• Anonym (Dina)

Låtar till min dotters begravning?

Hej, mitt namn är Dina. För två veckor sedan dog min fyraåriga ängel Lisa av en djävulsk sjukdom som tog hennes liv alldeles för fort. Tyvärr så dog hon dagen före sin födelsedag, allt hon ville ha var ett Elsa-slott vilket jag köpte tre dagar innan hennes död och som nu står vid min sida, oöppnad. Jag vet inte hur jag mår. Min själ är splittrad i tusentals bitar och det kommer att ta en evighet för mig att få den hel igen. Om den ens kommer att bli hel det vet jag inte. Hennes begravning sker om 5 dagar och varken jag och min man har haft orken att leta upp sånger efter vår förlust av vår lilla Lisa. Jag bryter ihop, här sitter jag och skriver på ett vått tangentbord. Jag hoppas att den inte går sönder.

Nu väntar jag en Charlie i magen och snart är tiden inne. Jag visualiserade ofta honom i hennes famn, att hon pussade på hans panna och gosade med honom. Jag gör det fortfarande och jag kommer inte få se den. Jag mår så dåligt!

Men ja...förslag på låtar skulle inte skada...

Tack.

• Svar på tråden Låtar till min dotters begravning?
  • Aniiee
    Anonym (Syster i Sorg) skrev 2016-03-20 21:27:09 följande:

Den här spelade vi på min sons begravning, jag tycker den är så vacker.

Jag hade den i huvudet när min mamma dog.....
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • LL85

Beklagar innerligt! Vilken mardröm ni går igenom!!!
    Jag älskar "Ge en sol - Ted Gärestad" den är ju lite glad oxå så de blir lite ljus....
    Skickar styrka till er!!

• Teafrog

Åh jag beklagar. Vi begravde vår lilla flicka nyligen. Spelade bland annat

"Utan dina andetag" med Carolina Wallin

och

"Go to sleep you little baby"

Bloggar om livet på friskochlycklig.se
  • Anonym (sol)

Har inga låtförslag. Men beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta.

• Anonym (M)

Är ni religiösa? Vill ni ha förslag på psalmer?

Beklagar det fruktansvärda som hänt. Ord är inte nog.

• Anonym (Dina)

Tack så mycket för all stöd, er empati hjälper en aning. Jag och min man ska gå igenom låtarna, kom gärna med fler förslag på låtar.

Min dotter älskade Frozen, så det är högst möjligt att det också blir en låt därifrån.

Kram allihopa

• Anonym (Dina)
    Anonym (M) skrev 2016-03-20 23:26:25 följande:

Är ni religiösa? Vill ni ha förslag på psalmer?

Beklagar det fruktansvärda som hänt. Ord är inte nog.

Ja, vi är religiösa.

Vi har en låt från en skiva som jag fick av min mor för ungefär ett år sedan "barnens visor" heter skivan. Det är en kristen sådan. Minns inte riktigt vad låten hette, men texten går såhär; jag lyfter ögat mot himmelen och knäpper ihop mina händer, du käre Gud som är barnens vän, till dig min tanke jag vänder, jag är så glad att få tacka dig och gärna vill jag det göra, jag vet att du ser på mig och vad jag ber vill du höra.

Vet du vad låten heter?

Kram
  • Anonym (en omtanke..)

mina varmaste kramar till Er <3

Jag fick låna en ängel - Shirley Clamp.

• Anonym (Linda)

Beklagar verkligen sorgen. Jag har själv varit där och nu har det gått fem år men kärleken till min dotter och sorgen och saknaden finns ständigt hos oss. Vi hade käre Gud jag har det gott på min dotters begravning och gud som haver. Resten var instrumentalt.

Svar på tråden Låtar till min dotters begravning?