• Emmet1976

IVF mars/april

celavie1 skrev 2016-04-24 10:47:52 följande:

Testdag idag! Vaknade superkissnödig redan kl 03.30. Gick upp gjorde testet och lade det bredvid sambon i sängen. Sade till honom att han fick titta först. Jag vågade inte. Han var helt yrvaken men lyckade tillslut uttyda GRAVID 2-3 på stickan!!!!
    Helt otroligt, kan ni fatta!? Mitt lilla ynka ägg har blivit kvar i gamla mig!
    Sedan låg jag och sambon klarvakna i chock och stirrade ut i mörkret. Vi är ju medvetna om att mycket kan hända än. Missfall och sådant men just nu är vi så glada att vi klarat detta. Då innebär det ju att vi kan bli gravida i allafall.

Underbart! Vilken lycka!
  • Emmet1976

Jag erkänner, jag har mycket dålig koll på alla er IVF:are i tråden sånt startar jag en lista.
    Citera inte denna utan kopiera min text och fyll på osv...

Emmet1976, 39 år, IVF nr 1 - den korta. Sophiahemmet. ET 20 april samt TD 6 maj.

Nästa kopierar alltså ovanstående och startar nytt inlägg istf citat.

• Emmet1976

Emmet1976, 39 år, IVF nr 1, kort protokoll, Sophiahemmet. ÄP 18 april ET 20 april (2 embryo). TD 6 maj.

Regnbågsdröm: 29 år. IVF nr 3, långt protokoll, RMC Malmö. ÄP 22 april, ET 24 april. TD 9 maj.

• Emmet1976

Hur tidigt efter ägguttag kan man testa med Clearblue digital sticka? 10 dagar efter uttag? Dvs vågar man testa 6 dagar innan den angivna TD (18 dagar från uttag)

• Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 19:16:14 följande:
    Det verkar onödigt att testa för tidigt, tycker jag. Det sägs ju dock att ägglossningssprutan sitter i 10 dagar och därför kan ge falskt positivt. Men jag skulle råda dig att inte testa före TD ändå. Kolla dessutom på resultaten bara i den här tråden, väldigt många som varit gravida innan och sen fått negativt på TD. Och får man negativt är det kanske också onödigt att bli ledsen flera gånger. Bara ett tips!
    Tack för svar! Jag är nämligen bortrest utomlands utan min sambo dagarna runt TD och vill ju helst inte vänta till tre dagar efter TD då jag är hemma igen. Vill att vi ska uppleva den lyckan/dela sorgen samtidigt.
    Men jag får helt enkelt vänta, låter klokast... :)

Men oj vad ivrig jag är och livrädd varje gång jag går på toa och även när jag har mensliknande känningar. Är på RD 6 bara.
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 19:31:04 följande:
    Då förstår jag dig helt. Vilka ruvardag skulle du behöva testa på för att din sambo skulle kunna vara med? Självklart är det här något ni ska göra tillsammans då det ju är en process ni går igenom båda två. Måste han vara iväg? Jag tänker att det kanske inte är jättebra av honom att åka iväg runt TD oavsett. Du kan ju börja blöda innan och då är det dumt att du är ensam.

Förstår nervositeten. Är själv bara på RD 2, men vet hur det är. De mensliknande känningarna är heller inget konstigt, då de kan komma av progresteronet som du troligen tar? Man får ju en massa gravidsympton av det, så egentligen är det inte heller någon mening att känna efter för mycket. Man kan inte styra vad embryot bestämmer sig för ändå.
    Jag är boven i dramat och reser bort. Tyvärr är resan ett måste och jag får hoppas att det inte blir blödningar. (Skulle det uppstå så vet jag att det finns högkvalitativ vård i närheten och försäkringspapper är redan nerpackat.)

RD 13 skulle jag vilja testa på, men jag får spara på det till RS 18 när jag är hemma igen.

Måste bara säga att jag är så glad över att detta forum finns och all denna hjälpsamhet och stöd...
    Massa kramar!
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 19:50:09 följande:
    Oh. Fast alltså, är du verkligen säker på att du ska åka iväg? Har du gjort försök innan detta? Jag kan säga att vi omöjligt hade kunnat vara utan varandra den dagen jag började blöda och insåg att resan var över. Man behöver varandra i det. Det är faktiskt så. Jag tycker du ska överväga hur viktigt det där "måstet" är. Jag säger det i all välmening. Sen väljer du såklart själv. Men ett råd från en medsyster är att ställa in resan. Annars skulle jag testat RD 13. Så går det inte att hoppa resan, så testa innan. Så hade jag gjort. Så ni kan göra det tillsammans. Ni är två om den här resan, glöm inte det. <3
    Kan inte skjuta upp resan, tyvärr :(
    Dock är jag van vid misslyckanden efter alla Pergo-kurer i kombination med Progesteron så att få blödningar och sitta och stirra apatiskt inne på toaletten av hopplöshet när blodet visar sig, har blivit en vana. I början var det tårar, men efter ett tag blev jag van... Har dock inga ivf:er bakom mig.

Jag vågar inte hoppas på plus, fast därinne finns hoppet ändå, och har garderat mig med att påbörja IVF redan i slutet av maj/början av juni.
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 06:53:50 följande:

Haft "stickningar" i mina nedre regioner på morgonen Kan inte riktigt förklara, men är liksom i könet det drar till, inte i magen. Är på ruvardag 4 nu. Någon annan ruvar som varit med om liknande? Minns inte att jag kände så sist jag ruvade. Troligen en biverkning av Crinone, men ingen jag märkt av innan. Men antar väl att det är normalt?

Hoppas ni alla har det bra! <3

Jag hade några stick runt de dagarna. Äggfästning kanske? Det sker ju runt dag sex efter befruktning.
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-27 11:57:22 följande:
    Oj, är det så? Jag är ju på dag 6 efter befruktning :-O Man kan ju alltid hoppas på det bästa. Just nu känner jag att jag inte kan göra annat än att tänka att embryot mår bra, tills motsatsen bevisats. Har du gjort tidigare försök där embryot fäst? Svårt att hålla koll på var alla ligger i processen och hur det gått, mitt minne är rätt kasst. Kram!
    Men har du inte koll på alla i tråden? ;) Skämt å sido, detta är mitt första ivf-försök. :)
    Jag har däremot snart googlat sönder Google och där har jag i flera trådar och bloggar läst om detta där det sedan blivit ett litet underverk.
Svar på tråden IVF mars/april