Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF mars/april

Sjöblomman skrev 2016-04-12 16:47:36 följande:

Ja, i höstas när jag blev gravid. Men det var mer då och efter att vi haft sex. Nu var det som sagt väldigt väldigt lite ljust och kan komma från sköra slemhinnor eller kanske också för att jag varit förstoppad...

Det som oroar mig är att jag förra månaden, i vanlig cykel, blödde lite en vecka före mens. Har dock för mig att det var mer än den här gången. Men ändå orolig att det var ett tecken på att jag snart får mens...

Det är bara att vänta och se, går ju dessvärre inte att påverka nu...

Nej tyvärr kan man ju inte göra mer än att vänta. Eller som tur är kanske snarare... För tänk vad hemskt om det hängde på en själv. Visst, låta bli att "röka och kröka" som vår läkare utryckte det, men annars är det bara att vänta och se... Puh!!
  • Utflykt i verkligheten
    Nicka skrev 2016-04-12 20:07:45 följande:

Då är vi hemma,åkte klockan 9 imorse och hemma igen klockan 19.30 lång dag och många timmar i bilen.fick tillbaka en fin Blastocyst som höll på att kläckas :) Embryologen sa att den kläckts till ca 60%

Så nu äntligen är jag ruvare igen :) :)

Härligt! Håller tummarna!!
  • Utflykt i verkligheten
    celavie1 skrev 2016-04-12 19:02:29 följande:

Stort grattis Utflykt i verkligheten! Du är ett steg närmare målet. Nu håller vi tummarna

Tack! Nu är det nervösare än någonsin... Håll allt ni har!
  • Utflykt i verkligheten
    Andje skrev 2016-04-12 20:39:28 följande:

Men wow, Utfykt i verkligheten!! Superstort grattis! Hoppas du är en trendsättare i tråden :)

Tack snälla du! Ja nu är det bara att haka på! Håller tummarna stenhårt för oss allihopa här inne. Nu är det den långa väntetiden fram till VUL "bara"... Tiden står still!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 20:41:24 följande:

Hahaha! Det där låter som Claes, fast han sa till oss: Inte röka, inte kröka, inte jöka!

Ja visst var det han!!
  • Utflykt i verkligheten

Fan och skit!! Vaknade nu med absolut noll symptom. Illamåendet är borta, magen känns som vanligt och brösten är inte ömma längre. Mår som vanligt helt enkelt. Precis som förra gången. Känns kört...

• Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 21:25:34 följande:

När ringer du Sophiahemmet? Du har TD på lördag va?

Precis, på lördag har jag egentligen testdag och då ringer jag.
  • Utflykt i verkligheten
    celavie1 skrev 2016-04-13 07:03:44 följande:

Förstår att du blir nervös men vänta och se lite. Ta sedan ett nytt test på TD. Eftersom du nyligen plussat kanske du inte har så mycket symptom av själva graviditeten.

Fast jag hade ju massor av symptom innan... Usch, ja det är inte mycket att göra. Psykisk terror detta. Innan VUL vet man ju ingenting.
    Sjöblomman skrev 2016-04-13 08:54:55 följande:

Håller tummarna för att det inte är något problem! Ta det lugnt och testa på TD igen. KRAM

Tack! Känns tvärkört dock... Väntan är outhärdlig!
Svar på tråden IVF mars/april