IVF mars/april
Är de säkra på att den måste opereras bort då? Jag trodde de tog ett test av den och utifrån testresultat beslutade om åtgärd? Kram
Hej tjejer!
Ville bara berätta att det inte blev någonting alls för oss denna gång. Av sju ägg blev endast två befruktade. Ett av dem hade min genetiska sjukdom och det andra hade inte utvecklats ordentligt och gick inte att analysera. Så ingen återföring alls. Är helt förstörd just nu... Vi kommer med största sannolikhet att få vänta till efter sommaren innan vi får försöka igen.
Var på ultraljud idag och fick tyvärr också negativa besked:( Jag har fått en cysta på ena äggstocken som har "ätit upp" alla hormoner och därmed förhindrat att några äggblåsor har bildats. Jag fick avbryta behandlingen och ska sedan invänta mens för att återigen påbörja det långa protokollet med tätare ultraljud. Skulle åkt till jobbet efter lunch, men lämnade in att jag kompar hela dagen, för här sitter jag nu med tårarna rinnande nerför kinderna.....
Ingenting är väl förvisso kört, men det är en sådan anspänning man bygger upp och all denna väntan! Jag blir smått tokig! Ja, alla här förstår nog:(
Hoppas att det går bättre för dig och att du inte tvingas avbryta:( Jag ska bryta ihop lite mer idag för att sedan ta nya tag att skapa ny energi att börja om. Kram till dig!
Hej hoppar in här på tråden:)
Har gjort mitt första ivf den 24/3 blev dock ej något plus och inga ägg till frysen :'(.
Så nu är ev äp v. 22.
Nån som vart med om att först inte få nåra ägg till frysen och nästa gång fått till frys? Är så orolig för att inte få nåra denna gång heller. Vi fick tot 10 ägg varav 4 blev befruktade och ett av dem hade tydligen blivit dubbelbefruktat så de fick dom ta bort.
Nån mer därute?
Kram på er alla som kämpar!
Tack, det är skönt med stöd här från alla. Ja, det är väl bara att samla ny kraft och fortsätta igen, ger upp gör man ju inte precis:/
Hoppas du får roligare besked på måndag, under kan ju ske!
Jag ska försöka få mens så snart som möjligtbdå, otroligt drygt att få gå och vänta på det! Om den behagar komma inom 1-2 veckor så får jag ett försök innan semestern, blir den mer försenad blir det deppigt värre:(
Sjöblomman. Hur orkar man fortsätta? Jag har vart sååå nere sen jag fick mens och då har jag bara gjort en.
Äveb om mam ej får några till frysen på tre ivf försök får man ej mer försök då?
Då har vi fått prata med läkaren. Av 9 ägg hade 6 varit mogna. De kunde inte se att det var något fel på spermierna och det enda som var skumt med äggen är att vissa är "korniga". Läkaren visste dock inte om det hade någon betydelse.
Nu vill de prova långa protokollet eftersom det enligt läkaren ger bättre äggmognad. Ska spraya med suprecur. Var det Suprecur ni sa var slut hos leverantörerna?
Vi får börja direkt på denna blödning eftersom jag inte är gravid. Nu är jag bara i valet och kvalet om jag verkligen orkar köra direkt. Är så trött och slut efter denna vår.