• Anonym (Dina)

Låtar till min dotters begravning?

Hej, mitt namn är Dina. För två veckor sedan dog min fyraåriga ängel Lisa av en djävulsk sjukdom som tog hennes liv alldeles för fort. Tyvärr så dog hon dagen före sin födelsedag, allt hon ville ha var ett Elsa-slott vilket jag köpte tre dagar innan hennes död och som nu står vid min sida, oöppnad. Jag vet inte hur jag mår. Min själ är splittrad i tusentals bitar och det kommer att ta en evighet för mig att få den hel igen. Om den ens kommer att bli hel det vet jag inte. Hennes begravning sker om 5 dagar och varken jag och min man har haft orken att leta upp sånger efter vår förlust av vår lilla Lisa. Jag bryter ihop, här sitter jag och skriver på ett vått tangentbord. Jag hoppas att den inte går sönder.

Nu väntar jag en Charlie i magen och snart är tiden inne. Jag visualiserade ofta honom i hennes famn, att hon pussade på hans panna och gosade med honom. Jag gör det fortfarande och jag kommer inte få se den. Jag mår så dåligt!

Men ja...förslag på låtar skulle inte skada...

Tack.

• Svar på tråden Låtar till min dotters begravning?
  • Finast

Beklagar din ofattbart stora sorg. Finns inget värre än en förälder som förlorar sitt barn.

Min mamma har begravt en nyfödd pojke och en 22årig dotter. På båda begravningarna spelades Idas sommarvisa - fanastisk fin barnvisa.

P.s 
    Du kommer att komma ut på andra sidan, lite förändrad, lite annorlunda och med en annan syn på omvärlden - men du kommer ut och livet kommer blir bra igen! 

Stor kram {#emotions_dlg.flower}

• Finast

Beklagar din ofattbart stora sorg. Finns inget värre än en förälder som förlorar sitt barn.

Min mamma har begravt en nyfödd pojke och en 22årig dotter. På båda begravningarna spelades Idas sommarvisa - fanastisk fin barnvisa.

P.s 
    Du kommer att komma ut på andra sidan, lite förändrad, lite annorlunda och med en annan syn på omvärlden - men du kommer ut och livet kommer blir bra igen! 

Stor kram {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (:-()

Beklagar så mycket

Håll mitt hjärta är väldigt fin

• Anonym (Bästa låten)

Den här använde vi

">

Skickar styrkekramar till er båda! Hon kommer alltid att finnas hos er. Hon kommer vaka över sin lillebror!

• Anonym (förlorad bror)

Beklagar verkligen!
    Låten TRO är jättefin.

• Anonym (M)
    Anonym (Dina) skrev 2016-03-20 23:46:51 följande:
    Ja, vi är religiösa.

Vi har en låt från en skiva som jag fick av min mor för ungefär ett år sedan "barnens visor" heter skivan. Det är en kristen sådan. Minns inte riktigt vad låten hette, men texten går såhär; jag lyfter ögat mot himmelen och knäpper ihop mina händer, du käre Gud som är barnens vän, till dig min tanke jag vänder, jag är så glad att få tacka dig och gärna vill jag det göra, jag vet att du ser på mig och vad jag ber vill du höra.

Vet du vad låten heter?

Kram
    Det är psalm 210 du menar, som helt enkelt heter Jag lyfter ögat mot himmelen.

Annars är psalm nummer 217, Gud, för dig är allting klart, mycket älskad. Som jag minns det är den skriven efter att författaren förlorat en älskad närstående.

Var rädda om varandra, och hoppas att begravningen kan bli en vacker tillställning trots allt. Hjärta
  • nernu
    Anonym (Dina) skrev 2016-03-20 23:46:51 följande:
    Ja, vi är religiösa.

Vi har en låt från en skiva som jag fick av min mor för ungefär ett år sedan "barnens visor" heter skivan. Det är en kristen sådan. Minns inte riktigt vad låten hette, men texten går såhär; jag lyfter ögat mot himmelen och knäpper ihop mina händer, du käre Gud som är barnens vän, till dig min tanke jag vänder, jag är så glad att få tacka dig och gärna vill jag det göra, jag vet att du ser på mig och vad jag ber vill du höra.

Vet du vad låten heter?

Kram
    Det är "Jag lyfter ögat mot himmelen". Bred dina vingar är också väldigt fin.
  • Anonym (Mia)

TS, beklagar er förlust!

Om ni söker psalmer så kanske dessa kan vara alternativ:

Psalm 796 Du lilla barn (handlar om sorgen när ett barn dör)

Psalm 248 -Tryggare kan ingen vara

Finns en psalm som Ylva Eggehorn skrivit texten på som heter "Var inte rädd" (minns inte numret) och så en sång om hur vi alltid är burna i Guds famn; "Det gungar så fint" (sjungs ibland på barndop också).

Annars håller jag med dem som skriver att ni kan välja sånger som er dotter tyckte om -Disney, barnvisor, vaggsånger -låt hennes person och det hon tyckte om få prägla begravningsakten! Förhoppningsvis har ni en klok officiant vid akten som kan hjälpa er med utformandet!

Varma hälsningar

/Mia, präst

• Anonym (Mamma)

Beklagar er sorg..

Finns en ny song som är så vacker.

Lost boy sjungen av Ruth B...

• Anonym (Ledsen)

Soundtracket till bröderna lejonhjärta. Adjö lilla Pippi, här är texten:"Till fjärran land ska du fara,

långt bort till din Söderhavsö.

Över hav och vilda vågor,

Adjö, lilla Pippi. Adjö.

Där skall du dig bygga en hydda,

och där ska du leva och bo.

Men vi går kvar här och sörjer.

Adjö, lilla Pippi. Adjö.

Och kommer du aldrig tillbaka,

till oss från din Söderhavsö.

Så lever du kvar i vårt hjärta.

Adjö, lilla Pippi. Adjö."

Svar på tråden Låtar till min dotters begravning?