• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Nicka
    CAM86 skrev 2016-03-14 08:41:06 följande:

God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

Vet?

Har du provat att mejla kliniken? Eller prata in på telefonsvarare? Annars vet jag inte vad man kan göra..
    Jag fick utskrivet två och började på flaska två innan första va slut..
    Hoppas de löser sej!
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-14 13:44:09 följande:
    Har du provat att mejla kliniken? Eller prata in på telefonsvarare? Annars vet jag inte vad man kan göra..
    Jag fick utskrivet två och började på flaska två innan första va slut..
    Hoppas de löser sej!
    Ja. Jag fick också två. Kör dock klart den första innan jag börjar med den andra.
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 08:41:06 följande:

God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

Vet?

Oj. Men vad fan. Hur är det möjligt att den är slut? De måste ju gett dig för lite? Och du har inget kvar på receptet som du inte hämtat ut? Vart bor du?

Det är alltid krångel med läkemedlen. Jag fick själv ringa kliniken idag och säga att jag fått på tok för lite menopur på mitt recept. Som tur var var jag ute i god tid med det.
  • CAM86

Fick inget svar av de idag, så jag får köra igång med sprutorna i morgon som planerat så får jag hoppas på att det inte gör något, jag fick bara en flaska som skulle räcka i 21 dagar, kanske har jag råkat tryckt ut en gång för mycket vid test.. Jag hoppas att detta inte kommer ställa till det för mig.. Tack alla söta ni för era kommentarer

• Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 16:10:12 följande:

Fick inget svar av de idag, så jag får köra igång med sprutorna i morgon som planerat så får jag hoppas på att det inte gör något, jag fick bara en flaska som skulle räcka i 21 dagar, kanske har jag råkat tryckt ut en gång för mycket vid test.. Jag hoppas att detta inte kommer ställa till det för mig.. Tack alla söta ni för era kommentarer

En flaska för 21 dagar? Det är ju helt orimligt. Eller hur få gånger tar du per dag? Och ska du inte fortsätta med spray när du börjar spruta? Bor du inte i närheten av någon som har spray hemma. Det är inte bra att missa ju!
  • CAM86

Morgon och kväll körde jag nässpray, och slutar med det när jag börjar med sprutorna, och i morgon börjar jag med sprutorna, jag bor i Södermanland.. Jag hoppas verkligen inte det kommer göra något att jag missat sista dagen :( ska på första kontrollen på måndag, och planerat ägguttag nästa vecka

• Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 18:10:46 följande:

Morgon och kväll körde jag nässpray, och slutar med det när jag börjar med sprutorna, och i morgon börjar jag med sprutorna, jag bor i Södermanland.. Jag hoppas verkligen inte det kommer göra något att jag missat sista dagen :( ska på första kontrollen på måndag, och planerat ägguttag nästa vecka

Ah okej. Ska du ändå sluta när du börjar med sprutorna så spelar kanske en dag mindre ingen roll. Får hoppas på det. Jag har alltid tagit tre gånger om dagen och sen gått ner till två i samband med sprutstart, så har ju tagit lite mer då.
  • Sjöblomman

Tar ni samma spray? Det kanske är olika.

Jag tar synarela två gånger om dagen. När jag börjar med sprutor är det en gång om dagen istället.

• CAM86

Jag hoppas verkligen inte att detta kommer förstöra något, har pratat in ett medelande men nu är det "försent" eftersom i morgon bitti börjar jag ju med sprutan.. Får hålla tummarna att det inte är så farligt, eftersom jag ska sluta med det efter idag igentligen.. :(

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-03-14 19:45:41 följande:

Tar ni samma spray? Det kanske är olika.

Jag tar synarela två gånger om dagen. När jag börjar med sprutor är det en gång om dagen istället.

Jag tror att det är lite olika med synarelan också. Jag tar också synarela precis som du, men en spraypuff mer om dagen då som sagt
Svar på tråden IVF mars/april