Andje skrev 2016-04-05 08:46:40 följande:
Hej på er!
Jag tänkte hoppa in här om det är ok :) Jag ligger just nu på britsen på RPC på Akademiska och väntar på äggplock efter kl 10. Detta är min andra IVF. På vul i fredags hade jag 19 folliklar på 10 mm och uppåt. Nåt bra är det med PCO-äggstockar i alla fall :)
Vår förra IVF gav en färsk ET och 6 st till frysen. Har alltså gjort 7 återföringar men är fortfarande inte gravid. FET nr 4 resulterade i mf i v7 och FET nr 6 gav en biokemisk graviditet som inte ens höll till testdag.
Jag har många ägg och bra befruktning men sen verkar det ta stopp. Jag fyller 40 nästa vecka så jag gissar att åldern kan vara en faktor. Ska fråga igen idag om jag kan få 2 st embryon återförda. Har tjatat förut utan resultat.
Nu håller jag tummarna för mig själv att det blir många ägg idag och att de blir fint befruktade.
Välkommen!
(säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)
Men vad knasigt att de inte redan har satt in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?
Håller tummarna stenhårt för dig!