• Cia33

IVF mars/april

Mallanfarm skrev 2016-03-18 09:12:01 följande:

Hej!

Hur gör man för att komma med i tråden, jag har aldrig svarat i en tråd tidigare förutom igår och jag tror inte det gick så bra....

Vi har försökt få barn på egen hand i 3.5 år. Det är vår första IVF och min mens kom i morse. Jag är 26 år och bor i Östergötland.

Spännande, då går du hos rmc i Linköping? Jag ska påbörja mitt andra försök där under kommande veckorna, väntar bara på att mensen ska komma igång så jag kan börja med sprutorna igen.
  • Cia33
    Mallanfarm skrev 2016-03-18 21:05:43 följande:

Cia33

Vi har varit där på samtal och vår utredning är gjord där men själva behandlingen sker på IVF-Kliniken i Falun.

I Linköping hade vi en underbar sköterska som tog hand om oss, jag vill minnas att hon hette Carola, har du/ ni träffat henne?

Vi valde Falun för att de är mer öpppensinnade för anledningar till oförklarlig barnlöshet.

Jag ska börja med Prednisolon (kortison) imorgon bitti och 150IE Menopur imorgon kväll. Jag kommer även få intralipid som dropp vid själva tillbakasättningen.

Förhoppningsvis kommer det hjälpa , vi håller alla fingrar och tår ????

• Cia33

[quote=76453972][quote-nick]Mallanfarm skrev 2016-03-18 21:05:43 följande:[/quote-nick]Cia33

Vi har varit där på samtal och vår utredning är gjord där men själva behandlingen sker på IVF-Kliniken i Falun.

I Linköping hade vi en underbar sköterska som tog hand om oss, jag vill minnas att hon hette Carola, har du/ ni träffat henne?

Vi valde Falun för att de är mer öpppensinnade för anledningar till oförklarlig barnlöshet.

Jag ska börja med Prednisolon (kortison) imorgon bitti och 150IE Menopur imorgon kväll. Jag kommer även få intralipid som dropp vid själva tillbakasättningen.

Förhoppningsvis kommer det hjälpa , vi håller alla fingrar och tår ????[/

Får man fråga varför du får kortison? Jag gjorde utredningen i Eksjö och fick sedan remiss till Linköping där jag gör behandlingen.

Svar på tråden IVF mars/april