-
Jag tror att det där mest riskerar att ge dig falska förhoppningar. Det är bra att läkaren inte svarade i det fallet. För de kan ju omöjligt säga vad ett "jättefint embryo" egentligen innebär. Precis som ett "jättefint" kan välja att fästa, så kan ett "helt okej embryo" också göra det. Det finns inga garantier åt något håll. Jag säger som jag alltid brukar säga, IVF är ett lotteri! Där jag hoppas att vi alla vinner storvinsten den här gången!linoa131 skrev 2016-04-11 22:38:40 följande:Det är ju så. Jag är en sån person som inte nöjer sig med svaret det såg jättefint ut. För visst det låter som något härligt men jag vill veta vad det innebär och på vilket sätt det såg jättefint ut och vad är skillnaden med de andra osv men som sagt jag hade massa frågor, men läkaren besvarade inte dem. Men vi får se hur det blirav det jättefina eembryon
-
Som folk skrivit innan, det är individuellt så omöjligt att svara på. Men ja, visst kan det bildas fler. Dock inte säkert att de hinner växa till sig så de blir tillräckligt stora.Emmet1976 skrev 2016-04-12 09:48:07 följande:
Idag var jag på min första kontroll (dag 6) och läkaren tyckte det såg lovande ut. :)
Hon hittade 5 stycken och jag ska på återbesök på fredag igen. Började med den andra sprutan igår kväll. Den kändes mer obehaglig...
Jag glömde fråga om det bildas fler om man kompletterat ned sprutan som förhindrar äl? Kan jag ev utveckla fler sålänge jag använder Gonal? Min dos är på 300.
Hur många folliklar brukar man få om man är runt 40 år? (Jag fyller 40 i höst...)
Många tankar som rörs sig i huvudet nu...
-
Hur gick blodprovet Sarah? För det är taget nu va? Själv ska jag på första UL imorgon!
-
Tar du progesteron? Jag vet att jag hade jättemycket "gravidsympton" under den tiden. Sen helt plötsligt en dag så bara försvann allt. Det var jäkligt otäckt, för det gick verkligen på en sekund. Men du kanske menar att du inte haft några symptom alls?Lixom skrev 2016-04-12 23:12:26 följande:
Ruvardag 9 och inga symptom alls. Inte ens ömma bröst längre... Nån mer än jag som knappt känner nåt? Vet att det är väldigt individuellt, men just nu hade det känts bra att känna nåt...
-
Ja, jag känner igen det. Jag hade liknande. Men fungerade ju tyvärr inte för mig.Lixom skrev 2016-04-13 06:42:30 följande:
Regnbågsdröm > jo jag tar lutinus fortfarande. Första veckan efter ET hade jag ömma bröst och lite vag molvärk 2-3 tillfällen. Men annars inget. Har du haft liknande?
Var tvungen att söka på "ivf inga symptom" och det fanns fler som inte hade haft det, men som det ändå funkat för...så jag får sluta noja och invänta testdag... måndag.
Men tror absolut att man kan vara utan symptom och vara gravid ändå. De flesta symptom får man som sagt att progresteronet. Sådär tidiga riktiga gravidsympton har man liksom ändå inte. Lycka till! -
En liten uppdatering. Det går åt helvete med allt. Vid UL idag framkom att de misstänker att jag har en polyp på livmodern. Jag vet egentligen inte vad det innebär, men vi kan tvingas avbryta hela behandlingen. I övrigt hade inte äggblåsorna växt så värst mycket, trots den smärta jag känner. En ynka på höger äggstock i storlek 6 mm. 3 stycken på vänstra på runt 10. Jag vet ju att jag är svårstimulerad, så hade kanske funnit hopp i dessa få äggblåsor ändå. Men nu är det polypen som förstör istället. Känns som att min dröm om att bli gravid tas längre och längre ifrån mig. Det känns som att jag måste ge upp den. Som att det inte är någon mening. Det gör så jävla ont.
Ett alternativ kan också bli att genomföra plock och sedan frysa äggen, tills dess att polypen är bortopererad. Men det alternativet kommer aldrig gå, då frysägg liksom inte existerar för oss. Det är egentligen som att kasta vårt tredje försök i sjön direkt.
Ursäkta negativt inlägg. Men det är så jävla mörkt just nu. Läkaren beslutade dock att inte avbryta än, utan vi kör vidare och ser hur det ser ut vid nytt ultraljud på måndag. Jag vill bara gråta just nu. -
Går det? I så fall låter ju det som ett rimligare alternativ än något annat. Tack. Jag ska kolla det med kliniken.Sjöblomman skrev 2016-04-13 16:25:14 följande:Åh vad tråkigt att höra! Hoppas de hittar en lösning!
Tänkte på frysning, kanske kan de frysa äggen direkt efter plock, utan befruktning. Och sedan tina, befrukta, odla och återföra? Det kanske är en bättre lösning eftersom ni inte fått till frysen tidigare.
Håller tummarna att det löser sig på något sätt!
Ska försöka andas och ta det lugnt tills jag vet något mer på måndag.
Man hoppas ju att ett mirakel sker och att det de tror är en polyp försvinner. Men det antar jag att det inte kan hända? Vet ingenting om sånt här. -
Tack för kramen! Jag försöker andas till på måndag. Kan inte göra mer innan dess ändå. Men det är tungt. Fruktansvärt tungt. Vet inte vad jag vill eller vad jag känner längre. Allt blev bara obehagligt.Sarah32 skrev 2016-04-13 16:33:37 följande:
Åh, läste din uppdatering, vad tråkigt! Förstår att allt känns väldigt nedstämt just nu, låt det göra det idag. Försök ta nya tag imorgon och hoppas på att någon kommer på en bra lösning. Stor kram till dig!
Håller tummarna för dig imorgon.
Kram! -
Jättekonstig blev texten, men tror jag lyckades tyda den. Får prata med kliniken på måndag. Tack för dina ord! <3 Gjorde mig något lugnare trots kaos.Sjöblomman skrev 2016-04-13 16:57:25 följande:
Men shit vad störig texten blev! Hoppas du kan läsa ändå. Verkar positivt!
-
De såg den först nu. Den har inte varit där innan. Så är nog inte det som stört. Tyvärr, eller vad man nu ska säga. För om den har varit där hela tiden och de inte märkt det tidigare så är det ju helt sinnessjukt. Inte okej någonstans att de missat det under en hel utredning och tre IVF-försök. Verkar orimligt.