• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • canada
    Mallanfarm skrev 2016-03-18 21:05:43 följande:

Cia33

Vi har varit där på samtal och vår utredning är gjord där men själva behandlingen sker på IVF-Kliniken i Falun.

I Linköping hade vi en underbar sköterska som tog hand om oss, jag vill minnas att hon hette Carola, har du/ ni träffat henne?

Vi valde Falun för att de är mer öpppensinnade för anledningar till oförklarlig barnlöshet.

Jag ska börja med Prednisolon (kortison) imorgon bitti och 150IE Menopur imorgon kväll. Jag kommer även få intralipid som dropp vid själva tillbakasättningen.

Förhoppningsvis kommer det hjälpa , vi håller alla fingrar och tår ????

Hej! Vad spännande! Hoppas det kommer gå bra för er :). Vi går också i Falun.

Hur kommer det sig att du börjar med kortisonet redan nu vid sprutstarten?
  • Cia33
    Mallanfarm skrev 2016-03-18 21:05:43 följande:

Cia33

Vi har varit där på samtal och vår utredning är gjord där men själva behandlingen sker på IVF-Kliniken i Falun.

I Linköping hade vi en underbar sköterska som tog hand om oss, jag vill minnas att hon hette Carola, har du/ ni träffat henne?

Vi valde Falun för att de är mer öpppensinnade för anledningar till oförklarlig barnlöshet.

Jag ska börja med Prednisolon (kortison) imorgon bitti och 150IE Menopur imorgon kväll. Jag kommer även få intralipid som dropp vid själva tillbakasättningen.

Förhoppningsvis kommer det hjälpa , vi håller alla fingrar och tår ????

• Cia33

[quote=76453972][quote-nick]Mallanfarm skrev 2016-03-18 21:05:43 följande:[/quote-nick]Cia33

Förhoppningsvis kommer det hjälpa , vi håller alla fingrar och tår ????[/

Får man fråga varför du får kortison? Jag gjorde utredningen i Eksjö och fick sedan remiss till Linköping där jag gör behandlingen.

• Dipsy

Godkväll

hoppar in här....

tar äggmognadssprutan i morgon, äggplock på måndag....med endast 6 äggblåsor så jag tyckte Ivfsyskon: dina 9 var många...

varför får man dropp vid insättning???

• Nicka

Nu har vi fått en ny plan inför frysåterförande :)
    På dag 3 -7 skall jag äta Letrozol
    Sen kommer förhoppningsvis omslag på ägglossningssticka dag 13 +
    Dag 16-18 ultraljud
    Och då äggblåsan är ca 22mm och slemhinnan är tillräckligt tjock skall jag ta Ovitrelle sprutan.
    Längtar efter mensen nu!! :)

• Fame

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Inväntar mens för sprutstart Menopur;

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

• Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-18 22:12:43 följande:

Nu har vi fått en ny plan inför frysåterförande :)
    På dag 3 -7 skall jag äta Letrozol
    Sen kommer förhoppningsvis omslag på ägglossningssticka dag 13 +
    Dag 16-18 ultraljud
    Och då äggblåsan är ca 22mm och slemhinnan är tillräckligt tjock skall jag ta Ovitrelle sprutan.
    Längtar efter mensen nu!! :)

Låter som en bra plan! Håller tummarna.
  • Regnbågsdröm
    Ivfsyskon skrev 2016-03-18 18:25:59 följande:

Dåligt resultat på ultraljudet. Endast 9 äggblåsor som inte hade växt till ordentligt trots 9 dagar med sprutor. Förhoppningarna är låga...

9 äggblåsor är inte ett dåligt resultat. Det är fullt normalt.
  • Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-18 23:25:08 följande:
    Låter som en bra plan! Håller tummarna.
    Tack :)
  • Ivfsyskon

[quote=76454169][quote-nick]Dipsy skrev 2016-03-18 22:02:26 följande:[/quote-nick]

tar äggmognadssprutan i morgon, äggplock på måndag....med endast 6 äggblåsor så jag tyckte Ivfsyskon: dina 9 var många...

De andra gångerna har jag haft många fler och ändå bara fått 2-3 ägg, så därför det kändes "dåligt". Men det kanske är ok då...

Svar på tråden IVF mars/april