• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CAM86

God morgon! Nu har jag läst alla papper igen , och jag ska sluta med sprayen innan sprutorna och sprutan ska jag bara ta på kvällen, så jag hoppas att de ringer under dagen och gör mig lugnare.. Kramar till er alla

• Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-15 05:33:11 följande:

God morgon! Nu har jag läst alla papper igen , och jag ska sluta med sprayen innan sprutorna och sprutan ska jag bara ta på kvällen, så jag hoppas att de ringer under dagen och gör mig lugnare.. Kramar till er alla

Bra att du kollade det igen. De gör dig säkert lugnare ska du se. Men ring direkt när de öppnar själv tycker jag, så slipper du gå runt och vänta och oroa dig. Viktigt att få ett svar så du vet ju. Stor kram!
  • CAM86

Nackdelen när jag ringer kliniken så kan man bara lämna in ett meddelande.. Usch stressar upp mig själv nu, och tror att allt är förstört :( jag hoppas de ringer så fort de hört mitt medelenade.. Är det så att man slutar med synarela att då kan det bli egen ägglossning? Såfall hur lång tid tar det? Jag får ju för mig att jag får det nu.. Tack för alla svar..

• Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-15 06:42:51 följande:

Nackdelen när jag ringer kliniken så kan man bara lämna in ett meddelande.. Usch stressar upp mig själv nu, och tror att allt är förstört :( jag hoppas de ringer så fort de hört mitt medelenade.. Är det så att man slutar med synarela att då kan det bli egen ägglossning? Såfall hur lång tid tar det? Jag får ju för mig att jag får det nu.. Tack för alla svar..

Ja grejen är ju att synarelan stoppar upp den egna ägglossningen. Det är så jag förstått det. Och därför jag funderar över varför du inte ska fortsätta med synarelan när du börjar med sprutorna. Det tycker jag låter märkligt då. Men om de har lagt upp det så för dig så är det ju så det ska vara. Det måste man lita på! För skulle du ändå sluta på synarelan så är det ju inte så att ägglossningen bara kommer direkt, för då hade det ju ändå inte fungerat. Men jag kan inte riktigt det där, det är bara så jag förstått det. Jag har fortsatt med synarela hela vägen fram till ägglossningssprutan.

Hoppas de ringer upp dig snart! Håll oss uppdaterade!
  • CAM86

Nu har jag precis pratat med kliniken och de sa att jag kan börja med sprutan som planerat så jag behövde inte vara orolig.. Tack för era kommentarer massa kramar

• zasu
    Nicka skrev 2016-03-14 21:22:41 följande:
    Jag medicineras inte för nånting och Carlanderska vill egentligen inte göra stimulerat försök på mej dom vill göra de så naturligt de bara går,men har telefontid imon så då får jag troligen reda på hur de blir.
    Läkaren funderade på att testa med Pergotime nästa cykel, låter som om de är en evighet dit ;) men får mens i början på nästa vecka :)
    Tråkigt med ditt missfall :( hade du gått långt?
    Inte så långt, hann knappt glädjas över att jag var gravid innan jag började blöda. Värre var det i vintras när jag hade blivit gravid på egen hand och fick ett MA. Fick veta i vecka 11 att det avstannat 2 v tidigare. 
  • zasu
    Ivfsyskon skrev 2016-03-14 21:07:03 följande:

Hej! Hoppar in här. Har påbörjat vår 3:e ivf, men på ny klinik och med ny metod. Kör korta för första gången. Vi har en dotter född -12 och försöker nu få syskon.

Välkommen till tråden! Jag har bara kört korta metoden. Är det menopur du tar, vilken dos? 
  • Ivfsyskon

Tack! Jag tar Bemfola 225 och ska börja med Oraglutran + Bemfola ikväll. Tidigare har jag sprayat med Suprecur och tagit Gonal-f, men nu är det en helt annan rutin för mig. Har bytt klinik från RMC i Linköping till Carlanderska i Götrborg. Ska bli spännande. Detta blir vårt 4:e äp. Däremellan har vi gjort 3 FET.

• Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-03-15 08:07:53 följande:

Nu har jag precis pratat med kliniken och de sa att jag kan börja med sprutan som planerat så jag behövde inte vara orolig.. Tack för era kommentarer massa kramar

Skönt! Men vad ska du ta som stop? Eftersom du slutar med sprayen så måste det ju ersättas med en annan spruta. I annat fall kommer kroppen ägglossa innan ÄP.
  • CAM86

Jag har som sagt inte så stor koll på det hela, men som planen var är 21dagar med synarela och 22:a dagen börjar jag med sprutan och då ingen nässpray, och de sa nu att det inte gjorde något och ville art jag skulle ta sprutan som planerat ikväll.. Så jag hoppas att de har koll på hur det blir nu, jag är fortfarande lite nojjig över att det kommer gå galet och vi får börja om från början

Svar på tråden IVF mars/april