• Sarah32

IVF mars/april

Försvann den av sig självt? Kände du något av det?

Hade aldrigt hört talats om detta innan, så kände mig smått förvånad. Tack för att du berättar att du också varit med om det och att det gick bra sedan:)

celavie1 skrev 2016-04-14 21:34:58 följande:

Det råkade jag också ut för då vi skulle starta vårt första försök. Den försvann dock vid följande mens. Det kommer ordna sig 

• Sarah32

Jag har också långt protokoll, fick det för att jag har en lägre äggreserv och det långa protokollet kan hjälpa till att tvinga fram fler äggblåsor, och det vill jag ju ha:)!Lycka till!

Fame skrev 2016-04-14 22:07:19 följande:

Samma för mig så vi är i samma fas, typ :) Jag har tagit suprecur mot endometrios innan, detta är min första IVF. Jag skriver rätt utförligt på min blogg, ivfknyttet.blogspot.se om du vill läsa mer. 

Jag ska ta gonal-f och sen ovitrelle som ägglossningsspruta. Har hämtat ut alltihop nu, jäklar vilka priser! 2600 bara för en spruta, tur man får högkostnadsskydd.. Som jag förstår det ska jag fortsätta med suprecur tills nån gång när-det-nu-blir under processen med sprutor. 

Jag hade hoppats på kort protokoll men eftersom jag inte hade haft blödning på ett år nu så tyckte de att jag borde byta slemhinnor (låter ju himla fräscht..) först. Sa de varför ni skulle ha långt? :)

• Sarah32

Grattis, vad roligt! Fler plus blir vi glada av, det ger hopp:)

CAM86 skrev 2016-04-15 06:07:51 följande:

Min Test dag idag! Det visade positivt... :D känns så himla overkligt alltihopa.. Nu är det bara att försöka njuta och se till att h*n vill stanna kvar i min mage i 9 månader! <3

• Sarah32

Så skönt, hoppas det blir så för mig med. Hur lång tid efter att du avbröt med hormonerna fick du mens?

celavie1 skrev 2016-04-16 08:27:20 följande:

Ja den försvann av sig själv och jag kände inte obehag. Det kan tydligen vara så. Jag hoppas det löser sig för dig. Kram

• Sarah32

Grattis! Underbart!

Lixom skrev 2016-04-17 11:59:52 följande:

Igår fick jag ganska mycket mörkrosa flytningar, som jag brukar få precis innan mens. Trodde att det var kört... Imorse testade jag, på dag 13 efter ET....höll tummarna hårt medan jag väntade på resultatet. Det var positivt! Är så himla glad!

Håller tummarna för alla här så väldigt mycket!

• Sarah32

Regnbågsdröm: vad skönt, grattis! Även om det inte blir återinföring direkt, så slipper du iallafall att göra om hormonbehandlingen. Glad för din skull:)

Till er andra som fått negativa besked: stor kram!

• Sarah32

Jag förstår, i vår sists kan man inte annat än hålla alla tummar och tår och vänta på det bästa:)

Jo, jag mår ok tack. Går runt och hoppas och väntar på att mensen ska komma (har aldrig velat det så mycket i hela mitt liv, konstig känsla). Har haft lätt mensvärk till och från sedan jag slutade med hormonerna, så hoppas verkligen att den kommer i veckan så jag kan ladda om på nytt!

Kram

Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 18:02:06 följande:

Tack vännen. Jag har som skrivet innan väldigt svårt att tro på att äggen skulle överleva till frysen. Faktiskt. Men om det blir så och att det blir insättning senare så tror jag man tar hormoner i alla fall? Men vet inte, har inte varit där förut. Men men. I vilket fall som helst så känns det som att sprutorna verkligen är det minsta problemet i den här processen. Jag hoppas så att det lyckas för oss den här gången. Svårt att känna hopp, men man försöker. Tar ett steg i taget. Hur mår du? <3

Tack till er andra också som hejar på och skickar lyckönskningar. Det betyder oerhört mycket!

• Sarah32

Hej alla och massor av styrkekramar i allt kämpande! Tänk vad den här resan är konstig, varje månad hoppas man att mensen ska utebli och stickan visa ett plus och helt plötsligt är jag i en helt omvänd situation. Glad så att jag nästan grät imorse när jag fick mens, nu betyder det förhoppningsvis att jag får påbörja en ny resa med IVF 1 och får ett försök innan sommaren! Har telefontid med SU idag, så hoppas att allt är i sin ordning!

• Sarah32

Jaaaaa!

Ny spraystart 9 maj, vi får ett försök innan sommaren! Semestern är räddad:)

En fråga: Vi har bokat en utomlandsresa vecka 25, detta långt innan vi trodde att vi skulle vara igång med IVF innan sommaren. Om man har planerat äggplock vecka 23, tror ni att man kan resa bort vecka 25 då? Tänker att det isåfall är en så tidig graviditet att om det blir missfall blir det en vanlig mensblödning. Ska givetvis kolla med kliniken, men är det någon som varit i en liknande situation och vet?

Kram

• Sarah32

Stort lycka till idag! Kramar

Regnbågsdröm skrev 2016-04-22 04:21:08 följande:

Jag sätter stort hopp till dig! Håller alla tummar! Blödning kan ju komma senare också, kroppen blir ju lite märklig av det här. Men förhoppningsvis ska du inte blöda mer förrän en bebis ska ut Det håller jag i alla fall tummarna för!

Snart ska vi sätta oss i bilen och köra iväg på äggplock. Håll tummarna hårt idag!

• Sarah32

Grattis Celavie1 och stort lycka till Regnbågsdröm, håller tummarna för dig! Såg att 9 maj är ditt testdatum, då börjar jag med Suprecur igen, hoppas på bättre tur denna gång:) Kram

• Sarah32

Ja, lustigt nog:) Härligt för dig att det gick vägen med äggplock och befruktning!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 19:32:23 följande:

Tack vännen! Åh se där - på något vis följer vi varandra igen Härligt att ni får börja snart igen!

• Sarah32

Kul med någon i samma fas:) Ja, det blir gonal-f sedan, gjorde ett försök för ca 1 månad sedan men när jag var inne för kontroll hade jag bildat en cysta, så nu ska jag in på kontroll i ett tidigare skede så de kan punktera ev. cysta. Hoppas på bättre tur denna gång:) Vilket försök är det för dig?

stajlish skrev 2016-04-25 20:30:44 följande:

Då börjar vi spraya med suprecur nästan samtidigt! Ska du ta Gonal-F sen med? Jag börjar spraya den 3 maj =) då ligger vi nästan lika!

• Sarah32

Då får vi följas åt:) Vilket försök är du inne på?

För mig är det fortfarand första, fick avbryta första försöket för ca 1 månad sedan, men är nu på gång snart igen. Så skönt, då,finns det hopp:)

BK1986 skrev 2016-04-25 22:31:53 följande:

Spännande! Vi har också fått startdatum 9 maj med Suprecur. :)

• Sarah32

Ja, det hade vi, så det har blivit en lång väntan:( Men förhoopningsvis på något gott:)

Nu är det vänta, vänta....till 9 maj. Inte för att det händer så mycket när man väl börjat men sprayen, men känslan av att man GÖR något!

BK1986 skrev 2016-04-26 10:24:50 följande:

Det blir tredje försöket för oss. Två korta sedan tidigare så det är första med långa. På första fick vi ett befruktat och ET, men inget befruktat på andra. I Umeå räknar man ett ÄP som ett försök.

Skönt att få lite tid att återhämta sig mellan omgångarna. :)

Hade ni långa även förra gången?

• Sarah32

Åh, vad jobbigt:(

Men skönt med omladdning och nya tag igen nu, hejja oss!

Vi får haka på tråden men förlänga till #IVFjuni2016 - vi som ska få marsbebisar:)

• Sarah32

Så tråkigt:( Kram till dig!

Men du, stanna kvar här, vi är flera som påbörjar nytt IVF försök i maj/juni och vi kan fortfarande följas åt:)

Emmet1976 skrev 2016-05-03 14:24:03 följande:

Då var det dags för mig att kasta in handduken i denna tråd. Igår (RD14) blev en svart dag för mig och idag avbröt jag lutinuskuren i samråd med min klinik Sophiahemmet efter riklig mens och negativt gravtest.

Dock kommer jag att dyka upp i maj/juni-tråd istället med ivf-försök nr 2. Fram tills dess tar jag mentalt semester från bebisverkstaden, slickar mina sår och njuter av våren.

Jag vill, av hela mitt hjärta, önska er all lycka kära IVF-systrar. Hoppas verkligen att jag är den sista i denna tråd som misslyckas och att ni övriga får en fantastisk graviditet och ett underverk någonstans i dec-jan.

Kramar Emmet1976

• Sarah32

Nej, vad ledsen jag blir för din skull:( Åh, hoppas verkligen att det löser sig på något sätt för dig ändå! Stor kram!

Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:26 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Svar på tråden IVF mars/april