• Emmet1976

IVF mars/april

zasu skrev 2016-05-02 18:27:38 följande:
    Tråkigt att höra, beklagar.
    Tack. Tröstar mig med att jag har kommit fram i ivf-kön och har en tid bokad den 16 maj för att påbörja de landstingsfinansierade försöken. Uppskattningsvis kan jag återigen börja med sprutorna runt den 22-23 maj.
    Har bråttom då de tre chanserna ska vara utförda senast sista september för då fyller jag 40 år...
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-02 19:57:19 följande:
    Om du menar "fortsätta" som i att ta progresteronet, så ska du fortsätta även om du blöder. Det tvingades jag göra vårt andra försök även om jag blödde floder. Fram till testdag skulle jag fortsätta som planerat. Fastän jag började blöda dag 12. Sen har du inte "vanlig mens" som du skriver. Det du får efter ett misslyckat försök gills som bortfallsblödning, sa de till mig.

Beklagar ert misslyckande. Stor kram!
    Tack Regnbågsdröm för informationen. Alltid lär man sig något nytt.
    Jobbigt att blöda såpass och då inte kunna ha tampong, eller kan man ha det ändå i och med Lutinus? Känns som det inte är så klokt då den kanske suger åt sig progesteronet.
    Kram tillbaka!
  • Emmet1976

Då var det dags för mig att kasta in handduken i denna tråd. Igår (RD14) blev en svart dag för mig och idag avbröt jag lutinuskuren i samråd med min klinik Sophiahemmet efter riklig mens och negativt gravtest.
    Dock kommer jag att dyka upp i maj/juni-tråd istället med ivf-försök nr 2. Fram tills dess tar jag mentalt semester från bebisverkstaden, slickar mina sår och njuter av våren.

Jag vill, av hela mitt hjärta, önska er all lycka kära IVF-systrar. Hoppas verkligen att jag är den sista i denna tråd som misslyckas och att ni övriga får en fantastisk graviditet och ett underverk någonstans i dec-jan.
    Kramar Emmet1976

• Emmet1976
    Sarah32 skrev 2016-05-03 16:07:15 följande:

Så tråkigt:( Kram till dig!

Men du, stanna kvar här, vi är flera som påbörjar nytt IVF försök i maj/juni och vi kan fortfarande följas åt:)

:) Såg en ny tråd för maj, men om vi är många som fortsätter i denna tråden så ska jag ju såklart stanna kvar. :)
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:26 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Ånej, fasiken. Inte du oxå! :(. Jag skulle vara den sista i denna tråd.
    Massa kramar och med hopp om att det är din/vår tur nästa gång. Jag vet precis hur det är...
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-05-04 19:54:59 följande:
    Håller tummarna! :)
    Ruvardag 14 idag. Testdag på måndag.
    Ser fram emot när du på måndag ger oss det positiva beskedet. :)
  • Emmet1976
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

Underbart! Stort grattis och massa lycka till nu med hopp om att du får en fantastisk graviditet.
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-05-07 08:05:52 följande:
    Det kan vi göra!

Vi skulle få hjälp via landstinget. Men det tog sån tid och vårdgarantin gick in, vi fick då hjälp via en privatklinik. Men då är det så att man har en viss tid på sig tydligen.

Delar ni med er av detta till dom ni känner? Eller håller ni det för er själva?

Kramar <3
    Menar du att landstinget betalar en privat klinik för tre ggr, men att kliniken inte utför alla tre? Eller missuppfattar jag? Eller passerar du 40 år?
  • Emmet1976
    Lsaep skrev 2016-05-17 11:22:48 följande:

Vi är äntligen gravida.

Lycka till och massor av styrkekramar till er som kämpar!

Stort grattis och all lycka på vägen fram till ni får hålla i ert lilla underverk!
  • Emmet1976

Och då är jag tillbaka efter ett första misslyckade ivf. Jag fick min mens RD14, vilket var den 2 maj. Vi körde privat på Sophiahemmet i väntan på kön för våra tre landstingsfinansierade chanser.
    Vi har fått remiss till IVF-kliniken på Kungsholmen.
    375 Fostimon fick jag på recept. Är mer krångligt då jag ska blanda själv för att få rätt dos.
    (300 Gonal F fick jag första gången. Det blev 7 ägg, varav fyra befruktades. 1 trecells, 1 fyrcells och en femcells. 2 ET och inga till frysen)
    Om jag får mens i helgen, vilket jag i en naturlig cykel bör få, kommer vi missa denna cykel och får vänta 20 dagar på nästa då de inte jobbar helg. Håll tummarna att min mens kommer tidigast på måndag.
    Sophiahemmet var mer anpassade och flexibla till att man inte bara får mens på vardagar....

• Emmet1976
    13Juli skrev 2016-06-03 10:05:49 följande:

Hatar när folk muntrar upp en med att säga: slappna bara av så blir det kanske av sig själv ska du se. !

Jag har slappnat av i 3år! Å när jag blivit gravid har båda gångerna slutar i MA eller MF!!

Vi ger upp nu. Vi får vara glada att vi har varandra.

tillsammans är vi stark.

Folk runt omkring som säger så förstår inte detta. De har ingen erfarenhet och är helt enkelt omedvetet inkompetenta i denna fråga. De är inte elaka utan vet inte helt enkelt...
    Vi har försökt aktivt i 2 år, men inte skyddat oss i fem år. Du är inte ensam ivf-syster. Vi är många, men det ger ju ingen tröst.
    Men jag håller med - ibland vill man bara ge dem en fet smocka.

Men att ge upp är inte rätt, däremot kanske alternativ parallellt kan vara en idé? Dvs äggdonation eller kanske adoption. Jag känner två olika par som adopterat och senare var det bådas tur att även bli gravida efter år av försök så nu är det två barn i vardera i dessa två familjer.
    Vi har börjat kolla på adoption som komplement.
    Varma kramar!
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:48:38 följande:

Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!

:( Livet är fan orättvist. Ta hand om er och kom tillbaka med nya tag. Lycka till med operationen. Varma kramar!
  • Emmet1976
    celavie1 skrev 2016-06-22 21:15:14 följande:

Längesedan jag skrev här i tråden. Jag har slickat såren efter mitt missfall. Väntar på att riktiga mensen ska komma efter missfallet. Bortfalls blödningen höll på i 10 dagar och efter blödningen slut har det gått 33 dagar. Den borde ju komma nu. Någon som vet hur länge det kan ta?

Under tiden har jag skickat mina papper till Falun så i augusti ska vi dit på ett besök och diskutera plan. De ska skicka recept på prasteron DHEA hormon jag ska ta under sommaren. Någon av er som har erfarenhet av det?

Hur som helst så upplevde jag att bemötandet i Falun var underbart. Sån skillnad mot landstinget!

Härligt att höra! Lycka till! :)
    Jag skrev nyss i junitråden att jag nu misslyckats med min andra ivf, men på det igen i augusti.
    Mot beeebis! <3
Svar på tråden IVF mars/april