• Regnbågsdröm

IVF mars/april

zasu skrev 2016-04-20 23:16:50 följande:

Hej igen,

Inte skrivit på ett tag. Kände att jag behövde en pass. Så tråkigt att läsa om alla misslyckanden, vet hur det känns...

Påbörjat ett nytt försök. Kort protokoll igen. Började med menopur i måndags och den här gången höjdes min dos till max, dvs 450.

Bara att hålla tummarna!

Välkommen tillbaka. Håller tummarna för ditt nya försök. "Kul" (missförstå mig rätt!) med någon liksom jag som tar maxdos från början. Inte så ofta jag stöter på det. Hur såg allt ut ett förra försök? Hoppas det går bättre nu i alla fall
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-04-21 07:56:59 följande:

Nervöst idag. Har insättning idag och fick bara ut 3 ägg av 7 blåsor. Förra gången också 3 ägg. 1 klarade sig till insättningen.

Om befruktningen går åt skogen denna gång, meddelar de det innan man kommer till kliniken?

Vi brukar få veta dagen efter hur många som blivit befruktade. Sen på insättningsdagen ringer de innan om något skitit sig med delningen så att det inte blir insättning. Det hände vid vårt första försök. De ringde när vi var på väg dit, så fick vända igen.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:10:55 följande:
    I mitt första IVF försök fick vi bara ut ett ägg som inte befruktades så det blev ingen återföring. Nu är vi i försök 2. Fick som förra gången ut ett ynka ägg men det befruktades dock och sattes tillbaka som tredagars. Nu går jag och ruvar. Himla läskig period måste jag säga. Har testdag den 25/4 men kommer testa den 24 redan eftersom det är en söndag. Känns väldigt nervöst!!
    Det ger mig hopp att du fick ett litet guldägg som dessutom var tredagars. Ger mig hopp inför plock imorgon och ev återföring på måndag. Jag håller alla tummar för dig och tror på Dig!
  • Regnbågsdröm
    zasu skrev 2016-04-21 22:28:10 följande:
    Förra gången fick jag bara ut 4 ägg, 2 befruktades och återfördes efter 2 dagar. Ingen gravidet.

Tidigare (för 1 år sen) har jag svarat mycket bättre och fått ut 11 resp 8 ägg. Min ålder och det senaste resultatet är nog anledningen till maxdosen.
    Jag förstår. Jag fungerar ju ungefär likadant. Fick ut fler (men omogna) ägg första försöket. Men båda gångerna har jag haft tre befruktade ägg. Första gången inget tillbaka, andra gången ett. Har inte så stort hopp för äggplocket jag ska iväg på nu, men är nog mest rädd. Håll gärna tummarna!

Hade du gjort fler försök då när du fick sätta in två? Jag hoppas vi ska ha två ägg kvar vid insättning så och att vi i så fall får sätta in båda.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-21 19:51:44 följande:
    Tack goa du! Ja det verkar som det inte alltid är mängden ägg som avgör utan kvaliteten helt enkelt. Jag har ju inte haft någon blödning så jag hoppas ju på att lilla guldägget är kvar. Kan det bara försvinna utan att man får någon blödning tro?
    Jag kommer hålla tummarna så de vitnar i morgon för att det ska gå bra för dig i morgon! Kram
    Jag sätter stort hopp till dig! Håller alla tummar! Blödning kan ju komma senare också, kroppen blir ju lite märklig av det här. Men förhoppningsvis ska du inte blöda mer förrän en bebis ska ut Det håller jag i alla fall tummarna för!

Snart ska vi sätta oss i bilen och köra iväg på äggplock. Håll tummarna hårt idag!
  • Regnbågsdröm

GODA NYHETER. ÄP har gått över förväntan idag och är nu på väg hem med en glädje i kroppen. Ett mirakel har skett då den misstänkta polypen inte är en misstänkt polyp längre. Den är borta. Och sen på det fick vi ut 8 (!!!) ägg. Fantastiskt med tanke på hur allting varit både tidigare försök och nu inför det här uttaget. Nu är det nog långt ifrån alla som är mogna, men det känns ändå fantastiskt och mitt hopp är nu åter tillbaka. Dessutom får vi troligtvis återföring på söndag, dag 2 precis som vi vill. Imorgon får vi besked om befruktning. Håll fortsatta tummar för oss och tack för allt ert stöd! Det finns hopp!

• Regnbågsdröm
    Lilly2013 skrev 2016-04-22 16:23:02 följande:
    Grattis. Perfekt ju. Till oss sa de att det är bra när det ligger runt 8-10 st för då brukar kvalitén vara bättre än de som får 15-20 st.
    Absolut. Jag förväntade mig inte mer än typ 2 ägg. Var rädd för att inte få några alls. Men jag har svårt att tro att många av de 8 är mogna. Hade inte så många äggblåsor på senaste ultraljudet, typ 5. Så de har troligtvis plockat ut några småägg också. Men känns skönt att ändå vara medveten om det, så man inte blir sjukt besviken om det bara är några som är mogna nog för befruktning. Vi får se imorgon hur många som blivit befruktade. Håll tummarna
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-22 17:05:28 följande:
    Skönt att det gick bra! Är det samma donator?
    Inte den blekaste aning. Mellan försök 1 och 2 bytte vi, med tanke på hur dåligt det gick första försöket. Har tänkt att jag ska fråga, men sen alltid glömt bort. Men tror nästan de kör på samma som andra försöket, dumt vore väl annars eftersom det ändå gick bra och tre av fyra blev befruktade den gången och delade sig betydligt bättre än vid försök 1.
  • Regnbågsdröm
    Lilly2013 skrev 2016-04-23 07:33:46 följande:

Här blev det minus nu på morgonen. Ville verkligen inte testa för jag visste längst inne att det inte blivit nått. Men med 2 perfekta embryon så hoppades man ju verkligen. Då var det till att spara ihop nya pengar till nästa försök. Känns som vi aldrig kommer få nått barn vad vi än gör. ????

Oh. Lider så med er Det där är ju en stor anledning till att de inte borde benämna det som "perfekta embryon". Jag vet att jag blev ledsen när de vid vårt förra försök "bara" sa "det ser ut som det ska", för att jag läst om så många som fått "perfekt" och "jättebra". Men har insett i efterhand att det nog var just den läkaren som inte ville ge oss falska förhoppningar. Jag tror det är bra. Jag har en vän som jag lärt känna här på FL. Det embryo som var "av sämre kvalitet" var det som blev hennes dotter. De andra som var "perfekta" blev ingenting. Bara ett litet sidospår. Men du förstår. Stor kram till dig!
  • Regnbågsdröm

Tre befruktade ägg!!! Av de 8 plockade var 4 mogna nog för befruktning. Av de blev 3 "fint befruktade" som labbet sa. Med andra ord ser utgångsläget ut som det gjort vid de andra två försöken också. Får väl börja inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg
    Känner mig nöjd. Planerad återföring imorgon 11.15. Känns tryggt att vi får insättning dag 2. Men är fortfarande rädd att något ska hända innan dess, förstås. Så fortsätt att hålla era tummar! Vi har även som önskemål att sätta tillbaka två ägg, så hoppas verkligen att två klarar sig och att vi får en läkare som tillåter det. Vi håller våra tummar så hårt!

Sen att de ringde vid 9 istället för på avtalad tid 12-15 är en annan sak.. Lite dåligt måste jag säga, men svårt att vara irriterad för det mitt i allt, haha

Svar på tråden IVF mars/april