Pira skrev 2016-04-03 10:36:20 följande:
Igår var vi inne på specförlossningen. Jag hade haft molnande värk med sammandragningar hela dagen och vid 20, efter alvedon och bad, hade det inte lagt sig. Jag har skrivit om det mer ingående på bloggen om ni vill läsa, men korfattat så hade de inte gjort att jag öppnat mig, men tappen var 3,5 lång och minskat något. Det läkaren reagerade över var mitt blodtryck. Gick därifrån med 130/95 och ska vara observant på huvudvärk. Hade ju havandeskapsförgitning med vår yngsta så då ligger man i riskzonen.
Vi går in i vecka 28 nu, men bebisen får allt stanna några veckor till :)
Ojoj, ja bebis får ta det lite lugnt ett tag till :)
Själv är jag lite orolig över fosterrörelser. Är i vecka 25 nu (24+4) och tycker inte att lillen sparkar lika mycket som för kanske två veckor sen. Har inte känt sparkar mer än kanske fyra veckor, eftersom moderkakan är i framvägg, men det är väl ungefär nu man ska börja vara uppmärksam? Han sparkar lite när jag vaknar till på nätterna och någon sporadisk spark då och då under dagen, men sällan sparkar han mycket på en gång, som han gjorde i början. Bör jag bli orolig, eller är det för tidigt för att avgöra mönster vad gäller sparkar?