Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF mars/april

CJ1 skrev 2016-04-13 17:01:32 följande:

Känner precis som dig! Känner efter hela tiden. För mig är symtomen olika från dag till dag och olika grader. Det är säkert samma för dig! Jag har fått tid för tidigt VUL nu om 3 veckor i v.8 och det känns som en evighet dit. Men jag har bestämt mig för att tänka att detta kommer gå alldeles strålande, och det kommer det göra för dig med! Stor kram

Håller tummarna järnet för oss båda! Ja tidsperspektivet blir ett helt annat när man pysslar med sånt här... Kram!
  • Utflykt i verkligheten
    Lillajag86 skrev 2016-04-13 22:46:24 följande:
    Hej tjejer!
    Ville bara berätta att det inte blev någonting alls för oss denna gång. Av sju ägg blev endast två befruktade. Ett av dem hade min genetiska sjukdom och det andra hade inte utvecklats ordentligt och gick inte att analysera. Så ingen återföring alls. Är helt förstörd just nu... Vi kommer med största sannolikhet att få vänta till efter sommaren innan vi får försöka igen.
    Kram på dig! Passa på att njuta av sommaren och samla kraft och energi innan det är dags igen, är mitt tips. Ta hand om er!
  • Utflykt i verkligheten
    BK1986 skrev 2016-04-14 16:24:53 följande:
    Då har vi fått prata med läkaren. Av 9 ägg hade 6 varit mogna. De kunde inte se att det var något fel på spermierna och det enda som var skumt med äggen är att vissa är "korniga". Läkaren visste dock inte om det hade någon betydelse.

Nu vill de prova långa protokollet eftersom det enligt läkaren ger bättre äggmognad. Ska spraya med suprecur. Var det Suprecur ni sa var slut hos leverantörerna?

Vi får börja direkt på denna blödning eftersom jag inte är gravid. Nu är jag bara i valet och kvalet om jag verkligen orkar köra direkt. Är så trött och slut efter denna vår.
    Kanske är det läge att avvakta lite då? Bara så du åtminstone känner dig mentalt redo, eller? Vad säger mannen?

Kram!
  • Utflykt i verkligheten
    CAM86 skrev 2016-04-15 06:07:51 följande:
    Min Test dag idag! Det visade positivt... :D känns så himla overkligt alltihopa.. Nu är det bara att försöka njuta och se till att h*n vill stanna kvar i min mage i 9 månader! <3
    Åhh! Stort grattis!! Underbart! Håller alla tummar och tår att allt kommer gå bra nu. Solig
  • Utflykt i verkligheten
    Lixom skrev 2016-04-15 08:59:59 följande:
    Cam86 > 
    Jag har testdag nu på måndag, så nervös eftersom jag inte känner några symptom alls... 
    Alltså det här med symptom... Det verkar växla från dag till dag! Kan det inte bara vara konstant. Sen undrar man ju också vad som kommer av Lutinuset också. Biverkningarna är ju desamma som symptom vid graviditet.

Har du känt någonting under ruvarperioden eller har det varit helt på noll?
  • Utflykt i verkligheten
    Lixom skrev 2016-04-15 09:23:26 följande:

Utflykt i verkligenheten > Ja det är verkligen osmidigt att det är ungefär samma symptom vid användning av Lutinus som grav... Jag har haft pyttelite molvärk och ömma bröst, men det var i samband med äggplock/insättning och ett par dar efter. Sen inget. Jo, jag vaknar och är kissnödig kl 5 varje natt. Och fryser/svettas konstigt på nätterna. Men det har jag tolkat som Lutinus-biverkningar helt klart. Läste att progesteron är vätskedrivande.

Hur mår du? Känner mer nu? Spännande med allt :)

Brösten är något ömma men det har de ju varit sen jag startade med Gonal-F. Molvärken i magen har försvunnit, men kanske beror det på att magen börjar lugna ner sig efter alla sprutorna? Mår illa till och från, men det kunde gott ha eskalerat! Tröttheten hade också kunnat få öka på lite... Allt det där som allra andra gravida vill få bort vill jag ha massor av!!
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-15 13:00:27 följande:
    Jag är påddag 9 efter befruktningen och känner typ inget som är speciellt nytt från vanlig lutealfas. Jag har ömna bröst men det brukar jag alltid ha. Jag är trött men det brukar jag alltidvvara. Kanske lite tröttare än vanligt men är stressigt på jobbet också. Det enda som var ovanligt är de där ägglossningliknande smärtor i äggstockarna. Morgonen efter insättningen på dag 6 kunde jag knappt gå. Precis som när jag har ägglossning. Känner någonigen detta?
    Fick också ont i äggstockarna!
  • Utflykt i verkligheten
    Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:
    Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!
    Stort grattis!
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:02:26 följande:
    GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende. Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt. Ett steg framåt. Kram till alla!
    Tjoho! Kram på dig!
  • Utflykt i verkligheten
    linoa131 skrev 2016-04-17 17:19:15 följande:
    Nu verkar min mens börja redan. Så tog den resan slut för mig. Det blev kort eftersom jag bara är på dag 11 men kanske är bättre så. Jag slapp undra länge i onödan.
    Nej vad jobbigt! Kram!
  • Utflykt i verkligheten
    ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:
    Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer
    Massor med kramar till dig! Fy vad ledsen jag blir för din skull!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-17 21:43:39 följande:
    Åh nej! Är så ledsen för din skull! <3 Bryt ihop och kom tillbaka när du orkar! Jag lovar, du kommer att få orken och hoppet tillbaka! <3 Jag började blöda nu ikväll. Ska boka ett möte med vår läkare och sen ta en paus till i höst. Min kropp behöver vila och jag behöver mitt liv en stund!
    Åh nej Sjöblomman! Kramar och allt styrka till dig! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF mars/april