Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF 2016 i Göteborg med omnejd

Curlingmorsan skrev 2016-03-19 15:51:47 följande:

Mina föräldrar bor i Skogome. Är där och hälsar på ibland. :)

Kul :) kanske vi kan ses nån gång! Kanske vi hade kunnat göra ändå, men blir ju lättare om man ändå är i närheten tänker jag :)
  • Moorii

Ja, vi är ju nära varandra allihop egentligen ^^ börjar lura lite på om vi ska ses snart ett gäng, hade varit så kul att prata med er i verkligheten!

• Moorii
    Linamavis skrev 2016-03-19 21:02:55 följande:

Jag bor i östra Göteborg och fick mitt andra barn för två veckor sen :) har också en tjej på 14.5 månader!

Grattis till lilla bebisen! :)
    Milleman skrev 2016-03-19 21:03:50 följande:

Jag är typ sprickfärdig. Jag kanske får hänga på med bebis i famnen sen istället :P

Ja, det är klart! :) när är bf?
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-03-20 22:12:24 följande:

Hur har ni andra gjort, har ni tagit reda på om det är en kille eller tjej där inne i magen? Vi ska på RUL om 1 vecka och hoppas få veta då. Blir lite lättare att köpa saker då tycker jag. Men lite osäker på hur säkert det är att se könet så här tidigt? Tror jag var i v 26 eller 28 när vi kollade könet på min son. Men det är klart det är ju 9år sedan, tekniken har väl blivit bättre kanske. :)

Ja, både jag och min man ville veta, för att det känns mer verkligt då på nåt sätt :) hon var tydlig med att fråga ifall vi båda ville veta innan och det var ingen tvekan om att det var en pojke :)

Om lite mindre än tre timmar ska jag på återbesök för cervix studien jag valde att delta i. Hon som gjorde första undersökningen sa att jag skulle också få se bebis denna gång, så det ska bli spännande! :)
  • Moorii

Här är vår lilla pojke! Han låg och myste och höll sig i örat med lilla handen ^^ fick tre bilder, så nu har vi en hel samling! Jag känner honom inte ännu, men längtar så mycket efter honom <3
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-03-22 19:49:55 följande:

Mysigt med många bilder! Vi fick inga bilder när vi var på KUB. Hoppas vi får en bild nästa vecka när vi ska på RUL. Lite verkligare för syskonen att kunna visa en bild.

Jaså, vad snålt! Vi gjorde förvisso vårat privat, kanske var därför vi fick en bild. Men på rutinultraljudet får man köpa iallafall, så det kommer ni få :) ja, det är klart!
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-22 22:41:18 följande:

Konstigt, jag kan inte citera inlägg? Men kör allt i ett (ursäkta om jag missar något).

Jag träffas gärna en dag, har varit trött, mycket sammandragningar och idag som mensvärk, men det ska väl lägga sig. Ska till bm imon, ska bli skönt att mäta magen. Den är STOR.

Kul med fler ultraljud, ju större de är desto mer ser man, men ändå inte (för platsen). :)

Jag äter också levaxin men låg dos, tror dock att den kommer höjas nu.

Låter tungt! Hoppas det blir lite bättre snart. Skönt att få komma till bm och mäta. Jag ska göra min första mätning nästa torsdag, det ser jag fram emot! Ja, vad kul! Jag ses helst dagtid, för de som kan det. Måndag, onsdag eller torsdag nästa vecka kanske?

Haha, ja, man fick ju bara se halva bebisen ;) så roligt nu, han är alltid vaken vid 7-tiden på morgonen, och min man åker till jobbet däromkring, så han har fått känna sparkar innan han åker två dagar i rad nu!

Jag ska nog också ta prover för att kolla tsh nästa vecka, förhoppningsvis har inte mycket hänt sen sist.
  • Moorii
    Pira skrev 2016-03-24 08:54:18 följande:

Tack! Ja det är upp och ner.

Magen mättes till 28, är i v 26 så lite högt men vi ska se om det planats ut till nästa mätning.

Mina barn har påsklov nästa vecka så jag har svårt att komma iväg, men veckan efter? Vore jätteroligt :)

Aha. Har ingen aning om hur måtten borde se ut, men antar att jag lär mig snart. Ok, hoppas på det! ja just det, glömde av det! Tyvärr jobbar jag tisdag till fredag den veckan, kväll som alltid, så det är isåfall måndag dagtid?
  • Moorii
    Curlingmorsan skrev 2016-03-29 21:07:35 följande:

Idag var vi på RUL. Allt såg bra ut men bebis låg så BM kunde inte se de tre kärlen i hjärtat ordentligt. Så vi ska tillbaks nästa torsdag. Hoppas få några bra bilder då också för det kunde vi inte få idag. Men vi kunde se att det var en liten Sixten där inne.:)

Vad skönt! :) vilken buse att inte ligga rätt så hon kunde se och ni kunde få bilder! Åh, Sixten hade vi nog döpt våran son till om det inte vore för att en gammal klasskompis från högstadiet, och dessutom min nemesis, snodde det namnet för nåt år sen. Nu väntar hon barn igen, typ två veckor innan mig, så denna gång ska jag blocka hennes uppdateringar i god tid så hon inte sabbar namnen vi har valt nu :P jättefint namn iallafall!

Idag blev jag sjukskriven på 100 % fram tills min graviditetspenning kickar in, så om det är någon som har tråkigt om dagarna eller bara är allmänt sällskapssjuk så ses jag gärna på en kaffe eller så! I övrigt har jag lånat gravidböcker och köpt lite sytråd till mina projekt så jag ska ha något att pyssla med om dagarna. Kommer bli sjukt rastlös, men mycket hellre det än att jobba med den här smärtan!

Hur mår ni andra?
Svar på tråden BF 2016 i Göteborg med omnejd