• Anonym (Mår bra)

Nån mer som lever i celibat och mår bra av det?

Jag lever sen två månader (ja inte länge jag vet men ändå) frivilligt i celibat. Och jag mår såå bra! Jag är så nöjd, tillfreds och lugn. Känslan att slippa öht tänka på sex är så skönt och befriande! :) Jag är kvinna på 36 år. Någon mer?

• Svar på tråden Nån mer som lever i celibat och mår bra av det?
  • hinasp
    Anonym (G) skrev 2016-03-12 20:45:18 följande:

Jag har alltid levt i frivillig celibat.

Kvinna , 36.

Jag är nöjd.

Hej! Jag jobbar med ett nytt tv-program om sex och relationer, programlett av två av Sveriges mest kända och folkkära kvinnor. Vi letar efter en person som lever i självvalt celibat som kan tänka sig berätta om det. Du får jättegärna skriva till mig så berättar jag mer.
    Skicka ett dm eller maila på: petrina.hinas@nexiko.com
  • hinasp
    Anonym (Mår bra) skrev 2016-11-24 11:51:49 följande:

Hur mår alla celibatare?

Här är det frid och nöjdhet.

Kan nog leva resten av jordelivet såhär. :)

Hej! Jag jobbar med ett nytt tv-program om sex och relationer, programlett av två av Sveriges mest kända och folkkära kvinnor. Vi letar efter en person som lever i självvalt celibat som kan tänka sig berätta om det. Du får jättegärna skriva till mig så berättar jag mer.
  • hinasp
    Lukasegunnar skrev 2017-09-08 21:33:26 följande:

Jag är en man, 45 år, som levt i celibat i 10 år och jag kan inte säga att jag saknar sex det minsta. Som många här säger, det är helt enkelt inte värt besväret. Det var frivilligt från första början.Sista gången jag hade sex var det så totalt otillfredställande på alla sätt och vis, för oss båda misstänker jag. Allt jag kunde tänka var "Varför gör jag ens det här?" Jag stormtrivs med att leva i celibat och även i ensamhet. Vad gäller onani kan jag inte minnas sista gången jag ägnade mig åt det.

• hinasp
    Anonym (Mår bra) skrev 2016-03-13 08:28:10 följande:

Härligt att vi är flera som känner så här. Det är för mycket sex i tv och samhälle, det blir onormalt. Säkert fler som skulle må bra av att slippa, dessutom färre oplanerade graviditeter.. Ha en härlig söndag allihop! :)

• Anonym (Conny)

Lever utan sex sedan två veckor tillbaka, emedan frun är sjuk. Det är jättejobbigt.

• Anonym (fdPåJakt)

För mig är det otänkbart att inte ha ett rikt sexliv, jag förstår inte alls hur människor kan leva på det sättet. För drygt två år sedan blev det ofrivilligt celibat för mig under tre månaders tid av olika anledningar... jag tror att det var en av de värsta och sämsta perioderna i mitt liv. Sex är livet!!! Skrattande

• Anonym (Tjejen)

Jag har ingen att ha sex med .Dessutom vilja inte ställa upp för vadsomhelst.

• beli

Jag har levt i celibat i några månader nu. Jag hade en kk i ett år och vi kom generellt jättebra överens, men jag upplevde att hans engagemang/lust gick ner mot slutet, vilket påverkade mig negativt, så jag blev tvungen att avsluta (vilket jag egentligen inte ville). Nu har jag tänkt att jag ska leva i celibat ett tag och fokusera på mig själv... men det är inte helt lätt. Typ varannan dag tänker jag att jag ska skaffa mig en ny kk, och däremellan tänker jag att en periods celibat bara gör mig gott. Så det är nog en dragkamp mellan knopp och kropp :D

• Man 78
    beli skrev 2024-10-20 10:42:27 följande:

Jag har levt i celibat i några månader nu. Jag hade en kk i ett år och vi kom generellt jättebra överens, men jag upplevde att hans engagemang/lust gick ner mot slutet, vilket påverkade mig negativt, så jag blev tvungen att avsluta (vilket jag egentligen inte ville). Nu har jag tänkt att jag ska leva i celibat ett tag och fokusera på mig själv... men det är inte helt lätt. Typ varannan dag tänker jag att jag ska skaffa mig en ny kk, och däremellan tänker jag att en periods celibat bara gör mig gott. Så det är nog en dragkamp mellan knopp och kropp :D

Har du någon tanke på hur lång den här celibaten skall vara innan du känner att det är dags för nästa steg? Är det bara KK du vill ha eller letar du också efter en fast partner?

Separerade för ett bra tag sedan nu och känner själv att det är rörigt kring hur man ska göra med appar och dejtande eller bara hålla sig för sig själv. 
  • Anonym (Tjejen)

varför offra mitt liv för en prinskorv,galna ex och hans ungar?När jag kan vara lyckligare själv .

• beli
    Man 78 skrev 2024-10-20 14:34:45 följande:
    Har du någon tanke på hur lång den här celibaten skall vara innan du känner att det är dags för nästa steg? Är det bara KK du vill ha eller letar du också efter en fast partner?

Separerade för ett bra tag sedan nu och känner själv att det är rörigt kring hur man ska göra med appar och dejtande eller bara hålla sig för sig själv. 
    Jag vill inte ha en fast partner. Jag har en komplicerad livssituation - sonen bor kvar i huset och jag bor varannan vecka i min nya lya och varannan i huset, ibland även med sonens pappa (som nu äger huset själv). En relation skulle komplicera allt ytterligare, och jag orkar dessutom inte bli kär igen med allt vad det innebär av mental "galenskap".

Samtidigt längtar jag ibland efter sex eller bara lite massage och prat. Så det är inte helt enkelt.
  • Man 78
    beli skrev 2024-10-22 09:22:01 följande:
    Jag vill inte ha en fast partner. Jag har en komplicerad livssituation - sonen bor kvar i huset och jag bor varannan vecka i min nya lya och varannan i huset, ibland även med sonens pappa (som nu äger huset själv). En relation skulle komplicera allt ytterligare, och jag orkar dessutom inte bli kär igen med allt vad det innebär av mental "galenskap".

Samtidigt längtar jag ibland efter sex eller bara lite massage och prat. Så det är inte helt enkelt.
    Förstår, det lät som en komplicerad historia. 
    Har en enklare situation själv inser jag, exet har redan träffat en ny och verkar vilja satsa på det själv har jag inte ens gått på en dejt, i alla fall inte en dejt utifrån att jag träffat någon på en app eller liknande. Svårt att hitta någon vettig och sen är jag, precis som du, inte helt säker att jag vill ha en relation men det är trevligt och ger energi att träffa någon och kunna hitta på saker ibland. 
    Tiden får väl utvisa vad som händer men visst kan man bli less ibland. 
Svar på tråden Nån mer som lever i celibat och mår bra av det?