Mallanfarm skrev 2016-03-19 12:56:47 följande:
Å vad roligt, bor ni i nörheten eller varför har ni valt just Falun?
jag har aldrig varit där, endast pratat med dem i telefon. Givetvis har vi träffat vår hemortsläkare i Linköping men Falun blir först vid ÄP alt. Nästa vecka om jag behöver göra något ultraljud under påskhelgen.
De har ordinerat Prednisolon från samma startdatum som Menopur jag kan tänka mig att det är för att det kam ta ett par dagar innan kroppen reagerar på kortison.
Jag har dock en fråga till alla eller den som känner sig sugen på att svara och ev har likande erfarenheter.
Jag sitter och går igenom mina kartonger och upptäckte att jag även har 2 kartonger med Gonal-F.
Det står dock inget om att jag ska ta dem någonstans.
Jag har blivit ordinerad Menopur och prednisolon från dag 1.
Orgalutran från dag 5
Ovitrelle
Och lutinus.
Men var kommer Gonal-F in i bilden?
jag försökte ringa till Falun men de har stängt för "vanliga" frågor idag..
Någon som har en aning?
Jag är inte jättehemma i ivf svängen ännu men skulle tro att man antingen tar gonal eller menopur inte båda på samma gång. Men säkert bäst att försöka få tag på den på måndag men börja enligt din ordination med menopur.
Jag äter också kortison men fick inte börja förens vid ET. Men är förmodligen väldigt bra att göra som du gör och börjar nu, jag tror min kropp tog nästan en vecka o anpassa sig efter att jag började med dem!
Vi bor på västkusten så har väldigt långt till Falun, men vi kände att vi ville komma till ett ställe som är lite mer öppensinnade :). Vi tycker de är väldigt proffsiga och snälla så tror ni kommer trivas väldigt bra :)
Lycka till med allt :)