• mandreasson

Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?

Hej!

Är gravid med bebis nr2 och nyfiken på vilken vecka ni födde era barn och hur lång tid det tog.

Roligt att kunna se om det är verkligen snabbare med andra barnet och om man föder ungefär i samma vecka eller om allt är på slumpen.
    (min mamma hade både mig och min bror v.39 plus/minus några dagar och jag hade min första v.39.) 

Min första son föddes v.39+2 och tog ca 6 timmar.

Hur var det för er?

• Svar på tråden Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?
  • Anna Hbg

Första barnet föddes med akutsnitt efter drygt 5 dygn med aktivt förlossningsarbete.

Kom i v.43

Andra barnet kom i v. 39+5 ca 30 timmar efter första värk och ungefär 6,5 h från dess att jag öppnat mig 3 cm.

• Guckin

Barn 1, född på bf, 45 timmar från första värk.

Barn 2, född på bf+12, 27.5 timmar från första värk.

• plusplus82

barn 1  . 6 veckor förtidigt igångsätt  tot 10 timmar  pga havandeskapsförgiftning

barn 2 . 2 veckor över tid . gjort hinnsvep vet ej om de påverkade 2 dagar senare ev värkar åkte in blev akut kejsarsnitt   pga av lågt hjärtljud kom in 8.09 på morgonen sonen föddes 8.40

• MammAmma

Bf+2, 11 h från vattenavgång, 10 h från första värk.

V 36+4, 14 h från vattenavgång, 6 h från första värk.

V 39+0, 3 h från första värk.

Bf, 1,5 h från första värk.

• mo med liten trea

Första barnet - värkar hemma i 12 h, regelbundna från start och kom helt utan förvarning. Inne på förlossningen i 4h, fick värkstimulerande sista 1-2h eftersom värkarbetet avtog efter amniotomi. BF+3

Andra barnet - förvärkar i 2 veckor före BF, gick fantastiskt bra när det väl kom igång på riktigt. 6h hemma. Han kom efter 3h på förlossningen med segerhuva. Knappt trasig efteråt. BF+6

Tredje barnet - mardrömsgraviditet, förvärkar i 5v, slutligen regelbunda men glesa i 24h hemma. På förlossningen i 5h. BF+9

Den sista skedde för 4 dygn sedan och jag har precis skrivit en förlossningsberättelse :)

slacklinerblog.wordpress.com/category/okategoriserade/

• susannapanna

Första barnet: Vecka 38+6 (24h från vattenavgång/värkar startar)

Andra barnet: Vecka 38+6 (26h från vattenavgång, 3h från etablerade värkar)

• TinkyWinky

pojke nr :1 - 3 dagar innan bf, värkarna började ca 9 på morgonen, han föddes 4 på morgonen efter
    pojke nr 2 - 6 veckor för tidigt, vattnet började sippra, inget händevmerbpå 2 dygn så jag blev igångsatt, då tog det från ca 9 på morgonen, o han föddes halv sju samma kväll.m
    pojke nr 3 - 20 davar före bf, värkarna började ca 4 på morgonen, han föddes tjugo över åtta den morgonen. 

så mina förlossningar har gått snabbare för varje gång, spännande hur det blir med nr 4. 

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Oliwer 2/6-15 ★
  • Milie

Första och enda barnet - 40+6, 3 cm öppen då vi kom in, bebis född 6,5 timme senare.

Min barnmorska säger som många andra, att andra barnet ofta går snabbare. Jag tyckte min förlossning var snabb nog. Vill helst inte att det går ännu snabbare.

Lycka till!

• hannamottosson

Sonen (Barn nr 1) föddes på bf och det tog 18 timmar från första värken tills han var ute. Tyckte jag hade en jätte bra förlossning men fick krysta för allt jag var värd!

3585g och 53cm

Dottern (Barn nr 2) föddes 10 dagar innan bf och det tog 7 timmar från första värken tills hon var ute. Tyckte min första förlossning var lätt men andra var betydligt lättare! Krystade inte ens, kroppen krystade åt mig.

3578g och 51cm

Skiljer 18 månader på dom :)

• Grus grus

Gick över en vecka. Värkarna började försiktigt vid lunchtid och eskalerade under kvällen. Kom in kl.03 på natten och var öppen tre cm. Sju timmar senare är hon född. Krystvärkar i ca tjugo minuter.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?