Andje skrev 2016-04-06 11:35:36 följande:
Tack för era välkomnanden. Jag försöker läsa in mig lite i tråden men jag har så himla svårt att hålla isär alla och var man är i processen :) Det vi har gemensamt är ju en väldig kämparglöd i alla fall. Jösses, så gärna vi alla vill ha barn. Jag håller mina tummar och önskar att vi alla kommer att lyckas förr eller senare.
Jag mår bättre idag men det är fortfarande mysbralla hemma i soffan som gäller. Kanske går till jobbet imorgon. Pratade nyss med kliniken och fick veta att av de 25 äggen blev 14 befruktade. Sköterskan sa att mina frågor kring återförandet av ev fler embryon fick jag ta med läkaren på fredag då vi har tid för återföring. Vi får väl se om det fortfarande är 14 embryon då eller om några har tacklat av på vägen.
Välkommen Andje och vad kul att det blev så många befruktade ägg ! Hoppas att smärtan lägger sig. Det var min tur idag att genomföra ägguttag och jag tänkte mycket på din upplevelse. Jag var så rädd och orolig för smärtan. Men för mig gick det bra, faktiskt väldigt oväntat smärtfritt. Det som gjorde mest ont var som vanligt den där droppen i armen. Mina kärl rullar, de kan inte hitta, de måste prova flera gånger, på olika ställen, hämta hjälp, man hinner bli ännu mer rädd men till slut fick de till det. Själva uttaget gick som på räls fast det stack till två gånger men det var inte alls lika fruktansvärt som jag hade föreställt mig. Nu har vi gjort det vi kunde. Vi fick reda på att av alla blåsor de punkterade var det 9 som innehöll ägg och de var nöjda, då är vi också det. Spermieprovet vad godkänd men de kommer att göra ICSI för de avgör att det är det som ger oss störst chans. Vi litar på dem såklart. Vet ni om chanser att hela IVF minskar vid ICSI? Jag måste ge beröm till deras personal på Nordic IVF Göteborg och speciellt sjuksköterskorna som är riktigt snälla och omhändertagande. De tyckte att jag hade strålat av lugn, jaha tänkte jag, vad bra för inombords var jag riktigt spänd och stressad! Så vi har en tid på fredag för återföring men det kan också bli på måndag ifall vi skulle ha bättre förutsättningar. Imorgon får vi veta mer om hur befruktningen har fungerat.
BK1986 skrev 2016-04-06 13:36:49 följande:
En vecka i mitt liv:
Dag 1: Medarbetare säger kommentaren: "Jag har ju som väntat på att ni ska börja vänta smått!"
Dag 2: Det första som händer på morgonen är att en medarbetare skäller ut mig för att hen inte fick semester exakt när hen ville. Jag går och gråter på mitt kontor.
Dag 3: Medarbetare säger: "Ja det spekuleras ju en hel del i varför du är sjukskriven. Är du gravid?"
Det här är precis en del i varför jag bryter ihop. Det är liksom inte nog med att man själv ska ha det jobbigt, utan andra ska lägga sig i vårt privatliv och spekulera i om jag är gravid eller inte. Dessutom får man som chef finna sig i att folk kan säga precis vad som helst till en och det ska bara rinna av en. Att jag är en person med känslor som kan såras tänker ingen på. Usch. Vill bara gömma mig idag.
Så tråkigt att du mår dåligt BK1986. Jag förstår vad du menar, man uppfattar sin chef som en stabil och stark mur som kan ta emot precis vad som helst, finns inte en tanke för att även de kan gå igenom tuffa saker och ha känsliga perioder. Det var iaf ett bra svar du gav dem. Tänk på att om 10 år så kommer detta vara kvar som en mörk period i ditt liv när du förhoppningsvis njuter av din familjeliv. Kämpa på, det kommer hända dig.