-
Ja vi har nog valt namn redan. Hade vars ett annat på förslag men trots att vi försökte så kunde vi inte vänja oss vid den andres förslag ;) så det blir ett namn vi båda gillat länge. Storebror håller fast vid att hon ska heta Ida, så det får väl bli det i andranamn :DHonanHöna skrev 2016-04-05 08:46:49 följande:Åh va kul :) blir det nog här me. Har ni kommit på några namn?
-
Jag har mindre känsel runt naveln men inte helt bortdomnad.
Jag hade sovit bättre om inte min man snarkade som en fabrik haha. Han är jättestressad. Ny bebis på gång, jobb, jättesjuk far, båten ska fixas och träning inför Göteborgsvarvet. Mycket för en som aldrig upplevt stress.
Sen vaknar jag av varenda litet ljud utifrån och tror att nån bil exploderat eller nått. Haft flera bilbränder på vår parkering. Inte läge att vår brinner upp när vi har två veckor till bf. -
Du (och bebisen) får bättre blodgenomströmning (heter det så?) om du ligger på vänster sida. De har kunnat se ett litet samband mellan psd i magen och att mamman sovit på höger sida.Timoteja skrev 2016-04-05 21:45:31 följande:Varför är det farligt att sova på höger sida?
Men jag blir yr på vänster sida och ligger mest på höger. Alla såna undersökningar måste man ta i relation till hur många det är som drabbas. Min barnmorska har bara sagt att sidan är bättre än rygg, inget om vilken sida.
Det var som nu när vi råpluggade risker med kejsarsnitt. Det stod att det var 30% högre risk för barnet att få andningsbesvär efter kejsarsnitt. Visade sig innebära att det var 2,5 barn av 1000 som fick det medan 2 av 1000 fick andningsbesvär vid vaginal (siffrorna är kanske inte helt exakta men innebörden). Man måste därför vara källkritisk och gå djupare in på fakta innan man bara ser den snabbt och blir rädd. -
Du kommer märka om du får vena cava syndrom (då den stora venen i ryggen blir klämd och kan orsaka fara). Det känns som att rummet börjar spinna i 190 och du blir illamående. Även i sömnen ska kroppen reagera med att kasta sig över på sidan.Timoteja skrev 2016-04-06 21:34:18 följande:
När jag frågade barnmorskan om det var farligt för mig eller bebisen att sova på rygg eftersom jag har ont i axlarna pga min reumatism, så sa hon att jag skulle ligga så det kändes bekvämt. Spelade ingen roll om man sov på rygg eller på sidan.
Jag är i vanliga fall en magsovare. Som jag längtar till jag kan ligga på mage igen :P -
Sitter på balkongen just nu :)Pira skrev 2016-04-10 12:59:57 följande:
Hur har er helg varit?
Här har det varit lugnt och skönt, vill ha mer sol bara :)
Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
Här är det bra men jag har ont i magen. Det gillar jag inte att ha som gravid faktiskt. -
Nä mer som mensvärk nere i magen och ut i sidorna.Pira skrev 2016-04-10 18:24:09 följande:Aj, som magknip eller?
Skönt att kunna sitta ute :)Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/ -
Jag vill ju inte det :P har ju planerat snitt.Pira skrev 2016-04-10 19:32:32 följande:Då är det nog på g snart :)Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
-
Idag kom vår Tuva till världen!!! :D
-
Tack!! :) vecka 38+2 blev det. Hon vägde 3920 g och var 51 cm lång! Vi mår bra! Är på bb nu och ska väl bara vila och lära känna varandra.Moorii skrev 2016-04-13 14:18:15 följande:Oj, redan! Stort grattis!! :D hur mår ni?
-
Tack!! Det blev enligt planerna! :)Pira skrev 2016-04-13 18:18:03 följande:
Å grattis! Blev det enligt planerat eller kom hon av sig självt?
Grattiskram till er alla!
Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/ -
Tack alla! Vi mår bra, om än trötta. Storebror på snart 5 år har räknat ner till denna dagen och vaknade 2.30 inatt och var så förväntansfull så han inte somnade om förrän 4.30 :P lite frustrerande haha...
Jag har lite ont i magen men min man är med på BB och får sköta det mesta :) -
Vi mår bra. Jag har ont efter snittet men inte värre än att jag kan ligga i soffan och ha hand om Tuva där och mannen får va den som hämtar mat och går runt och vaggar henne :)Pira skrev 2016-04-16 16:41:18 följande:
En sådan sötis!
Hur mår ni?
Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
Här kan man följa oss www.hannasfotoliv.blogg.se -
Vi köpte en på jollyroom när det var rea. Beemoo tror jag den heter, svart. Många småfack inuti, flaskfack och flera fack utanpå. Medföljer skötunderlägg och isolerande fack för flaska för att hålla kyla eller värme på vätskan. Bra upphängningsanordningar till vagnhandtaget.Mamma Mu1 skrev 2016-04-25 23:02:37 följande:Du har ingen bild inifrån insidan? Tänkte vad den har för fack där, eller är det bara utsidan? :)
Har hittat den på Ali express för 105 kr inklusive frakt men på deras bilder verkar det inte vara några små fack på insidan, plats för nappflaska och så... Har letat dom attan efter en bra billig skötväska men alltid något som är fel...:-/
Vi är nöjda. -
Den går att hämta ut på deras lager vid ikea bäckebol (andra sidan motorvägen) så då slipper man frakt.Milleman skrev 2016-04-26 08:53:14 följande:Vi köpte en på jollyroom när det var rea. Beemoo tror jag den heter, svart. Många småfack inuti, flaskfack och flera fack utanpå. Medföljer skötunderlägg och isolerande fack för flaska för att hålla kyla eller värme på vätskan. Bra upphängningsanordningar till vagnhandtaget.
Vi är nöjda.