• Regnbågsdröm

IVF mars/april

CJ1 skrev 2016-04-04 18:22:20 följande:

Är på rd 4 och känner efter i magen hela tiden. Är väldigt svullen och har molande värk. Kände starkt hugg i livmodern i fredags på lunchen när det borde ha fäst. (Har ju läst att man kan känna när det fäster) och idag googlade jag på tidiga graviditetstecken. Jag går också med i klubben för google förbud man blir galen annars.
    Jag kommer nog vänta med att testa till efter BIM i alla fall som kommer vara på rd 7. Då kommer jag veta ändå. Har dock inte så stora förhoppningar. Vågar inte hoppas...

Roligt att så många ruvar nu! Vi får hoppas på många glada utrop om plus här. Kämpa på alla!!

Kram till alla

Google-förbud är bra! Välkommen till klubben Sen är symptom-letande också dumt. För antar att du tar något progesteron? Jag fick sjukliga "gravidsympton" när jag tog Crinone under ruvningen. Så jag valde att inte analysera symptomen alls. Det gick faktiskt. Sen tyckte jag mig känna när mitt embryo fäste. Jag tror faktiskt fortfarande att det gjorde det, även om det inte stod "gravid" på testet sen. Jag tror att det fäste och sen gav upp. Kommer ju förstås aldrig veta. Men ruvardag 6 fick jag ett sånt där "hugg".
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-04 18:32:48 följande:
    Så är det... Samtidigt så är många av oss i en nästan desperat situation där man gör nästan vad som helst för att få bli gravid. Då är det lätt att snöa in sig...

Kram och stort lycka till till dig med!
    Verkligen! Just därför jag ringde min klinik en extra gång för att få samma sak sagt igen och för att bli lugnare.

Kram och tack!
  • Regnbågsdröm
    CJ1 skrev 2016-04-04 18:55:15 följande:
    Tackar Ja symtomletande är verkligen jätte dumt. Dock tar jag inget progesteron denna gången då jag gjorde fryst i ostimulerat cykel.  Är så glad att slippa Lutinus då jag fick typ alla biverkningarna som finns som också var grav.symtom. Det är riktigt jobbigt. Ja det kändes verkligen starkt, MEN är ju rädd att man hela tiden får det till något positivt i skallen. Det går ju inte att analysera för mycket. Det kommer ju visa sig till sist ändå.
    Okej. Ja, men låt det gå och försök att tänka att det inte gör något om du analyserar heller. Om det kan få dig att känna att du har något levande inom dig, så försök inte mota bort de känslorna. Ta vara på dem så länge du känner dem. Om det nu skulle visa sig att det är fel så fick du åtminstone känna så ett tag. Det är omöjligt att bestämma vad man ska känna och tänka. Det enda man egentligen kan göra är att försöka acceptera hur man känner och tänker, och leva som man gör. Stort lycka till önskar jag er!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-04 18:37:10 följande:

Såja! Då är det dags för äggplock för oss på torsdag! 9 blåsor över 10 mm. Nu är det bara att låta dem växa och hoppas på det bästa. :)

Härligt vännen! Håller tummarna!
  • Regnbågsdröm
    minipeach skrev 2016-04-05 09:44:35 följande:

Har också gjort äggplock nyss, fick ut 5 stycken så det känns väl sådär, håller tummarna för er andra!

Stirra dig inte blind på antalet. Den gången jag fick ut 4 ägg gick det mycket bättre än då jag fick ut 7. Allt har med kvalitet att göra! Stort lycka till till dig också!
  • Regnbågsdröm
    Andje skrev 2016-04-05 14:45:57 följande:

[quote=76504367][quote-nick]Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 08:57:47 följande:[/quote-nick]

Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)

Men vad knasigt att de inte redan har satt  in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?

Håller tummarna stenhårt för dig!

[/

Anledningen att de inte vill sätta in två är att mina embryon de satt tillbaka har varit av fin kvalitet och då säger de att de bara sätter in ett.

Nu ligger jag hemma i soffan efter en ganska jobbig förmiddag. De plockade ut 25 ägg vilket tog sin lilla stund. Jag blödde ganska mycket efteråt och tålde inte det smärtstillande medlet. Kallsvettades, skakade och kräktes efteråt. Fick nån form av antikräkmedel som hjälpte till viss del. Mår ok nu men rör mig som en fällkniv då det gör vansinnigt ont i magen. Fick inga direkta svar om återföringen på fredag utan de ville först se hur många ägg som är mogna och hur många som blir befruktade. Fy, denna gång var en mycket större pärs än förra gången :(

Oh herregud, låter minst sagt som en tuff dag för dig. Jag tror anledningen till att de inte återför två ägg beror på att du får ut så många. Flera misslyckade försök och få ägg känns som mer anledning till att göra det. Tänker jag. (Som själv hoppas att jag får det nästa gång)

Vila dig nu, ta den hjälp du kan från din partner och hoppas att du får må bra snart igen. Hoppas på många fina befruktade ägg! Välkommen till gruppen också förresten!
  • Regnbågsdröm

Nu har jag tagit sista "klockan 15-synarelan". Imorgon går jag över till att bara spraya två gånger om dagen då jag börjar med sprutorna på kvällen sen. Känns bra! Nu jävlar ska jag aldrig mer spraya synarela klockan 15. Den här gången ska vi lyckas!!

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-05 16:46:31 följande:

Hej igen! Då fortsätter vi att följas åt:) Jag pratade med min klinik idag och jag ska börja med sprutor på torsdag, så läskigt men spännande!

Lycka till i äggproduktionen:)

Yeah! Nu är vi igång tjejen! Jag vet ju med mig att jag får spruta länge, så lika bra att jag börjar före dig så vi kan följas åt så bra vi bara kan, haha

Visst är det läskigt, men nu är man snart igen på riktigt. Det ser jag fram emot! Får ny energi av det, då jag varit extremt deppig senaste dagarna. Hur har du det? Kram!
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 19:34:00 följande:

Inte ett enda ägg till frysen. Känns inte som att det i magen kommer bli nåt av heller. Så jävla ledsen, förbananad och frustrerad nu...

Det i magen och de utanför är inte samma ägg. Tänk på det. Dessutom är det bättre miljö i livmodern. Jag får aldrig något till frysen, har aldrig fått och kommer troligen aldrig att få. Men jag ger inte upp hoppet om att bli gravid ändå. Det behövs bara ett ägg. Och alla är unika.

Hade du många ägg? Eftersom du blev så besviken tänker jag?
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-06 04:39:02 följande:
    Vi fick ut 11 ägg och av de var 7 st mogna. 4 blev befruktade. Så de 3 som odlades vidare klarade sig alltså inte. Det var samma förra omgången. Inget till frysen då heller.
    Okej. Men då tänker jag spontant att det ju kanske inte är så konstigt. Då har ni egentligen haft samma utgångsläge som oss, även om ni fick ut betydligt fler ägg från början. Ni har ju "bara" haft tre ägg och då finns det ju liksom inte så "mycket att jobba med" om du förstår vad jag menar. Det är extremt vanligt att några ägg faller bort och inte tar sig till frysen (extremt ovanligt att alla gör det alltså) Så då om man bara har två ägg kvar efter insättning så är det inte alls märkligt att de inte klarar sig till frysen. Stor kram och stort hopp till det ägget du har inuti!
Svar på tråden IVF mars/april