• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-16 23:27:18 följande:
    Men troligen var det som så att det var efter att exet pratat med henne så dröjde det bara någon dag innan kvinnan anmälde så om inte exet ligger bakom varför skulle då den kvinnan anmäla efter att exet ringt?

Nja vi dvs nya och jag tror att det är för att exet ringde som gjorde att det blev anmälan och saker och påföljder av den nu har inte nya eller jag pratat m kvinnan som anmälde men exet har påstått att hon tog kontakt m kvinnan för att få reda på vem den nya är pga att den nya skickat vissa sms till henne men egentligen har inte exet nått att göra med vad den nya är för någon. Och nu är jag besviken på exet eftersom hon lovat vänta på mej men icke hon träffar en annan man...Det känns kan jag säga.
    Du måste vara rejält hjärntvättad av din nya som hellre väljer att lägga all skuld för anmälan på ditt ex istället för att prata med den som verkligen gjorde anmälan.
    Det spelar ingen roll vad ditt ex har sagt. Det är fortfarande den andra kvinnans val att anmäla! Fatta det!

Ja,men det är helt och hållet ditt eget fel som låtit henne vänta så länge utan att ge henne klara besked.
    Hur länge trodde du att hon var beredd att vänta?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-16 23:51:56 följande:
    Jag har tyvärr ingen tid men det känns som att allt gått så fort men det är antagligen bara en känsla och i detta nu har jag kanske för många taggar utåt mot exet men jag trodde hon skulle vänta ett tag till innan hon träffade någon annan jag vet inte ens om dom bara är vänner innerst inne hoppas jag att dom inte är mera än så och hoppas att inte barnen fått träffa honom än men förstår om det låter egoistiskt och jag vet inte om det håller mellan mej och den nya heller.

Och kvinnan som gjorde anmälan henne har den nya sagt att vi inte ska prata med för att hon inte är att lita på men.
    Allt gått så fort?
    Men att du själv var otrogen och blev ihop med haggan på en gång efter att du lämnat din fru i sorg,det var förstås helt ok?
    Att du ville att dina barn skulle träffa din nya trots allt hon gjort mot ditt ex är förstås också helt ok,enligt dig?
    Ja,du är fruktansvärt ego!
    Jag hoppas verkligen att ditt ex har träffat en ny för det är hon verkligen värd!
    En man som älskar henne för den hon är och inte bara kräver sex trots att hon befinner sig i en svår situation.
    Någon som kanske kan bli en bättre far för dina barn!

Ja,men det din nya säger och det katten skiter,det kan du lägga på samma hög.
    Du vet mycket väl att hon hatar ditt ex så mycket att hon skulle skylla anmälan på henne även om hon inte ens hade pratat med kvinnan som gjorde den.
    Så dum i huvudet verkar hon vara.
    Hon har väl inte ens träffat ditt ex,men ändå hatar henne så mycket.
    Säger det dig ingenting att hon hatar en människa hon aldrig har träffat?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-16 23:54:36 följande:
    Då tycker jag att exet inte skulle ha sagt att hon kommer att vänta på mej och sen bara struntat i det.
    Men hur länge hade du egentligen trott att hon skulle vara beredd att vänta på dig?
    Du lär ju knappast lämna din nya så fast i klorna på henne som du är.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 00:03:30 följande:
    Hon kommer altid ha en plats i mitt hjärta och det har jag sagt till henne också visst det var ett bra tag sen nu. Kanske är det exet jag älskar iallafall jag vet inte. Det blev en konstig känsla när jag tidigare i kväll fick reda på detta om att hon träffar en annan kände och känner mej tom trots att jag har den nya.
    Jag tror,som sagt,att du har mer känslor kvar för henne än vad du vill erkänna.
    Du är väl dessutom livrädd för vad din nya skulle göra om hon fick veta att du tänker gå tillbaka till ditt ex.
    Men du har själv försatt dig i den här situationen som du uppenbarligen har svårt att ta dig ur.
    Så du har bara dig själv att skylla.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-16 23:27:18 följande:
    Men troligen var det som så att det var efter att exet pratat med henne så dröjde det bara någon dag innan kvinnan anmälde så om inte exet ligger bakom varför skulle då den kvinnan anmäla efter att exet ringt?

Nja vi dvs nya och jag tror att det är för att exet ringde som gjorde att det blev anmälan och saker och påföljder av den nu har inte nya eller jag pratat m kvinnan som anmälde men exet har påstått att hon tog kontakt m kvinnan för att få reda på vem den nya är pga att den nya skickat vissa sms till henne men egentligen har inte exet nått att göra med vad den nya är för någon. Och nu är jag besviken på exet eftersom hon lovat vänta på mej men icke hon träffar en annan man...Det känns kan jag säga.
    Att ditt ex ville ta reda på vem din nya är är väl inte så konstigt när hon fått en massa sjuka och elaka sms från henne. Eller hur.
    Hon skickar sms till ditt ex där hon kallar henne för en massa vidriga saker och är allmänt elak.
    Klart att dit ex vill veta vem den galna människan är som gör det här!
    Det kan du knappast klandra henne för.
    Du hade kanske också velat ta reda på vem din nyas ex är om han hade gjort samma sak mot dig?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 11:56:26 följande:
    Jo då den nya har aldrig träffar exet hon har bara sett henne på bild.

Trodde hon skulle vänta ett tag till bara för hon har sagt att det är mej hon är kär i.

Det stämmer att det är svårt att ta sig ur denna situationen och Ja jag tror att den nya är rädd för att jag ska gå tillbaka till exet och hur hon skulle reagera om jag gjorde det det vet bara gudarna.

Har inte sovit bra i natt legat o tänkt på exet tillsammans med en annan man men har ingen aning om dom bara är vänner eller hur det är hur som helst så känns det.
    Och ändå så hatar hon henne så mycket. Inser du verkligen inte hur sjukt det är?
    Hon behöver verkligen hjälp!

Jo,men känslor kan svalna och du kan inte kräva att hon ska vänta ett helt liv på dig när du förmodligen ändå aldrig kommer att lämna skatan du är ihop med.
    Speciellt inte när du har behandlat henne som du har gjort.
    Du har dig själv att skylla.

Ja,men då borde du kanske göra det då och visa henne hur det kan gå när man är så svartsjuk som hon är.
    Risken är att man driver sin partner rakt in i armarna på någon annan.

Ja,du har som sagt dig själv att skylla som valde en svartsjuk ragata framför ditt ex.
    Karman har bitit dig i arslet.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 17:04:39 följande:
    Hon den nya gillar inte exet pga att jag sagt fel namn och så plus att vi haft ett långt liv tillsammans hon är väl svartsjuk kanske?

Mina känslor svalnade för exet det var därför jag valde den nya men exet har altid sagt att jag är den rätta för henne så detta kom som en kalldusch tror nog inte jag har drivit exet till någon.

Mina föräldrar tyckte om min nya och det kändes bra mitt i allt.

Har aldrig förstått detta med karma?
    Pga att du har sagt fel namn? Hur kan man hata någon pga det?
    Jag tycker inte du ska ursäkta hennes svartsjuka utan se till att hon får hjälp istället.
    Vägrar hon det så är det väl bara att lämna.

Om dina känslor för exet svalnat,varför är du då så svartsjuk nu när hon har träffat en ny?
    Nej,du har¨kanske inte drivit exet till att träffa en ny.
    Men din nya kan ju driva dig rakt in i armarna på ditt ex om hon fortsätter så här.

Ja,de har väl inte sett hennes dåliga sidor än.
    Brukar ju vara ganska typiskt för psykopater att de kan visa upp en charmig sida när det behövs för att sedan gå tillbaka till sitt vanliga jag igen.

Karma,ja det är väl ungefär samma sak som orsak och verkan.
    Du har behandlat ditt ex som skit och får nu smaka på konsekvenserna av det.
    Men det är svårt att tycka synd om dig eftersom det är du själv som har försatt dig i den här situationen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 17:52:33 följande:
    Bra fråga du, har sagt exets namn ett antal gånger men det var längesen nu men av någon orsak vill hon inte att jag och exet ska vara på samma plats hjälp är nog det sista den nya vill ha för hon tycker det är bara svaga losers som går och pratar med någon och att hon skulle det nej tror inte det.

Vet inte varför det känns att exet träffat en man men det kan vara så nu då att dom bara är vänner jag vet inte?

Nej hon skötte sig väldigt bra och visade upp en väldigt fin sida med gott till kaffet och så.

Ok så om jag behandlar någon illa så kommer jag att bli illa behandlad är det du menar?
    Men om någon är en svag looser så är det väl ändå hon som inte ens klarar av att du har ett förflutet!

Det kanske bara är som du önskar att de ska vara bara vänner.

Ja,och det är det jag menar med att visa upp en charmig sida när det behövs. Ganska typiskt för psykopater,vilket din nya verkar vara.

Ja,antingen det eller att du får må dåligt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 20:20:39 följande:
    molly50 skrev 2016-07-17 19:35:43 följande:

Men om någon är en svag looser så är det väl ändå hon som inte ens klarar av att du har ett förflutet!

Det kanske bara är som du önskar att de ska vara bara vänner.

Ja,och det är det jag menar med att visa upp en charmig sida när det behövs. Ganska typiskt för psykopater,vilket din nya verkar vara.

Ja,antingen det eller att du får må dåligt.

Tycker inte hon är någon loser och att jag haft ett förflutet är barnen kvitto på har på sistone försökt närma mej barnen men dom backar?

Ja det kanske bara är jag men tänker också på att jag vill inte att mina barn ska ha en ny pappa "trots att dom är stora"

Jag hoppas allt lugnar ner sig och att barnen vill träffa mej också även om den nya prompt måste med för någon gång behöver dom träffa henne.

Det spörs om jag kommer att må ännu sämre än jag gör nu. Den nyas släktingar är här nu och varit det ett tag nu och det ska lagas mat o fixas JA allt då kan jag ibland längta tillbaka till familjelivet när exet lagade mat och vi satt o tog det lugnt efter maten o kanske tittade på någon bra film för dom sakerna händer inte nu när hennes släktingar bor här plus att jag inte kan språket jo förresten kan några fraser och ord men det är inget lätt språk att lära sig tyvärr så ibland känner jag mej utanför men dom behöver inte vara psykopater för det.
    Jo,det är hon med tanke på hur hon beter sig mot ditt ex.
    Ja,men är det konstigt,tycker du,att de backar? Med tanke på hur ni,du och din nya,har betett er mot deras mamma?
    De vill ju inte ha med din nya att göra så som hon beter sig.
    Och det kan man knappast klandra dem för.
    Och du kan inte kräva att de ska träffa din nya om de inte vill.
    De är stora nog att bestämma det själva.
    De behöver inte träffa henne om de inte vill.

Om du vill att barnen ska ha en pappa så får du väl börja visa dig och ta kontakt då!
    Annars får du väl finna dig i att de kanske tyr sig till ditt ex nya.

Jag har aldrig påstått att hennes släktingar är psykopater. Men att din nya beter sig som en.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 21:15:19 följande:
    Det är hon som insisterar på att hon ska vara med och att hon ska bli presenterad för barnen av mej. Därav att jag inte får åka på träffen för dom som bjudit in nämligen mina föräldrar vill inte att hon kommer utan vill att mitt ex och att barnen ska vara med "som den gamla familjen"

Jag tar kontakt m barnen med dom backar och när vi skriver något då är det väldigt få ord tillbaka från dom om dom ens svarar jag hoppas att det kommer att bli bättre.
    Ja,och du väljer hellre att gå din nyas krav till mötes än att lyssna på vad din riktiga familj vill.
    Du är inte så lite feg som inte vågar gå emot din nya och säga ifrån.
    Om du vill träffa din familj så ska du göra det. Det kan inte häxan bestämma!

Om du lämnar din nya så är jag övertygad om att det kommer att bli bättre.
    Så länge du fortsätter vara med henne så lär du inte få någon bra kontakt med dina barn.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.