• Emmet1976

IVF mars/april

linoa131 skrev 2016-04-18 12:34:39 följande:

Emmet1976,celavie,liksom och ivfbullen, och alla andra, tack för eran uppmuntran och tröstande ord som värmer i den tuffa stunden. Blodet kommer bara mer ochmer tyvärr.

Emmet1976 jag hoppas din plock gick bra, ivfbullen, jag är jätteledsen att läsa ditt inlägg . Liksom jag önskar dig all bästa med din graviditet, och all möjliga framgång till alla här. justnu kkänner jag mig tom,ingen ork, ingen lust. får bara fokusera på turen att ha en så underbar sambo. Lycka till allihopa

linoa131: Jag är jätteledsen för din skull. :(. Våga vara ledsen nu och starta om batterierna och satsa och kämpa på med nästa möjlighet.
    Tänk på vad som väntar i närtid, det vi så innerligt längtar efter. Stor kram!
  • Emmet1976

Äggplock avklarat idag. 7 st ägg blev det. Återföring på onsdag. Känner mig oförskämt bra här hemma i soffan med morfinrester kvar i kroppen med nyintagen Citadon och lösgodis på det.

Sophiahemmet hade så bra service och mjuka omtänksamma och kommunikativa sköterskor och läkare. Eloge till dem. Låg och tänkte på vilket fantastiskt jobb de har, att känna att de tillför något så underbart varje dag, meningen med livet.

• Emmet1976

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

• Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-19 19:52:10 följande:
    Vart kommer ni att gå när ni går via landstinget?
    IVF-kliniken på Sankt Görans
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-19 20:19:16 följande:
    Fast.. Har ni redan börjat privat/självbekostat menar du? Och ska nu få gratisförsök? Så funkar det väl inte? Trodde inte jag.
    Varför skulle det inte funka så? :) Vill man betala privat under tiden du är i kön så är det upp till dig. Vår läkare som remitterade rekommenderade oss att köra privat i väntan på kön. Mitt tomglas håller på att rinna ut då jag fyller 40 i höst så jag har bråttom. Vi hade inte påbörjat vårt privata IVF när vi fick fylla i och returnera lappen till Huddinge.
  • Emmet1976
    CJ1 skrev 2016-04-19 20:30:30 följande:
    Precis samma hände mig. Gjorde en IVF + FET som vi betalade privat. Några dagar efter jag fick brevet från landstinget plussade jag så tror det betyder tur!
    Glad Lycka till!
    Och där gav du mig rysning över hela kroppen och lite tåriga ögon av hopp. Tack!! Hoppas vi har samma tur. En annan grej, om man ska vara lite vidskeplig, är att de fick ut samma antal ägg som mitt lyckonummer jag haft sedan barnsben (7).
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-19 21:38:31 följande:
    Ok! Ska göra ett försök vi med. När får ni komma dit?
    5 maj, men då är jag bortrest så jag kommer ringa imorgon och be om ny tid veckan därpå. När ska ni dit?
  • Emmet1976
    linoa131 skrev 2016-04-19 22:09:12 följande:
    Så har vi också resonerat. Vi har 7 månader kvar attvvänta så vi tänkte ocksåatt det var värt under tiden att påbörja försöken.
    Ni behöver inte vänta 7 mån. Ring vårdgarantikansliet. Det är max 3 mån väntetid. Dock kan du bli remitterad till annat landsting, vilket innebär resor.
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-19 22:38:52 följande:
    Vi ska precis ställa oss i kö. Har problem med sjukhus sedan jag i princip bodde där med min pappa innan han gick bort i cancer.
    Jag förstår. (Och har oxå varit där då min pappa i princip bodde på sjukhus under hans sista fem år) Dock är det inte säkert att du får ett sjukhus på vårdgarantin, kan ju likväl vara en mindre klinik. Se nu till att din läkare skriver remiss pronto så du kan börja avverka kön! Okej!? :)
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-20 07:40:10 följande:
    Tack!
    Ja, men vem ska skicka remissen?
    Er gynekolog?
Svar på tråden IVF mars/april