onödigt att ge henne det för det första bryter hon på sitt språk väldigt mycket så när hon svarar i telefonen kan det vara så att kunder inte hör ordentligt sen sköter hon inte hemsidan så den ser hemsk ut, hon är bra på siffror o så men kundantalet minskar tyvärr.
    Då borde du kanske be henne söka ett annat jobb och ge ditt ex jobbet tillbaka.
    Din nya klarar uppenbarligen inte av det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 22:15:54 följande:
    Ska sova på saken men troligen skickar jag det.
    Troligen? Jag tycker att du ska göra det om du vill veta vad ditt ex känner för dig.
    Har hon känslor kvar för dig så kommer du att få veta det då.
    Men du borde nog bryta med din nya först så att exet vet att du verkligen menar allvar med det du skriver i mailet.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 22:16:38 följande:
    Den nya är bra på vissa saker men inte detta jobbet
    Hon varkar inte vara bra på så mycket annat heller. Som hur man behandlar sina medmänniskor t ex.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-19 10:41:28 följande:
    Jag tror inte alls att han har känslor kvar för henne, det är bara hans ego som fått sig en smäll eftersom han trodde att hon skulle sitta och sörja honom.

Jag tycker inte alls han ska skicka mailet, utan se till att reda upp sitt eget liv först och dumpa den nya, om det nu verkligen är så att han inte vill leva med henne. Jag tycker dessutom att han ska leva ensam tills han provat dejta andra kvinnor, så att han verkligen vet vad han vill ha. Barnen och föräldrarna ska han däremot ta kontakt med snarast och börja träffa.
    Varför skriver han då "Tror att jag kanske har känslor kvar för exet men kommer ej loss från den nya. "?
    Och varför skriver han att han funderar på hur han ska få sin nya att lämna honom och att han vill skriva ett mail till sitt ex där han förklarar sig och sina känslor och vill be om ursäkt för allt?

Visst kan det vara ett skadat ego,men det kan likaväl vara så att han faktiskt har känslor kvar då han skriver det själv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-19 10:41:28 följande:
    Jag tror inte alls att han har känslor kvar för henne, det är bara hans ego som fått sig en smäll eftersom han trodde att hon skulle sitta och sörja honom.

Jag tycker inte alls han ska skicka mailet, utan se till att reda upp sitt eget liv först och dumpa den nya, om det nu verkligen är så att han inte vill leva med henne. Jag tycker dessutom att han ska leva ensam tills han provat dejta andra kvinnor, så att han verkligen vet vad han vill ha. Barnen och föräldrarna ska han däremot ta kontakt med snarast och börja träffa.
    Jag tänker även på att TS och exets förhållande fick ett ganska abrupt slut så de har kanske inte fått en möjlighet att reda ut sina känslor ordentligt.
    TS nya hotade ju TS så att han kände sig tvingad att lämna sitt ex.
    Så de fick kanske inte det bästa avslutet heller.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.