• Emmet1976

IVF mars/april

ivfbullen skrev 2016-04-20 14:18:57 följande:
    Oh tänk om det var så underbart som du beskriver det: " att om det blir missfall blir det en vanlig mensblödning".
    Hade gett vad som helst för att ha det så och inte de här hemska kramper och smärtan. För att inte prata om känslorna!
    Jag hade inre åkt så nära inpå utan väntat tills testdagen och sen planerat. Missfall kan i och för sig komma när som och hoppas att du slipper det.
    Jag gjorde äggplock i måndags, återföring idag och reser utomlands om 1,5 veckor. Testdagen kommer ske på varmare breddgrader.
  • Emmet1976

Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...
    Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.
    Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.

• Emmet1976
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 19:04:18 följande:

Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...
    Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.
    Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.

Stavar idag som en kratta! ;)
  • Emmet1976
    linoa131 skrev 2016-04-20 19:32:58 följande:
    Önskar dig allt jag kan att det ska lyckas
    Tack så hjärtligt!
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:18:24 följande:

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Massa lyckosparkar!
  • Emmet1976
    13Juli skrev 2016-04-20 20:26:59 följande:
    Jag ska återinföra i morgon. 4 av 10 blev befruktad.

Väntan är jobbigast.

Lycka till!
    All lycka!!! :)
  • Emmet1976

Panik! Återföring skedde för 6 timmar sedan och nu när jag var på toa hade jag brun flytning med små klumpar i. Någon som varit med om det?

• Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-20 22:46:41 följande:
    Ta det lugnt! De kom säkert åt något med de där "instrumenten" och nu kommer blodet ut. Så var det för mig första gången, försvann efter natten.
    Tack, du hade rätt! Nu imorse fanns det inget på pappret när jag torkade mig. Fanns dock lite brunt klet (ursäkta detaljen!) på Lutinusstickan imorse.
  • Emmet1976

Nu är vi ett större gäng här. Vad sägs om att vi gör en lista över vilka vi är och status för att vi ska få en bättre överblick på varandra och stötta? Har nämligen sett sådana listor i andra trådar och då har det varit lättare att följa.

• Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-21 14:30:46 följande:
    Vi brukar få veta dagen efter hur många som blivit befruktade. Sen på insättningsdagen ringer de innan om något skitit sig med delningen så att det inte blir insättning. Det hände vid vårt första försök. De ringde när vi var på väg dit, så fick vända igen.
    Vi fick reda på hur många som blivit befruktade i samband med ET.
Svar på tråden IVF mars/april