• Anonym (Dina)

Låtar till min dotters begravning?

Hej, mitt namn är Dina. För två veckor sedan dog min fyraåriga ängel Lisa av en djävulsk sjukdom som tog hennes liv alldeles för fort. Tyvärr så dog hon dagen före sin födelsedag, allt hon ville ha var ett Elsa-slott vilket jag köpte tre dagar innan hennes död och som nu står vid min sida, oöppnad. Jag vet inte hur jag mår. Min själ är splittrad i tusentals bitar och det kommer att ta en evighet för mig att få den hel igen. Om den ens kommer att bli hel det vet jag inte. Hennes begravning sker om 5 dagar och varken jag och min man har haft orken att leta upp sånger efter vår förlust av vår lilla Lisa. Jag bryter ihop, här sitter jag och skriver på ett vått tangentbord. Jag hoppas att den inte går sönder.

Nu väntar jag en Charlie i magen och snart är tiden inne. Jag visualiserade ofta honom i hennes famn, att hon pussade på hans panna och gosade med honom. Jag gör det fortfarande och jag kommer inte få se den. Jag mår så dåligt!

Men ja...förslag på låtar skulle inte skada...

Tack.

• Svar på tråden Låtar till min dotters begravning?
  • taquine

Du har råkat ut för varje förälders mardröm , finns inte ord ... 
    Tears in heaven med Eric Clapton är det jag tänker på först
    Hoppas du får många fler tips , kram på dig .

Goodness me
  • Oklok

Jill johnsson- kärleken är.

Beklagar av hela mitt hjärta, det fruktansvärda!

• Vegomamma

Jag tänker Where the birds always sing eller Plainsong av The Cure.

The host of seraphim, Rakim eller Yulunga av Dead Can Dance.

• Anonym (F)

Skickar styrkekramar till er!

Ni kanske vill ha med någon låt som hon tyckte om? Om ni inte vet någon särskild skulle ni kunna ta "Let it go" som sjungs av just Elsa i Frost-filmen om hon tyckte om henne.

• Unaangelita

Fy vad hemskt! Beklagar verkligen, varenda förälders värsta mardröm! Samtidigt grattis till Charlie såklart. Tänker också någon låt från just Frost kanske?!

• Enmerina

Åh TS, är så ledsen för er skull.. Ingen förälder ska behöva begrava sitt barn! Så fruktansvärt :,-(

Min tanke går direkt till Eva Dahlgrens "ängeln i rummet" den är så full av värme och kärlek

• elyse

Vilken mardröm!

"I'll be your angel" med R Kelly och Celine Dion.

"Halo" med Beyoncé.

"Teardrop" med Massive Attack.

• Aniiee

Glöm allas åldriga, mossiga låtar som din dotter aldrig hört! 

Jag vet att hon är död. Hon får inte höra låtarna ni väljer. Men begravningen är till för att du och andra omkring din dotter ska minnas HENNE. Förknippar du HENNE med Tears in Heaven eller The Host of Seraphim? Förmodligen inte. Om du väljer en sån sång kommer du bara att förknippa hennes begravning med några loftiga låter som inte betyder ett smack för varken henne eller dig.

Min storebror blev bara tre år. På hans begravning spelades Kom följ med mig ur Fragglarna, för min storebror älskade Fragglarna, och Idas sommarvisa, för den hade min storebror övat massor på inför avslutningen på dagis och gått och nynnat på i veckor. Min mamma sörjde, sörjde mycket i många år. Men till och med på sin 3-åriga sons begravning fick hon le, och minnas hur han levde. Fick minnas att han levt och haft favoritsånger och saker och älskat och varit älskad. 

Jag beklagar verkligen det som hänt. Låt dig känna, både glädje och sorg.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (Syster i Sorg)

Jag beklagar din förlust djupt.
    Jag vet hur det känns, jag förlorade min son i sjukdom för snart två månader sen.
    Han fick influensa med en aggressiv bakteriell lunginflammation som hans kropp inte kunde bekämpa.
    Vad hände med din flicka? 

Efter två veckor var allt fortfarande kaos och jag befann mig i chock. 
    Jag kontaktade dom här och fick en fantastisk respons, dom såg till att hålla kontakten den första tiden, vilket var guld, för jag orkade inte.
    Samtidigt var det så skönt att prata med nån som själv upplevt det, som verkligen visste hur det är att leva med förlusten av ett barn. 
    Här kan du läsa mer: www.febe.net/kontakta-oss/

Den här spelade vi på min sons begravning, jag tycker den är så vacker.

Svar på tråden Låtar till min dotters begravning?