• Emmet1976

IVF mars/april

Lotten skrev 2016-04-21 16:05:35 följande:
    Tack! :)

Vi fick 1 återfört och 1 som skulle odlas vidare till helgen. De skulle ringa på måndag om det klarade sig till frysen :) säg jättefina ut sa hon! :)
    Underbart! Lycka till!
    (Jag har oxå en som odlas nu fram till helgen för ev frysning) :)
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-04-21 19:19:33 följande:
    Tack! Och detsamma :)

Vi plockade i tisdags, vi ligger lika då? :)
    :)
    Plockade i måndags och återförde i onsdags.
    Vi håller alla tummar, tår och tassar här hemma att vi ALLA hönor ;) som ruvar får den underbara valutan - en bebis!
  • Emmet1976

Någon som provat crinone tidigare och nu kör lutinus? Känner ni någon skillnad i hur kroppen reagerar? Kraftigare med sistnämnda?

• Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 10:42:19 följande:

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

Underbart! Önskar er all lycka som går att önska!
  • Emmet1976

Är RD1 samma som ET-dagen? Dvs om man gjorde ET i onsdags, är det då RD3 idag? :)
    Helgkram från en som grubblar massor nu....

• Emmet1976
    Lotten skrev 2016-04-22 20:39:09 följande:

Finns det några studier på hur lång tid det kan ta för ägget att fästa efter återföring? :)

Lustigt! Jag satt nyss och googlade på det. Det jag fick fram var 6-7 dagar från uttaget...
  • Emmet1976
    Lilly2013 skrev 2016-04-23 07:33:46 följande:

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Ånej. Beklagar. :(
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-23 11:44:30 följande:
    Härligt!
    En liten fråga bara, har ni inte fått godkänt med två ägg innan? Bestämmer de det samma dag som insättning? Håller tummarna för att ni får två som ni önskar!
    Tror att åldern har en stor inverkan på läkarens beslut samt såklart tidigare ivf-misslyckanden.
    Vi träffade två olika läkare inför vårt första ivf och båda hade inga problem med att vi ville ha två återförda. Jag fyller 40 i höst.
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 12:40:53 följande:
    Kan ligga något i det du säger. Men å andra sidan blir alla läkare chockade när de ser hur jag ser ut inuti och hur svårstimulerad jag är, trots att jag gills som "ung". I det här sammanhanget är jag verkligen inte 30 år. Så jag hoppas verkligen att den läkare vi får imorgon inte ser till åldern på papperet, för det är inte rättvist med tanke på hur det sett ut för oss och hur min kropp är.
    Ja, de borde veta att en kvinnas ålder INTE alltid är lika med kvinnans fertila ålder... Vissa 42-åringar är som 30 och vice versa...
    Man får stå på sig och kräva besked innan man påbörjar behandling om man har en mindre lyckad ivf-historik bakom sig. Annars byt läkare, särskilt om man betalar själv.
    Dock, det är ju högre risker förenat med två eller fler så det är ju i välmening som dessa allmänna råd finns sedan några år tillbaka.
    Chansen dubblas ju inte som man lätt kan tro, men den ökar ju såklart lite.

Vi valde dock att kräva två då det är väldigt liten chans att jag hinner med två graviditeter med anledning av min ålder. Att misslyckas med ett par på vägen tar kortare tid. Hade jag varit 5 år yngre hade jag utan tvekan nöjt mig med ett ägg.
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-23 14:21:07 följande:
    Exakt så jag menar. Och min fertila ålder är definitivt över 40. De ser chockade ut varje gång jag särar på benen, för att förklara det extra tydligt

Vi kan tyvärr inte kräva det innan. Då det beror helt på läkare om de "går emot" vad de vanligen bestämt. Skulle vi får två tillbaka är vi ju "ett undantag" med tanke på att det "bara" är vår andra insättning. Men vi hoppas! Men jag hoppas mest på insättning över huvud taget. Men finns det två ägg så blir jag väldigt ledsen om de inte ger det ägget chansen inuti mig också, för till någon frys vet nog läkaren lika väl som jag att det aldrig kommer klara sig. Lever två ägg imorgon så hoppas jag att jag får båda. Om det så kan öka chanserna minimalt så är den lilla chansen värt allt. Blir det två eller ett barn kvittar mig. Har väldigt svårt att tro att min kropp skulle klara en IVF till om några år om vi väl lyckas nu. Så två barn skulle vara mer än välkomna hit också. Men sådär långt fram kan man ju knappt tänka. Nu hoppas jag på insättning imorgon. Håller allt jag kan för det!
    Jag hoppas innerligt att ni får som ni önskar!
    Lycko-kram!
Svar på tråden IVF mars/april