IVF mars/april
Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.
Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.
Tack! Det har gått bra:) Är ganska spruträdd, så var lite nervös. Min sambo har fått bli min livlina och sköta sprutorna, det tar emot att ge sig själv en spruta i magen:( Men det gick bra, sprutan (gonal-f) kändes väl lite, men det gjorde inte så ont. Är menopur värre? På vilket sätt? Kram och lycka till med sprutorna:)
Jo, det är väl individuellt:)
Skönt att få gonal-f första gången då, så att man vänjer sig lite om det behövs fler försök och msn får byta. Du hade gonal-f först också va?
Jag har inget ultraljud inbokat, ska få besked efter mitt blodprov på måndag, men skötersksn trodde det blur tidigast på fredag, så det blir väl fler sprutdagar:(
Idag gör jag något stort. Träffar en gravid vän. Det har varit tufft att se gravida bekanta och vänner, hur "alla andra blir gravida utom jag". Har till och med pausar min Facebook för att undvika att se alla lyckliga uppdateringar. Men vår nära vän som är gravid kommer hit i helgen. Först kände jag att nej, det kommer aldrig gå. Nu känner jag att det känns viktigt att träffa henne. Hon är vår närmaste vän och hon vet vår historia. Jag tycker det känns bra att hon kommer hit och känner mig redo för gravidmagen. Även om det såklart känns jobbigt också.
Kärlek och kramar och styrka till alla här! <3 Jag kan även berätta att jag efter tre dagar med sprutor känner mig mycket piggare i deppigheten. Menopuren drog över synarela-biverkningarna. Känns faktiskt himla skönt!
Det känns som att ALLA runtomkring en blir gravida när man kämpar med IVF. Sen kan det också vara åldern som spelar roll. I mitt fall, jag är 29 år, så är det många vänner som får barn nu. Ännu fler som också ska ha i juli som just var den månad jag skulle få min bebis om jag inte hade fått MA.
Jag hoppas verkligen jag är gravid när den 5:e juli kommer.... det var vår beräknad födelsedag :/
Tror att det kommer att kännas lättare att överleva dagen om man har en liten en i magen.
Okej, det visste jag faktiskt inte. Bra att man kan få lite mer information här, önskar att det vore lite mer verkligehtsbeskrivet ifrån sjukhusets sida, men det är klart, de vill väl inte oroa sina patienter.
Är det här första barnet ni försöker få?