Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF mars/april

Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 17:42:05 följande:

Man ska nog ha som mål att man ska lyssna på sin egen klinik i första hand och inte vad andra säger här, samt random googlingar. Det är så mycket som kan ligga som bakomliggande orsaker till att de gör på ett annat sätt på en annan klinik, eller med en annan patient. Alla är vi olika och har olika bakgrunder och problematik. Jag ska försöka bli bättre på att lita på att min klinik gör vad DE KAN. För just MIG.

Stor kram till dig och stort lycka till!

Så är det... Samtidigt så är många av oss i en nästan desperat situation där man gör nästan vad som helst för att få bli gravid. Då är det lätt att snöa in sig...

Kram och stort lycka till till dig med!
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 18:36:41 följande:
    Verkligen! Just därför jag ringde min klinik en extra gång för att få samma sak sagt igen och för att bli lugnare. Kram och tack!
    Ja lugn är precis det man behöver... Vaknade och sa till min man att jag känner mig tom. Kan inte beskriva det på annat vis. Just idag känns det inte som att det är vår tur den här gången. Blä för idag!
  • Utflykt i verkligheten
    Andje skrev 2016-04-05 08:46:40 följande:
    Hej på er!
    Jag tänkte hoppa in här om det är ok :) Jag ligger just nu på britsen på RPC på Akademiska och väntar på äggplock efter kl 10. Detta är min andra IVF. På vul i fredags hade jag 19 folliklar på 10 mm och uppåt. Nåt bra är det med PCO-äggstockar i alla fall :)
    Vår förra IVF gav en färsk ET och 6 st till frysen. Har alltså gjort 7 återföringar men är fortfarande inte gravid. FET nr 4 resulterade i mf i v7 och FET nr 6 gav en biokemisk graviditet som inte ens höll till testdag.
    Jag har många ägg och bra befruktning men sen verkar det ta stopp. Jag fyller 40 nästa vecka så jag gissar att åldern kan vara en faktor. Ska fråga igen idag om jag kan få 2 st embryon återförda. Har tjatat förut utan resultat.
    Nu håller jag tummarna för mig själv att det blir många ägg idag och att de blir fint befruktade.
    Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)

Men vad knasigt att de inte redan har satt  in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?

Håller tummarna stenhårt för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-05 19:46:44 följande:

Åh vad tråkigt! Men håller ändå tummarna.

Tack vad gullig du är. Skulle bli oerhört förvånad dock om det gick vägen...
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-05 22:02:52 följande:

Det i magen och de utanför är inte samma ägg. Tänk på det. Dessutom är det bättre miljö i livmodern. Jag får aldrig något till frysen, har aldrig fått och kommer troligen aldrig att få. Men jag ger inte upp hoppet om att bli gravid ändå. Det behövs bara ett ägg. Och alla är unika.

Hade du många ägg? Eftersom du blev så besviken tänker jag?

Vi fick ut 11 ägg och av de var 7 st mogna. 4 blev befruktade. Så de 3 som odlades vidare klarade sig alltså inte. Det var samma förra omgången. Inget till frysen då heller.
  • Utflykt i verkligheten
    FörstaIVF skrev 2016-04-06 09:36:39 följande:
    Hej!
    Jag var med om samma sak som du, inget ägg till frysen. Men du fick också tillbaka ett ägg förstår jag? Jag trodde heller aaaaaldrig att det skulle gå - var allmänt negativ, men det gick! Det är ju det här "guldägget" som alla snackar om.. dom finns faktiskt! Lycka till! :)
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 06:09:10 följande:
    Okej. Men då tänker jag spontant att det ju kanske inte är så konstigt. Då har ni egentligen haft samma utgångsläge som oss, även om ni fick ut betydligt fler ägg från början. Ni har ju "bara" haft tre ägg och då finns det ju liksom inte så "mycket att jobba med" om du förstår vad jag menar. Det är extremt vanligt att några ägg faller bort och inte tar sig till frysen (extremt ovanligt att alla gör det alltså) Så då om man bara har två ägg kvar efter insättning så är det inte alls märkligt att de inte klarar sig till frysen. Stor kram och stort hopp till det ägget du har inuti!
    Vi hade 3 ägg kvar efter insättning, men visst det är inget jättestort antal. Men en liten rackare hade man ju hoppats på ändå.
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-06 07:47:21 följande:
    Jag förstår att du är besviken och ledsen! Man vill ju så gärna ha den där backupen i frysen. Behandlingarna tar enormt på krafterna och det är verkligen skillnad att "bara" sätta in ett fryst. KRAM
    Tack! Hjärta
Svar på tråden IVF mars/april