Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Blomma73 skrev 2016-06-01 15:51:54 följande:

Det är inte försent. Visst, du kan inte räkna med att ha precis samma relation som hade innan, men dina föräldrar lever fortfarande, dina barn vill att du kommer till din student. Vad exet vill vet vi ju inte. Men ni har iallafall en familj tillsammans.

Är ju helt sjukt att du tagit en massa lån för att försörja er. Och gett present för 6000 kr till din nyas barn. Och att du är rädd för att den nya ska lämna dig om du berättar att du är utan jobb säger väl allt.

Är det verkligen helt omöjligt för dig att skaffa en egen lägenhet ett tag och bo själv. Faktiskt lära känna dig själv lite djupare, och sakta bygga upp relationen till din familj igen. Du och din fru ( exet) skulle behöva gå på parterapi för att se vart ni hamnar i er relation.

Jag har en etta som jag inte sagt upp än men den ligger nära där den nya bor så hon kommer säkert att springa där och då kan jag inte tänka så som jag skulle vilja tänka och i själva lägenheten är det kaos jag har bara ställt in kartonger där efter vi sålde huset, mitt ex har pratat förut om att hon vill att vi ska prata med någon men det känns sådär. Måste ta ett beslut och det snart. Känns att man lever :'(
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-01 19:26:47 följande:

Varför inte städa ur den lägenheten så du kan åka dit och vara där ett tag och fundera?

Du kan nog inte fundera ordentligt med henne i närheten.

Och kommer hon dit så släpp inte in henne.

Ganska enkelt.

Jo men hon är inte enkel att ha att göra med och ibland önskar jag att jag aldrig träffade henne, hennes Exman sa vid ett tillfälle att han hade fått henne för sina synder. Och även om jag är över 50 är jag orolig för vad hon kan ställa till med och det med tanke på vad hon sa till mitt ex också. Och ja exet måste få en eloge för att hon varit så stark och orkat med all skit hon fått höra osv
  • Anonym (Vet ej)

Det är även så att barnen, föräldrarna och exet inte heller vet att jag inte har mitt jobb kvar och det vet jag inte hur jag ska förklara för dom, exet har visserligen sagt att det spelar ingen roll om jag är chef eller städare och även att det inte spelar någon roll om vi bor i hus eller i en grotta utan att huvudsaken är att vi är tillsammans och är en familj.

• Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-02 08:53:28 följande:
    Det tycker jag låter som äkta kärlek.
    Jag tror att du vågar berätta det för dem.
    Ja kanske.
    Hade ingen lust att skriva något idag för har en enorm ångest.
    Det har visat sig att exet pratat med en kvinna som känner den nya, exet ville höra vad det var för någon jag är tillsammans med för att den nya skickat inte så snälla sms till henne. Kvinnan som exet pratade med har barn tillsammans med den nyas exman sen tidigare och hade tydligen varit på G att anmäla nån gång tidigare.
    Iallafall efter att exet hade pratat med den kvinnan så gjorde den kvinnan en orosanmälan till soc om min nya och nu tror den nya att det är exet som ligger bakom anmälan och verkligen hatar exet.
    Det snackas också på den nyas arbetsplats om anmälan vilket inte är roligt och detta var det den nya som sa till mej.
    Igår kväll fick jag meddela barnen att jag inte kan närvara vid studenten nästa vecka pga att deras mamma (exet) kommer att vara där, det var inte ett dugg roligt nu vet jag vet inte vem jag ska tro på känns som jag står mellan två hötappar och inte vet vem jag ska tro på.
    F. F... Vilken soppa.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-06-02 19:45:56 följande:

Jag förstår inte hur du kan låta hon du bor med behandla dina barns mamma på det sättet. Vilket svek mot barnen. För att inte tala om att bojkotta deras student för att de vill ha med båda sina föräldrar.

Vet inte om det är exet som ligger bakom soc anmälan, vet inte vad jag ska tro men tror ingen mår bra nu.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-02 19:41:17 följande:

Stackares ungar som har en fader som INTE klara av att kan uppföra sig som en mogen vuxen man på 50+ och närvara vid studenten p.g.a ett ex.

Det är dina BARN som bjöd dig till studenten för att de vill ha sin pappa där. Varför skall DU STRAFFA BARNEN för EVENTUELLA problem mellan EX och din nuvarande bimbo?

Jag straffar inte barnen det är så att just i detta nu kan jag inte vara där mitt ex är. Jag kommer att gottgöra barnet som tar studenten vid ett senare tillfälle.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (nej) skrev 2016-06-03 17:02:59 följande:

Tror det är ett av barnen som skrivit tråden i syfte att visa mamma. Barnet vet att mamma suktar efter pappa och skriver därför tråden på ett sätt så hon kan visa vilket praktsvin pappa är, så att mamma ska sluta vilja ha tillbaka pappa.

Det finns ingen annan förklaring till varför någon så villigt skulle medge att 1) han är ett svin, 2) hans tjej är ett psyko och 3) han funderar fortfarande på vad han ska göra.

Tycker även det är lite fjortisvarning på språket.

Nr 1 det är jag som skrivit tråden inte barnens mamma.

Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.

Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Sara) skrev 2016-06-03 16:23:44 följande:

Vilket ynkligt jävla praktsvin till farsa du är. Min brorsas morsa gjorde precis som du planerar att göra. Hon "kunde" inte komma på hans student pga att vår pappa var där. Brorsan har idag brutit att kontakt med sin mamma. Det var liksom droppen när hon inte ens kunde se bortom sig själv ens på sitt barns student. Vilka jävla idioter till föräldrar det finns alltså. "Gottgöra sen"..då är det liksom försent.

Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-04 21:17:03 följande:

På vilket sätt är exet ett psyko?

Om det är hon som gjort anmälan till soc är hon ett psyko, hon har inte träffat henne eller barnet.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Didi) skrev 2016-06-05 09:45:15 följande:

Jag gillar inte våld, men du har har ta mig tusan rätt...det finns tillfälle där lite våld är på sin plats!

Våld löser inget.
Svar på tråden Barnen eller den nya.