• Regnbågsdröm

IVF mars/april

13Juli skrev 2016-05-01 12:10:29 följande:

Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????

Har du tagit ägglossningsspruta? I så fall kan den ge falskt plus i ungefär 10 dagar sägs det. Mycket därför man inte ska testa före TD. Hoppas dock att ditt plus är rätt
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-05-01 12:56:40 följande:
    Det är 14 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan. Men allt kan hända ännu. Men litet hopp väcktes ju!
    Ja jag menade att den kan sitta i till dag 10, så alltså till idag för dig om du är på RD 10. Jag tror att det är så i alla fall. Dag 10 är ju rätt tidigt att testa på, då det ju bara är drygt halva tiden. Men som sagt så håller vi tummarna för er
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-05-01 13:37:33 följande:
    Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!
    Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.
    Det är så man räknar alltså, 10 dagar från sprutan? Har hört någon säga att den kan sitta i till dag 10, men det sägs ju så jävla mycket Oavsett vad så kan det ju betyda vilket som, men vi håller tummarna här för våra medsystrar
  • Regnbågsdröm

Vad menar du förresten med svagt plus 13juli? Har aldrig fattat det där riktigt, tar folk verkligen såna där billiga tester med streck? Varför inte ta clearblue digitalt, då slipper man ju leta tydliga eller otydliga streck? Fattar inte riktigt.

• Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-05-01 14:30:56 följande:
    Jag använde clearblue och plussets lodräta sträck är inte lika starkt som det vågräta. Men det är ändå ett plus. Och ägglossningsspruta Kan sitta i upptill 10 dagar efter man tagit den. Och det är 14 dagar sedan.
    Dåså, vad frågar du för när du redan vet svaret själv

Jag menade clearblue digitalt. Där står det "gravid" eller "inte gravid". Svårt att göra feltolkningar då.
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-01 14:32:55 följande:
    Ja så är det säkert.

Tack! :) ja det blir nog bättre när jag får hjälp.
    Håller tummarna för oss båda! Kram
    Jag också! Den 9 maj ska bli en bra dag! Heja oss! <3
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-05-01 16:16:43 följande:
    Jag frågade min läkare, han sa tio dagar efter att man tagit den.
    Okej. Men de rekommenderar väl ändå dig att inte testa så tidigt?
  • Regnbågsdröm

Så, äntligen fick jag brevet hem från kliniken om resterande ägg. Ingen frysning, kvalitén var för dålig. Det visste vi ju i princip redan, men har ändå stört mig till vansinne på att få vänta så länge på brevet. Någonstans i bakhuvudet får man ju upp ett konstigt hopp om att ett mirakel ska ha skett när dagarna bara går. Det här hade de ju liksom kunnat berätta för många dagar sen, eftersom äggen uppenbart inte klarade sig så länge. Men nu har bekräftelsen i alla fall kommit, då kan man släppa den tanken. Och fokusera på att hoppas på guldägget som förhoppningsvis växer och frodas där inne i mig just nu. Ruvardag 9 idag. Kram till alla kämpar!

• Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-02 15:42:14 följande:
    Heja oss! :) <3

Jag känner mig så himla trött. Värmevallningar och smått illamående.

Känner du av något?
    Verkligen heja oss! Det ska gå! <3

Jag gillar inte att analysera symptom egentligen, även om det i princip är omöjligt att inte märka av och tänka på vad det kan innebära. Men jag vet sedan tidigare att progresteronet (jag tar Crinone) ger en jäkla massa symptom. Så jag känner av mycket av det. Ömma bröst, spänningar i buken ibland, mycket trötthet. Idag mådde jag sjukt illa på morgonen vilket jag visserligen inte känt så tydligt förut. Men tror att det mesta beror på Crinone. Eller jag vet att det gör det. Sen kan man ju vara gravid förstås, vilket vi ju hoppas på! Men symptomen jag har hade jag nog haft oavsett tror jag tyvärr.
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 19:30:39 följande:
    Tyvärr ja. Kom nyss även mina vanliga klumpar (ursäkta om det låter otrevligt...).
    Testar dock för säkerhets skull imorgon då det är RD14. Resonerar som så att om jag får minus imorgon, vilket jag är bombsäker på, så avbryter jag innan TD17 (fredag).
    Ringer dock kliniken efter mitt test imorgon innan jag avbryter om de skulle få mig på andra tankar, dock föga troligt då jag har vanlig mens nu.
    Om du menar "fortsätta" som i att ta progresteronet, så ska du fortsätta även om du blöder. Det tvingades jag göra vårt andra försök även om jag blödde floder. Fram till testdag skulle jag fortsätta som planerat. Fastän jag började blöda dag 12. Sen har du inte "vanlig mens" som du skriver. Det du får efter ett misslyckat försök gills som bortfallsblödning, sa de till mig.

Beklagar ert misslyckande. Stor kram!
Svar på tråden IVF mars/april