• mandreasson

Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?

Hej!

Är gravid med bebis nr2 och nyfiken på vilken vecka ni födde era barn och hur lång tid det tog.

Roligt att kunna se om det är verkligen snabbare med andra barnet och om man föder ungefär i samma vecka eller om allt är på slumpen.
    (min mamma hade både mig och min bror v.39 plus/minus några dagar och jag hade min första v.39.) 

Min första son föddes v.39+2 och tog ca 6 timmar.

Hur var det för er?

• Svar på tråden Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?
  • Murvelmask

Båda mina barn har fötts nära bf. Födde mitt första på ungefär samma tid som du, mitt andra på drygt en timme, vilket räknas som det en del kallar störtförlossning.

Om jag får ge dig ett råd så är det att läsa lite om snabba förlossningar och de råd barnmorskor ger kring det, om du inte redan gjort det. Man kanske inte hinner in till sjukhuset tex. Vi hann in med nöd och näppe tack vare att vi bor 3 min bilresa från sjukhuset. Det var ett bra sätt att föda, tycker jag.

• mandreasson

Ja, det kan vara bra att titta på. Tack! bor oxå bara några minuter bort från sjukhuset så det känns tryggt. Kommer säkert gå över tiden och ha en lång förlossningen bara för att jag vill att det ska gå lika smidigt som sonens ???? men ska prata med bm nästa vecka och få lite info!

• amalie79

V 38+ 5, tog 10 timmar ungefär från första värken. Vattnet gick klockan 18 kvällen innan, värkar från 01 och han är född 11:08 dagen därpå

• Skånetjej01

Med första tog det 9 timmar från att jag blev inskriven på fl, med andra 3,5 från inskrivning. Va öppen lika mkt med båda när jag kom in. Födde första i V 37+0, andra 38+2.

• Mascaraklumpar

Första kom i vecka 39+4 och tog 3,5 h.

Andra kom i vecka 38+1 och tog 10 h.

• mandreasson
    amalie79 skrev 2016-03-09 23:24:01 följande:

Oj förlåt, såg nu att du frågade efter andra barnet

alla  erfarenheter är intressanta =) 
  • Emerun

Svarar utifrån när jag fick dom första värkarna som ledde till förlossningen
    Första barnet v 39+6, 42h
    Andra barnet v 39+2, 15h

• Mika86

Bf-1 o 5 timmar (värkstart)

Bf-4 o 1,5 timme (igångsättning)

Bf-4 o 3 timmar (igångsättning)

Bf-8 o 1 h 50 min (värkstart)

Bf-35 o 1 h 45 min (vattenavgång)

• AnneliR

Födde första barnet i v 39+3, tog ca 13 timmar från inskrivning.

Barn nr två kom i v 39+2, tog ca 9 timmar från inskrivning.

Barn nr tre kom i v 39+3, tog 3 timmar och 20 min :) har haft bättre och bättre förlossningar för varje barn men värre och värre graviditeter för varje barn också.

Svar på tråden Vilken vecka och hur lång var era förlossningar?