• johanna84

Hur många omgångar Letrozol

Vad roligt att ni får reda på storleken på äggen osv.. Min läkare säger typ bara "ja du har ägglossning ha sex typ" asså han är verkligen jättebra och duktig men ibland skulle ja även vilja få lite mer förklarat för mig.. Men får väll bli mer frågvis :)

• johanna84

Någon av er som är öppna med eran ofrivilliga barnlöshet? Jag har faktiskt berättat pga att jag inte orkar komma med bort förklaringar hela tiden.. Dock kommer ju alltid följd frågor hur mycket eller lite man än berättar, så jag har faktiskt skapat en blogg för att på så vi berätta min historia samt att få förståelse för folk säger att pricka in ÄL så blir d barn! Men i mitt fall lättare sagt än gjort.

• johanna84
    vildalee skrev 2016-05-20 06:37:40 följande:
    Ja är väldigt öppen med det, är 33 så folk tjatar så in i helvete så då får ja tyst på de.

Ja har med startat en blogg men en privat för mig själv och familj och nästa vänner.

Det är jätteskönt!

Får man titta in på din blogg eller är den privat?

Är skönt att man har varandra här med så man inte tjatar hål på de närmast,

Kram
    Absolut det är bara gå in läsa.. Skriver privat men den är inte låst. Jag har berättar för närmaste vännerna och familjen så klart. Sedan finns d ju dom bekanta dom enbart ska fråga saker av ren nyfikenhet men dom får inte reda på ett skit:)

nouw.com/miinresa
  • johanna84
    frestelsen skrev 2016-05-20 19:35:47 följande:

Är med öppen med att vi försöker. Är 34 och maken 43 men vi har en varsin dotter sen innan. Skönt att folk vet tycker jag framförallt för vi fått 3 missfall dessa 2 år i vi försökt.

Jag är 31 och min sambo 32! Men som sagt är öppen till en vis del. Där av min blogg! Jag har alltid drömt om barn och när jag fick reda på denna skit känns d som om d aldrig finns något slut. Tog nyss ÄL sticka d visade noll.. Ska testa varje dag nu tills stickorna tar slut :)
  • johanna84
    frestelsen skrev 2016-05-21 08:08:36 följande:
    Hur många försök? Sen kan man ju prova både letrozol och pergotime då vissa funkar bättre på en eller andra:)

Tips är att tempa med. Kan va lite krångligt om man har olika tider när man går upp. Men jag gillar det och ser oftast när äl är på g.
    Vi hade försökt till och från i ett år nu innan jag sökte hjälp men innan dess försökte jag några månader i en annan relation sedan gjorde vi slut av olika anledningar. Nu med Letrozol har jag å sambon försökt en gång men då blev d inget, nu är jag precis klar med dubbel dosen å väntar på ÄL... Jag har läst om den där NaturalCycles funderade ett tag på om man ska testa den.
  • johanna84
    frestelsen skrev 2016-05-21 09:51:56 följande:

Uppdaterar: va på vul nu och där fanns en äggblåsa på 25mm och 3 skiktad slemhinna:) tjo bara o börja ligga nu!

Var roligt! :) lycka till
  • johanna84

Nyss varit på VUL och såg ett stort ägg på skärmen:) så fr.o.m. Onsdag sa läkaren att de bara var att ha sex.. Sedan ska jag tillbaka torsdag.. Hoppas sambon går med på detta bara.. Denna helg blev d noll sex.. Men ska inte nämna något till honom utan tänker vänta ut sedan begära sex på onsdag!

• johanna84

Måste fråga.. Kan läkaren se tidigt på VUL ifall något har fastnat? Ska ju ha sex imorgon och till läkaren på Torsdag morgon. Men kan dom verkligen se så tidigt på VUL ifall befruktning är på gång tex? Kanske dum fråga men vad vet ja liksom! :)

• johanna84

På väg till läkaren ett besök jag lika gärna kunnat hoppa över. Noll sex igår, natten har varit ett rent helvete och sov skavföttes med sambon och imorse när han åkte till jobbet sa ja inte ens hej då och jag har än inte svarat på hans sms. Vill bara sitta hemma å gråta och inte behöva gå och jobba. Känns som jag är längst ner i en grop och inte kan ta mig upp. :(

• johanna84

Liten Uppdatering.. Besöket hos läkaren gick bra trots lite tårar men d in går i denna process. Sist ja va hos läkaren såg han ju en äggblåsa nu var den grejen sprucken för han såg bara blod.. Jippi. Ska vid nästa mens höra av mig igen.. Dock vet jag inte vad som kommer hända då. Läkaren pratade även om att skriva en remiss för IVF för då ligger d en färdig ifall d kommer behövas. Han pratade inget om fortsättning av Letrozol eller liknande.. Så nu väntar jag ut mensen så får vi se vad läkarens nästa steg var.. Under tiden ska vi bara leva som vanligt. Och fick även tipset av läkaren att dricka någon flaska vin för då slappnar man av :) måste säga att jag har nog den bästa läkare som verkligen tar detta på allvar!

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol