IVF mars/april
Har bråttom då de tre chanserna ska vara utförda senast sista september för då fyller jag 40 år...
Då var det dags för mig att kasta in handduken i denna tråd. Igår (RD14) blev en svart dag för mig och idag avbröt jag lutinuskuren i samråd med min klinik Sophiahemmet efter riklig mens och negativt gravtest.
Dock kommer jag att dyka upp i maj/juni-tråd istället med ivf-försök nr 2. Fram tills dess tar jag mentalt semester från bebisverkstaden, slickar mina sår och njuter av våren.
Jag vill, av hela mitt hjärta, önska er all lycka kära IVF-systrar. Hoppas verkligen att jag är den sista i denna tråd som misslyckas och att ni övriga får en fantastisk graviditet och ett underverk någonstans i dec-jan.
Kramar Emmet1976
Så tråkigt:( Kram till dig!
Men du, stanna kvar här, vi är flera som påbörjar nytt IVF försök i maj/juni och vi kan fortfarande följas åt:)
Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.
Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla
Vi är äntligen gravida.
Lycka till och massor av styrkekramar till er som kämpar!
Och då är jag tillbaka efter ett första misslyckade ivf. Jag fick min mens RD14, vilket var den 2 maj. Vi körde privat på Sophiahemmet i väntan på kön för våra tre landstingsfinansierade chanser.
Vi har fått remiss till IVF-kliniken på Kungsholmen.
375 Fostimon fick jag på recept. Är mer krångligt då jag ska blanda själv för att få rätt dos.
(300 Gonal F fick jag första gången. Det blev 7 ägg, varav fyra befruktades. 1 trecells, 1 fyrcells och en femcells. 2 ET och inga till frysen)
Om jag får mens i helgen, vilket jag i en naturlig cykel bör få, kommer vi missa denna cykel och får vänta 20 dagar på nästa då de inte jobbar helg. Håll tummarna att min mens kommer tidigast på måndag.
Sophiahemmet var mer anpassade och flexibla till att man inte bara får mens på vardagar....
Hatar när folk muntrar upp en med att säga: slappna bara av så blir det kanske av sig själv ska du se. !
Jag har slappnat av i 3år! Å när jag blivit gravid har båda gångerna slutar i MA eller MF!!
Vi ger upp nu. Vi får vara glada att vi har varandra.
tillsammans är vi stark.
Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.
Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!
Längesedan jag skrev här i tråden. Jag har slickat såren efter mitt missfall. Väntar på att riktiga mensen ska komma efter missfallet. Bortfalls blödningen höll på i 10 dagar och efter blödningen slut har det gått 33 dagar. Den borde ju komma nu. Någon som vet hur länge det kan ta?
Under tiden har jag skickat mina papper till Falun så i augusti ska vi dit på ett besök och diskutera plan. De ska skicka recept på prasteron DHEA hormon jag ska ta under sommaren. Någon av er som har erfarenhet av det?
Hur som helst så upplevde jag att bemötandet i Falun var underbart. Sån skillnad mot landstinget!