• mandreasson

Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?

Hej!

Är gravid med bebis nr2 och nyfiken på vilken vecka ni födde era barn och hur lång tid det tog.

Roligt att kunna se om det är verkligen snabbare med andra barnet och om man föder ungefär i samma vecka eller om allt är på slumpen.
    (min mamma hade både mig och min bror v.39 plus/minus några dagar och jag hade min första v.39.) 

Min första son föddes v.39+2 och tog ca 6 timmar.

Hur var det för er?

• Svar på tråden Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?
  • malmen

Första föddes BF+16 efter igångsättning. Lång förlossning, 36h.

Andra föddes BF+12 först spontanvärkar men som avtog under dagen, igångsättning dagen efter, efter igångsättning (amniotomi) och 1cm öppen tog det 6h tills han föddes.

Tredje föddes BF+15 spontant dagen innan planerad igångsättning. Supersnabb förlossning! Smällde bara till med värkar varannan minut från ingenstans och sipprande vatten kl 14, inskrivning på fl 15.55, född 16.27, så 2,5h sammanlagt.. Det var den luriga trean det!

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Lillasyster 2016 ♥♥
  • Saltig

Första barnet vecka 39+4, 11 h (från att vi kom in med värkar, öppen 4 cm till att barnet kom ut).

Andra barnet, vecka 39+4, 4 h (Från första riktiga värken till att barnet var ute. Blev igångsatt kl 9.30, barnet var ute 15.45. ).

Få se hur länge och vilken vecka med tredje barnet...bf 4/4-16

• narie24

Med första barnet gick vattnet bf+5. Tog dock två dygn med svaga värkar innan de riktiga drog igång. Då hade jag knappt sovit på flera dagar och var helt slut. Kom in till fl vid 14, barnet föddes vid 22.

Vid andra barnet startade det med värkar vid 18 på kvällen. Men jag låg hela natten i sängen och andades och räknade. Metodiskt och kontrollerat. Vid 4 gick vattnet och värkarna ökade kraftigt. Inne vid 5, barnet föddes 8.30. Så det gick snabbt när det väl drog igång. Mkt piggare efteråt denna gång! Med första var jag sängliggande med lågt blodtryck i två dgr. Men andra var jag uppe och gick efter en timme. Sån skillnad!

• narie24
    narie24 skrev 2016-03-10 19:43:38 följande:

Med första barnet gick vattnet bf+5. Tog dock två dygn med svaga värkar innan de riktiga drog igång. Då hade jag knappt sovit på flera dagar och var helt slut. Kom in till fl vid 14, barnet föddes vid 22.

Vid andra barnet startade det med värkar vid 18 på kvällen. Men jag låg hela natten i sängen och andades och räknade. Metodiskt och kontrollerat. Vid 4 gick vattnet och värkarna ökade kraftigt. Inne vid 5, barnet föddes 8.30. Så det gick snabbt när det väl drog igång. Mkt piggare efteråt denna gång! Med första var jag sängliggande med lågt blodtryck i två dgr. Men andra var jag uppe och gick efter en timme. Sån skillnad!

Glömde, andra barnet föddes på bf +6.
  • Vimi

1.a42+3 igångsättning 27 timmar

2.a 41+6 17 timmar även den igångsättning

• mammalovis

Första bf-4 15 timmar från första värk, 3 intensiva timmar på förlossningen, totalt ca 4 timmar från 3-4 värkar på 10 minuter.
    Andra bf 1,5 timmar från 2:a värk, varav 11 minuter på förlossningen.
    Tredje bf-9 3,5 timmar ungefär, varav 35 minuter på förlossningen.

Med andra barnet hade jag 5 intensiva värkar från 3:e värk och var intensivt tills vi kom till sjukhuset. Sedan var jag värkfri vägen upp till salen. En värk, hinnan togs och hon forsade nog ut.
    Med tredje hade jag värkar var 5:e minut i bilen till sjukhuset, så relativt lugnt. 7 värkar på sjukhuset varav 3 krystvärkar, enligt sambon. Med de två sista barnen hade jag börjat öppna mig konformigt inifrån, med sista var jag sjukskriven 4 veckor för mina sammandragningar. På förmiddagen fick jag lite mer innan jag hade klivit ur sängen som avtog, så jag räknade från de jag klockade på kvällen när det startade om.

• Matl

Med första barnet: från första värken 38½ timma. Ca 12½ på förlossningen. Hon kom 3 dagar före BF.

Med andra barnet: från första värken ca 3-4 timmar. 2½ timma på förlossningen. Hon kom 2 veckor (14 dagar) före BF.

• Archandra

Första: v 40 +1. Etablerat värkarbete kl 04:00. Dottern föddes med akutsnitt kl 16:28, dvs ca 12 timmar senare.

Andra: v 38 +5. Etablerat värkarbete ca 15:00. Dottern föddes med urakut kejsarsnitt kl 21:30, dvs 6,5 timmar senare.

• Emy88

Barn nr 1 är född i v.35+6 det tog 4 timmar från värkstart.

Barn nr 2 är född i v.38+0, det tog 2,5 timme från värkstart.

• elyse

Fick första värken på BF-kvällen. Dottern föddes ca nio timmar senare.

Svar på tråden Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?