• johanna84

Hur många omgångar Letrozol

Precis, tack för tipset! Jag hade faktiskt ett väldigt bra samtal med min sambo igår kväll och känns verkligen nu som att han äntligen är med på tåget och förstår mina känslor. På måndag har jag besök hos läkaren igen och då ska min sambo följa med, trodde först att han skulle skylla på jobb osv, men han har lovat ta några timmars komp å följa med! Att han var så förstående mot mig igår och även sa att jag ska sluta tänka på vad folk säger å tänker.. Så får jag en fråga till om barnfrågor från vänner tänker ja bara säger "Joo min kattunge mår bra!" Träffade en gammal klasskompis igår och direkt fick ja frågan om jag var sambo och när jag ska skaffa barn?! Seriöst varför alltid dessa frågor. Har bestämt mig för att försöka sluta stressa.

• johanna84
    Badvakt skrev 2016-04-22 09:14:08 följande:

Härligt! Kommunikation känns ju superviktigt under resan mot ett ev. barn.

Men jag håller med, jag tycker inte andra ska fråga och snoka i ens privatliv. Vill man berätta så gör man väl det. Fast sen tror jag mycket sitter i sitt eget huvud. Ens egna problem är alltid störst.

Själv har jag två av mina närmsta vänner som går och har gått igenom stora utredningar och behandlingar så inget är liksom nytt under solen. Ändå är jag ganska privat själv och respekterar andras vilja till privatliv. Därför är FL bra när man anonymt vill skriva av sig lite.

Ja men precis känns verkligen jättebra att kunna ventilera sig till personer som är/ har varit med om samma sak. Jag funderar även för egen del att skaffa en blogg och skriva den privat för att på såvis komma i kontakt med andra i samma situation. För mig är det ett bra sätt att bearbeta saker. Känns skönt att kunna prata även här med alla er som går igenom samma sak som en själv, istället för prata med någon som är helt oförstående.
  • johanna84
    Helena 383 skrev 2016-03-21 13:56:17 följande:

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

Hur går det för dig? :)
  • johanna84

Måste fråga en sak som jag tänkt på ett tag nu. Kan jag se mig själv som ofrivilligt barnlös med tanke på att jag försökt i ett år utan resultat (får ju nu hjälp av Letrozol) För jag läste även att d fanns något som heter oförklarlig barnlöshet och d betyder väll att man prövat all hjälp som sjukvården erbjuder?!

Jag hoppas verkligen att min Letrozol behandling ger resultat snart.

• johanna84
    Badvakt skrev 2016-04-24 00:32:53 följande:

Skrev ett långt inlägg om tanken kring ofrivillig barnlöshet men det verkar ha försvunnit.

Nu har jag ingen lust.

Mensen kom som på beställning och känner mig för första gången ganska nere. Skit oxå.

Första omgången Letrozol + Ovitrelle gick tydligen inte vägen. Min man sa att han för första gången kände att luften gick ur honom. Vi har ändå försökt i över ett år.

Känner igen den där känslan så himla mycket! Ska på läkarbesök imorgon, jag både vill och inte vill det känns verkligen som en evighets karusell! När ska d bli våran tur!

Håller tummarna för er att d går vägen för er snart! Har själv kämpat i över ett år! Hoppas kommande halv år bli alla våras tur. <3 VI är starka allihopa som orkar kämpa trots allt!
  • johanna84

Var hos läkaren idag..hade även min sambo med mig. Vi båda fick lämna blodprov och han ska även lämna spermaprov. Vad gäller mig så ska jag tillbaka igen på torsdagsmorgon träffa läkaren och får väll även svar på dagens blodprov. Enligt läkaren blir det ev ökad dos med Letrozol från 1 till 2 tabletter för att förhoppningsvis öka på ägglossningen. Fungerar inte detta kommer de bli IVF som sista utvägen, ner den blir vet jag inte i dagsläget.

• johanna84
    Badvakt skrev 2016-04-25 12:38:09 följande:

Ja de positiva tankarna är svåra att hitta ibland men åh så viktiga just nu.

Någon som funderat på vad mer man kan göra? Akupunktur, omläggning av kost eller mindfullness? Känns som att jag vill lära känna min kropp bättre. Må bra, känna Hur tänker frisk och stark. Det kan ju inte skada. Hur tänker ni?

Jag har faktiskt börjat tänka på vad jag äter.. Och försöker va noga med godis, lite men bara lördagar. Sedan har även min sambo fått igång mej att börja träna och för engångskull tycker jag faktiskt att det är kul. Det är speciellt roligt att utmana sig själv och se mina egna förbättringar:) har mest varit kondition på crosstrainer men nu har jag även gått över till lilla gymmet och kör styrketräning med hjälp av olika maskiner. Tyngdlyftning får vänta ;) *fniss* funderar även på att plocka bort ris, pasta å potatis för att enbart hålla mig till sallad, kött, fisk och fågel.
    Jag tror att gör man bara små förändringar så är det otroligt mycket värt i slutändan. :)
  • johanna84

Måste skriva av mig är så irriterad å stressad.. På väg till läkaren nu igen tror d blir provsvar.. Blir så irriterad på min sambo vi hade pratat om att mysa igår.. Så Nej då blir d inget för han känner att det blir för uppgjort. Seriöst?! Hade sex i lördags och ägglossning i Tisdag sedan hade då jag planerat några dagar till med sex men nej!! Och han svara bara tillbaka JA, men vi hade iallafall sex i lördags så d va ju innan ÄL! Jag är nog mera så att har man problem att få barn borde man ligga desto mer under den veckan! Nu får vi ju äntligen hjälp så känns ju dumt att inte ge allt dom dagar som man har en chans eller har jag fel?! För övrigt vet jag ej om Ägglossningen stämde med tanke på att jag ätit Letrozol, gick bara efter min menskalender i mobilen.
    Vet inte vad jag vill med detta men troligtvis bara ventilera!

• johanna84

Nyss varit hos läkaren.. Gjorde VUL det var ett himla bökande precis som innan. Läkaren ser bara en äggstock hela tiden, vilket kan beror på alla mina bukoperationer så den andra äggstocken ligger liksom "gömd" bakom all ärrvävnad osv! Själv klart blir man nojig så klart, men han lugnade mig med att säga att man klarar sig med en äggstock och att man absolut kan bli gravid ändå.. Ska öka till 2 tabletter Letrozol runt mensen nästa ggr.
    Så värt att gå igenom detta tros all smärta, känns även bra att vi kommit in på samtal kring IVF. Får se vart allt slutar. Nästa läkarbesök e på tisdag.

• johanna84
    velicious01 skrev 2016-05-03 18:44:05 följande:

Hej :)

Jag blev gravid på 2 försöket med letrozol. Men fick missfall vecka 6 :( så nya försök med letrozol nu då.

Hej.
    Beklagar ditt missfall :(
    Hoppas att Letrozol fungerar även denna gång för dig!
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol