• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-19 13:14:13 följande:
    Det är sant att egentligen ska jag bryta först men det är lätt att skriva men inte lätt att göra.

Hon är bra på några saker.
    Nej,men gör du inte det så riskerar du att riva upp allt för ditt ex igen om hon inser att du inte menat allvar med det du skrev utan är kvar med din nya.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:33:19 följande:
    Jo det är klart men jag måste komma på någon plan utav något slag.
    Varför behöver du en plan för att göra slut?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:37:04 följande:

Bra sex, hon är sexig/snygg smal fast stora bröst det är något jag inte är van vid, hon är intresserad av resor, dans, livets goda och ja hon säger att hon älskar mej och vill leva resten av sitt liv med mej hon är en bra mamma.
    Om kärlek för dig är att ge dig bra sex och hålla sig snygg så visar det bara hur fruktansvärt ytlig du är.
    Hennes intressen är väl inte heller att visa kärlek för dig.
    Och en bra mamma håller inte sina barn borta från sin pappa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 21:48:43 följande:
    Det är ju ett exempel på en plan men behöver tänkta IGEN fast känns som man blir mer o mer trött i huvudet och inte vet varesig ut eller in mellan varven, jag måste gilla allt min nya sätter ut på fb och hon är en riktig nörd när det kommer till fb kan sitta i timmar med det plus att jag börjar bli mer o mer arg på mej själv JA även på andra.
    Men då mår du ju uppenbarligen inte bra i ditt förhållande.
    Varför inte bara vara man nog att vara ärlig och säga som det är och dumpa henne,som LFF skriver?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 21:59:51 följande:
    Hon är en bra mamma helt enkelt, hon hittar på en massa aktiviteter som barnet kan gå på men detta med att hon inte vill att pappan ska ha barnet beror på att hon inte gillar pappan och hon har även sagt att hon är rädd för att om barnet är där att barnet då kanske kommer att föredra pappan framför henne, jag kan förstå hennes oro men tycker att pappan naturligtvis ska träffa barnet för jag känner inte att jag vill ta på mej papparollen till ett barn som inte är mitt. Och barnet är så pass stort så jag tycker barnet kan få välja själv om hon vill vara hos sin pappa eller inte men det kan man inte säga till den nya o jag har egentligen inget med deras förhållande dvs mamma, pappa o barn att göra utan vill att dom löser detta.
    Men det spelar ingen roll hur många aktiviteter hon hittar på med barnet så länge hon håller det borta från sin pappa!
    Hon är ingen bra mamma som gör så!
    Speciellt inte om det bara handlar om att hon inte gillar pappan och är rädd att barnet ska föredra honom framför henne.
    Men jag skulle inte klandra barnet om det föredrog sin pappa framför en så kass mamma.

Den enda vettiga ursäkten som finns att hålla sitt barn borta från den andre föräldern är om den andre föräldern på något sätt är skadlig för barnet.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 21:48:43 följande:
    Det är ju ett exempel på en plan men behöver tänkta IGEN fast känns som man blir mer o mer trött i huvudet och inte vet varesig ut eller in mellan varven, jag måste gilla allt min nya sätter ut på fb och hon är en riktig nörd när det kommer till fb kan sitta i timmar med det plus att jag börjar bli mer o mer arg på mej själv JA även på andra.
    Jag skulle vilja ge dig ett litet råd.
    Om du är rädd för att det ska bli bråk så tror jag du ska sluta fundera så mycket på att ha en plan och bara göra slag i saken och dumpa.
    Om du går och funderar längre så lär du bara må sämre och då kan det sluta med att du exploderar.
    Hur tror du att det kommer att sluta då?
    Bättre eller sämre än om du bara dumpar och säger sanningen till henne?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:28:25 följande:
    Har inte träffat pappan bara sett honom och han ser inte ett dugg farlig ut men det syns väl inte om man skulle vara det, tror inte han är farlig för om han vore det skulle inte hon ha levt med honom och barnet under tiden dom var gifta.
    Barnet ska med oss ut på varje resa visst barnet gillar att resa men det kan vara bra för barnet att få vara hos sin pappa vid vissa resor som tex nyårskryssningen.
    Det är svårt att se på en människa om h*n är farlig.
    Men av det du har berättat att döma så tror inte jag heller att han är farlig utan din nya vill bara hålla honom borta från sitt barn för att hon är rädd att barnet ska tycka mer om honom osv.
    Så jag tror att det handlar mer om att hon är en dålig mamma än att han är en dålig pappa.

Jag kan hålla med dig om att barnet behöver sin pappa också.
    Och det borde du tala om för din nya.
    Säg att du inte vill att barnet ska se dig som pappa då barnet redan har en pappa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:32:01 följande:
    Tyvärr är jag inte sån att jag bara rusar på eller jo gjorde ju det när exet kom på mej o den nya med att i ren panik ta ut skilsmässa o så.
    Jag hoppas på att inte explodera utan att det kommer att fixa sig för allas bästa.
    Så tyvärr behöver jag tänka lite.
    Jo,men jag tror inte att du bara ska vänta och hoppas på att allt kommer att ordna sig ändå.
    För det lär det inte göra.
    För att det ska hända något så måste du ta tag i saken och det nu.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:34:17 följande:
    Kan hända att jag är ytlig men jag gillar snygga o såna som håller sig i trim, tänder inte på överviktiga o så.
    Ja,alla har vi ju olika smak.
    Men du verkar enbart se till det yttre och struntar totalt i insidan bara det yttre är snyggt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-22 13:56:49 följande:
    Du kan ha rätt i att barnet ska gilla sin pappa mera.

Det var ett bra tips dvs att säga att barnet redan har en pappa som tex kan köra, hämta, ta hand om m.m
    Barnet ska väl ha lika bra kontakt med båda sina föräldrar.
    Inte bara med den ena.

Ja,det tycke rjag gott att du kan säga till henne. Du är inte pappa till hennes barn och barnet behöver sin riktiga pappa mer.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-22 13:57:34 följande:
    Vet att jag är velig.
    Ja,det är du verkligen. Därför borde du vara ensam ett tag så du får fundera igenom allt ordentligt.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-22 13:59:53 följande:
    Det första jag ser är utseendet och visst det är en fördel att vara fin på insidan också. Men jag tänder inte på kvinnor som inte sköter sitt yttre men som är fina på insidan sån är jag.
    Nej,vi har ju märkt att du hellre tar en korkad bimbo bara hon har ett snyggt yttre...

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-23 15:01:23 följande:
    Ska tänka som sagt.
    Ja,men hur länge till ska du tänka egentligen?
    Om du känner att du inte orkar ha det så här längre så måste du väl ta tag i det,och det nu!
    Det lär ju inte ordna sig av sig självt.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-23 15:02:53 följande:
    Sjunker jag i respekt för att jag inte vill ha någon som är överviktig?
    Kanske för att du uttrycker dig som du gör om överviktiga?

Det är inte speciellt attraktivt med män som uttalar sig så nedlåtande om andra heller.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.