Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Haha, ajdå, det låter allvarligt ;) tycker det här med namn är himla svårt faktiskt! Vi har två favoriter, Harry och Sam. Vi var inne på Jonathan också, Stellan, Malte. Sen vad det blir i slutändan vet man aldrig :) har ni inga fina släktnamn?

• Moorii
    Milleman skrev 2016-04-01 17:18:30 följande:

Vi har valt att bara berätta för barnvakten när det blir :D men då jag inte får gå över tiden blir det senast den 24/4 :) så nära nu!

Spännande! :D
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-04-01 17:15:55 följande:

Harry är fint, det har jag funderat på också. :)

Nej inga fina släktnamn som vi vill ha som tilltalsnamn tyvärr. Vi tänkte han skulle heta Hjalmar och Rune i andranamn efter våra farföräldrar (säger man så?). Gillar namnet Ebbe också, men det funkar ju inte när storasyster heter Ebba. :)

Typiskt då! Nej, det kanske var lite för likt :) har gått igenom alla namnlistor som finns känns det som, men det känns som att det inte är jättemånga man fastnar för. Och de man gillar måste man sen också vara överens om och det är inte helt lätt :P
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-03 10:31:13 följande:

Oj, vad "skönt" måste man väl säga, även om det låter jobbigt. Förstår hur du har det.

Jag ses gärna :)

Kul! Ja, vi får hitta nån dag som passar :)
  • Moorii
    Pira skrev 2016-04-03 10:36:20 följande:

Igår var  vi inne på specförlossningen. Jag hade haft molnande värk med sammandragningar hela dagen och vid 20, efter alvedon och bad, hade det inte lagt sig. Jag har skrivit om det mer ingående på bloggen om ni vill läsa, men korfattat så hade de inte gjort att jag öppnat mig, men tappen var 3,5 lång och minskat något. Det läkaren reagerade över var mitt blodtryck. Gick därifrån med 130/95 och ska vara observant på huvudvärk. Hade ju havandeskapsförgitning med vår yngsta så då ligger man i riskzonen.

Vi går in i vecka 28 nu, men bebisen får allt stanna några veckor till :)

Ojoj, ja bebis får ta det lite lugnt ett tag till :)

Själv är jag lite orolig över fosterrörelser. Är i vecka 25 nu (24+4) och tycker inte att lillen sparkar lika mycket som för kanske två veckor sen. Har inte känt sparkar mer än kanske fyra veckor, eftersom moderkakan är i framvägg, men det är väl ungefär nu man ska börja vara uppmärksam? Han sparkar lite när jag vaknar till på nätterna och någon sporadisk spark då och då under dagen, men sällan sparkar han mycket på en gång, som han gjorde i början. Bör jag bli orolig, eller är det för tidigt för att avgöra mönster vad gäller sparkar?
  • Moorii

Pira - Ska sättas igång runt 20 Juni

albedo - BF 22 september

Eili - BF 16 oktober

Moorii - BF 19 juli

• Moorii
    Pira skrev 2016-04-03 17:26:07 följande:

Ja bebisen får vara kvar ett tag till :)

Jo men det är från och med nu man ska känna de regelbundet. Man lär sig att hitta ett mönster, vår bebis kan vara jätteaktiv två dagar på raken, sen mindre då ett par dagar. Nu har det varit två dagar med väldigt mycket aktivitet. 

Det sägs att man "ska" känna en buff här och där, samt ca 10st per 2 timmar. Men jag vet inte. Känner du honom på samma sätt varje dag? Jag har också moderkaka i framvägg men vi ska känna ändå. 

Ibland när jag undrat har jag antingen buffat på magen, druckit något kallt, duschat eller lagt mig på sidan. Då reagerar de.

Om du tycker du känner bebisen mindre ska du ta kontakt med vården. Gå på din magkänsla!

Jaha, kan det vara så? Jag trodde de var tvungna vara lika aktiva varje dag och att man skulle kolla upp om det inte var likadant en dag. Bara för att jag skrev detta idag så har han varit rätt aktiv sen dess, speciellt nu på kvällen. Känner ju av honom varje dag, och får nån puff då och då. Tänkte bara om det var ett dåligt tecken att han varit lugnare några dagar. Men nu känns det bättre iallafall! Får vara vaksam på förändringar i fortsättningen. Tack snälla för svaret!
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-04-03 17:42:37 följande:

Vi var på östra en gång i v 26 tror jag pga minskade rörelser. Allt såg bra ut. Jag har moderkaka i bakvägg!

Vår luriga bebis kan fortfarande ha riktigt lugna dagar, tex igår. Vi fick provocera fram varenda rörelse. Idag höll hon på att sparka i typ 4 timmar i sträck så jag nästan blev galen haha :P

Ring antenatalen eller din barnmorska om du är orolig.

Jaså, ojdå! Ändå skönt att veta att det kan vara så olika. Får hoppas på några aktiva dagar framöver nu då :) fyra timmar i sträck, energisk liten en! ;)
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-04-03 19:47:44 följande:

Vi var i Varberg idag och tittade till vår husvagn. På vägen hem tog vi en sväng förbi Gekås. Blev en hel del till bebis. :)

Åh, vad kul! Vi var där för en månad sen, fanns hur mycket fint som helst! :) Vad blev det för nåt?
  • Moorii
    Milleman skrev 2016-04-03 22:30:32 följande:

Hon har fortfarande inte slutat. Duracellkanin :O när hon inte rör sig är det jobbigt psykiskt, men när hon rör sig hela tiden är det rätt jobbigt psykiskt. Det är ändå 3,5 kg bebis dom trycker och borrar ner sig och har sig :P

Haha, ja aldrig blir man nöjd ;)
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd