Hur många omgångar Letrozol
Hej
Startar min första kur Letrozol imorgon. Ska äta 1st dag 3-7. Och VUL på dag 14. Min gynekolog har inte sagt något om sexförbud innan VUL? Kan vi ligga på som vanligt tro?
Hej
Startar min första kur Letrozol imorgon. Ska äta 1st dag 3-7. Och VUL på dag 14. Min gynekolog har inte sagt något om sexförbud innan VUL? Kan vi ligga på som vanligt tro?
Tack!
Då kör vi på som vanligt. :)
JAAAA ÄR GRAVID!!!
Fick mens idag och ringde sjukhuset men läkaren var på semester.. Vill inte börja äta en omgång till med Letrozol eftersom läkaren sa att jag ev skulle få gå på någon annan behandling! Så skönt för er som det fungerar på med Letrozol men för min del verkar d inte fungera.. Hoppas så att läkaren kommit på någon annan medicinering eller skickat remiss för IVF som han pratade om. Bara kämpa vidare någon gång blir d våran tur. Det konstiga är också att vi inte ens hört något om min sambos prover.. Så hoppas d svaren också kommer snart!! Börjar ledsna på denna väntan:/
Hoppar in här och hoppas på svar...
Ni som äter dubbel dos Letrozol, hur tar ni de?
2 tabletter på morgonen? 1 tablett morgon och kväll?
Jag är inne på tredje omgången med Letrozol.
(har PCO)
Har ätit enkel dos tills nu... Men läkaren är på semester och åter i augusti. Han tyckte att jag skulle testa dubbel dos då han var tillbaka, men det tyckte inte jag. Så jag tar i smyg nu ???? Hoppas av hela mitt hjärta att det fungerar!!
Jag håller tummarna för er!!
Ge inte upp hoppet, för det tänker inte jag göra!!
Hur hittar jag din blogg, om jag får följa den?
Jag avslutade min 3 omgång letrozol nyss.
Ska på vul på måndag och se hur läget ser ut, sen ska jag få testa otrivelle denna månad med:)
Hoppas hoppas
Hur har ni andra med otrivelle? testat, inte testat?
Sen bör man ta nått mer efter tror ni? Typ progesteron eller så.
Får ganska mycket biverkningar av letrozolen. Satt o grina till himlen är oskyldig blå här om dan, haha och mår illa och känner mig allmänt bläää.
En liten uppdatering.
Jag hade första blödningsdag 17/5. Började med min andra omgång trippeldos letrozol. Jag hade 1 fin äggblåsa på 16mm cd 11. Ringde till mottagningen cd 15 då jag fortfarande inte fått något positivt utslag på ägglossningstesten. Cd 16 (1 juni) ringde barnmorskan upp med en ny planering från läkaren. Jag skulle samma dag ta ovitrelle, ägglossningsspruta. Jag sprang iväg till Apoteket, fick som tur va tag i en spruta. Tog sprutan enligt instruktioner klockan 17:00. Fick ett sex schema, samma kväll, morgonen dagen efter, kvällen dagen efter och morgonen dagen efter det. Vi körde även en extra gång den sista dagens kväll.
I torsdags kunde jag inte hålla mig, tog gravtestet som visade positivt. Tog ytterligare ett som va positivt. Köpte cb som visade gravid 1-2 veckor. Jag är gravid ????????.
Det tog mig totalt 4 omgångar, enkel och dubbeldos fungerade inte. Första trippeldosen gav positivt ägglossningstest men antagligen inte ägglossning. Andra trippeldosen kombinerat med ovitrelle resulterade i en graviditet. Känns overkligt och är även otroligt rädd för missfall.
Hoppas detta hjälper er andra att få mer hopp. Det kommer gå för oss alla!!
Var ju hos läkaren i måndags och ska ta nytt prov om en vecka.. Denna gång Progesteron prov, så får vi se vad det visar. Vet inte hur många olika blodprov jag tagit under denna resa men ännu fler lär d ju bli.
Någon av er som tagit detta prov?
Hur går det för alla? Har ni några nya planer efter semestern? Själv väntar jag på provsvar och att få komma till reproduktion en långt remiss väntan.
Jag va med här tidigare men blev gravid andra försöket med Letrozol men nu fått MA I V 11.. Väntar på att blöda klart och sedan försöka på nytt.
Va ett tag sedan jag kollade denna tråd då jag just nu inte äter Letrozol får se om jag kommer börja igen eller inte. Har fått lämna tester och inget är fel på verken mig eller min sambo, jag kan bara inte blir gravid pga många bukoperation. Läkaren har skickat remiss för IVF! Om en månad ska jag kontakta min läkare igen så får vi se om jag ska testa något nytt eller ej i inväntan på att IVF remissen ska godkännas :)
Lycka till alla